arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۲

درخواست مشکوک سعودی‌ها درباره جسد ماجد الماجد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عربستان سعودی خواستار بازگشت جسد "ماجد الماجد” رهبر گروه تروریستی «عبدالله عزام» از گروه های وابسته به القاعده و عامل بمبگذاری سفارت ایران در بیروت شد.
 
به گزارش پیام نو به نقل از روزنامه لبنانی دیلی استار، وزیر دادگستری عربستان سعودی "شکیب قرطباوی” اعلام کرد سفارت این کشور درخواستی بر مبنی استرداد جسد "ماجد الماجد” به وزارت خارجه لبنان ارائه کرده است. به گفته یک مقام دادگستری به "دیلی استار” این درخواست احتمالا پذیرفته خواهد شد.
 
ماجد که تحت تعقیب ایالات متحده، عربستان سعودی و لبنان بود در بیمارستان نظامی در بیروت درگذشت. تحلیلگران مرگ "ماجد الماجد” را مشکوک دانسته اند. ایران اخیرا نسبت به کمک در بررسی مرگ الماجد به دولت لبنان اعلام آمادگی کرده است.
 
سایت میدل ایست آنلاین نیز در تحلیلی در این باره نوشت: مرگ مشکوک ماجد الماجد سوال برانگیز بوده و گروه تروریستی عبدالله عزام که مسئولیت بمبگذاری سفارت ایران در لبنان را به عهده گرفته است در عربستان، عراق و سوریه نیز دست به فعالیت های خشونت بار زده بود. بسیاری از تحلیل گران معتقدند مرگ الماجد طبیعی نبوده و سازمان های عربی یا اطلاعاتی کشورهای خارجی در این مرگ ناگهانی دست داشته اند.
 
این سایت در ادامه احتمال می دهد "ماجد الماجد” با چندین سازمان اطلاعاتی در داخل و خارج از خاورمیانه همکاری می کرده و از اطلاعات حیاطی درباره شبکه های تروریستی آگاه بوده که این دولت ها از آنها حمایت مالی می کردند و دوم اینکه چندین کشور در منطقه و غرب با استفاده از سازمان های تروریستی اقدام به دستیابی به اهداف استراتژیک خود می کردند و زنده بودن الماجد خطرناک بوده است.
 
این سایت در پایان مدعی شده افزایش رقابت ایران و عربستان سعودی در منطقه پیامدهای ناگواری را به دنبال داشته است.
نظرات بینندگان