arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۲

سقوط سرویس مدرسه به قعر دره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
بازهم حادثه رانندگي، مسير سرويس مدرسه‌يي را منحرف كرد تا دانش‌آموزان به جاي حاضر شدن بر سر كلاس درس راهي بيمارستان شوند. اين‌بار قرعه به نام ميني‌بوس حامل 16 دانش‌آموز دختر و پسر روستايي در استان فارس زده شد. حوالي ساعت 8:30 دقيقه صبح ديروز بر اثر لغزندگي جاده راننده ميني‌بوس توانايي كنترل وسيله نقليه را از دست داد و ميني‌بوس به قعر دره سقوط كرد.

 در اين حادثه هشت دانش‌آموز و يكي از اهالي روستاي «بي‌‌بي‌مهلت» كه سوار بر سرويس مدرسه بود و راننده ميني‌بوس مجروح شدند. ماموران پليس و اكيپ‌هاي امدادي پس از اعلام گزارش حادثه به مركز 110 در محل حضور يافته و سه نفر از دانش‌آموزان را به‌طور سرپايي مداوا كردند.

اما پنج دانش‌آموز ديگر كه عموما دچار شكستگي از ناحيه دست و پا شده بودند به همراه راننده به اورژانس بيمارستان ولي‌عصر(عج) انتقال داده شدند. يكي از دانش‌آموزان كه از ناحيه كتف دچار شكستگي شده بود روز گذشته تحت جراحي قرار گرفت.

سرهنگ كسري سيرو‌سي، رييس پليس راه شمال استان فارس در اين باره به «اعتماد» گفت: «در ساعت 30: 6 دقيقه صبح چهارشنبه در كيلومتر 35 محور قائميه‌- كازرون يك دستگاه ميني‌بوس بنز (سرويس مدارس) كه حامل دانش‌آموزان بود در جاده‌يي لغزنده واژگون شد و در پي وقوع اين سانحه رانندگي هشت تن از دانش‌آموزان مجروح شدند ‌كه با توجه به شكستگي دست و پا به بيمارستان منتقل شدند» به گفته او «كارشناسان پليس با حضور در صحنه حادثه علت تصادف را عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه از جانب راننده ميني‌بوس در جاده لغزنده اعلام كردند.»

سرهنگ محسن مهرايي، رييس پليس ترافيك شهري راهور اما در كنار تاييد اين حادثه به مهر گفت: «علت اصلي وقوع اين حادثه هنوز مشخص نيست و پس از بررسي از سوي مسوولان پليس راه اعلام مي‌شود.» ساكنان اين منطقه مي‌گويند كه جاده‌يي كه اين سانحه در آن رخ داده يكي از خطرناك‌ترين محورهاي منطقه است و خانواده‌هاي مصدومان نسبت به محروميت روستاهايشان از داشتن مدرسه راهنمايي انتقاد كرده و خواستار پيگيري مشكلات فرزندان خود شده‌اند.

سرهنگ كسري سيروسي، رييس پليس راه شمال استان فارس در اين باره به «اعتماد» گفت: «16 دانش‌آموز دختر و پسر سوار بر اين ميني‌بوس بوده‌اند. يكي از اهالي روستاي «بي‌بي‌مهلت» هم در ميانه راه براي رساندن خود به روستاي «كمارج» سوار اين ميني‌بوس شده بود.

اين ميني‌بوس به دليل لغزندگي جاده از مسير منحرف شده و چپ كرده است. » به گفته سرهنگ سيروسي ضربه‌يي كه به دليل برخورد با شكم راننده اتفاق افتاده است سبب شده تا احتمال خونريزي داخلي براي او وجودداشته باشد به همين دليل در بيمارستان ولي‌عصر كازرون تحت نظر است. » سرهنگ سيروسي ادامه داد: «فردي كه در ميانه راه سوار ميني‌بوس شده بود هم مصدوم شده است.» او با اشاره به اينكه حادثه در يك محور فرعي رخ داده در پاسخ به اين پرسش كه آيا جاده از نقاط حادثه‌خيز است؟ گفت: «اين جاده يك محور فرعي است و نقاط حادثه‌خيز در جاده‌هاي اصلي و پرتردد شناسايي شده‌اند.

در راه‌هاي منتهي به روستاهاي ايران و استان فارس هزاران نقطه حادثه‌خيز داريم اما آنچه به عنوان نقطه حادثه‌خيز تعريف و ثبت شده است به محورهاي اصلي و پرتردد مربوط مي‌شود. » او درباره مجاز بودن اين سرويس مدرسه نيز به «اعتماد» گفت: «سرويس مدرسه در روستاها مثل داخل شهرها نيست كه برچسب و حق تردد اخذ كرده باشد يا از راننده آزمايش اعتياد گرفته شود.اين سرويس‌ها با هماهنگي اولياي دانش‌آموزان، آنها را به مدرسه مي‌برند.»

راه مدرسه از جاده خطرناك مي‌گذرد
اين دانش‌آموزان ساكنان پنج روستا از توابع كازرون به ويژه روستاي «بي‌بي‌مهلت» بودند كه به دليل نداشتن مدرسه راهنمايي و دبيرستان در روستاهاي خود هر روز به روستاي «كمارج» به عنوان نزديك‌ترين روستاي داراي مدرسه راهنمايي و دبيرستان مي‌رفتند. به نظر مي‌رسد به همين دليل است كه غلامحسين پژمان، مدير آموزش و پرورش خشت و كمارج از رايگان بودن هزينه‌هاي درماني دانش‌آموزان خبر داده است.

مدير آموزش پرورش خشت و كمارج همچنين گفت: «در حال حاضر از هشت نفر دانش‌آموزي كه به عنوان مصدوم به بيمارستان ولي‌عصر كازرون منتقل شده‌اند فقط دو نفر از دانش‌آموزان كه يكي از ناحيه كتف و ديگري از ناحيه پا آسيب ديده است در حال مداوا هستند.» پژمان در رابطه با اين دو دانش‌آموز مجروح گفت: «يكي از دانش‌آموزان كه از ناحيه كتف آسيب ديده بود تحت عمل جراحي قرار گرفت و دانش‌آموز ديگر در بخش اتفاقات بيمارستان در حال مداوا است.»

مدير آموزش و پرورش خشت و كمارج از مصدوم بودن راننده ميني‌بوس هم خبر داد و افزود: «راننده هم بر اثر كوفتگي در بخش اتفاقات حضور دارد كه براي عكسبرداري و سيتي‌اسكن و چك‌آپ وضعيت جسمي در اين بخش بستري شده است» غلامحسين پژمان در رابطه با هزينه درمان و بستري دانش‌آموزان گفت: «به دستور فرماندار شهرستان و با هماهنگي‌هاي به‌عمل آمده با رياست بيمارستان تمامي هزينه‌هاي درماني حادثه‌ديدگان رايگان است.»
نظرات بینندگان