arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۱۸ دی ۱۳۹۲

نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی نجات یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی توسط تیم اسکورت و ناوگروه بیست و هشتم نداجا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دریادار دوم سیاوش جره، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش دراین باره اظهار کرد: صبح امروز 12 فروند قایق تندرو دزدان دریایی به کشتی نفتکش ایران هجوم می‌آورند که با عملیات به موقع تیم اسکورت و عملیات ویژه و حضور به موقع ناوگروه بیست و هشتم در منطقه، دزدان دریایی متواری شدند.

وی با بیان اینکه هدف ناوگروه‌ها و تیم اسکورت، فقط خنثی کردن حملات دزدان دریایی بوده، افزود: نداجا به هیچ وجه بدنبال انهدام قایق‌های آنها نیست.

جره درباره صدمات احتمالی، تصریح کرد: در این درگیری تیم اسکورت به سمت دزدان دریایی تیراندازی کردند و مانع نزدیک شدن و تسخیر نفتکش شدند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ناوگروه بیست و هشتم نداجا متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی سنگین یونس و یک فروند بالگرد 212 پس از حضور در بندر بمبئی هند و بندر کلمبو کشور سریلانکا مأموریت خود را به سمت یکی دیگر از بنادر شمال اقیانوس هند ادامه می‌دهد.

بنا به این گزارش، تیم اسکورت و عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش با حضور مستمر در خلیج‌عدن، با دزدان دریایی درگیری مستقیم داشته و در هیچ کدام از این درگیری‌ها اجازه کوچک ترین تعرضی به دزدان دریایی نداده اند.
نظرات بینندگان