arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۲

نماینده مجلس: ماهواره، فیس بوک، ویچت و وایبر 70 درصد وقت جوانان را گرفته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم برخورد قاطع قوه قضائیه با زندانیان فتنه هشدار داد که عناصر فتنه‌گر وارد بازار کتاب شده‌اند.
 
به گزارش ایسنا محمدحسن آصفری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: اگر احکام زندانیان فتنه که اقدام به آشوب و فتنه و تخرب اموال بیت‌المال نموده‌اند و هشت ماه آتش فتنه را شعله‌ور کردند و امنیت جانی و مالی را به خطر انداختند، سختگیرانه بود امروز بعضی‌ها به خود اجازه نمی‌دادند که این احکام را غیرمنصفانه نام گذارند.
 
نماینده مردم اراک ادامه داد: برای هیچ کس ارتباط خارجی عوامل فتنه و نقش جاسوسی غرب در فتنه 88 پوشیده نیست.
 
این نماینده مجلس نسبت به بازار کتاب هم به وزیر فرهنگ تذکر داد و اظهار کرد: در این روزها شاهد ورود آثاری در جامعه هستیم که موجب تعجب همگان است. سوال این است که آیا نظارت ممیزی وزارت ارشاد به صورت کامل برداشته شده که این گونه برخی ناشران برای گذار از هنجارها و ارزش‌های جامعه خیز برداشته‌اند.
 
او ادامه داد: آن‌ها که در کتاب‌های خود به دنبال جامعه پوپولیستی هستند، بدانند پیوند مردم و روحانیون از زمان مشروطه تا به حال محقق بوده؛ به دنبال چه هستند که میان روحانیت با توده مردم تفرقه بیندازند؟
 
آصفری هشدار داد:‌وزارت ارشاد باید مواظب باشد عناصر فتنه‌گر که در 9 دی از نیروهای انقلاب ضربه خورده‌اند امروز وارد عرصه فرهنگی شده‌اند و آرایش سیاسی – فرهنگی گرفته‌اند.
 
نماینده اراک همچنین در مورد لایحه بودجه کشور گفت: از دولت اعتدال و تدبیر توقع بود در ارائه لایحه بودجه، اعتدال را رعایت می‌کرد. چه تفاوتی بین بعضی از استان‌های کشور که در دولت لابی دارند با استان‌هایی که این موقعیت را ندارند، وجود دارد؟ آیا این با اعتدال جور درمی‌آید که در استانی که منابع مالیاتی برای کشور در رتبه‌های اول است در تخصیص بودجه در ردیف آخر قرار گیرد؟ مگر قرار نبود محرومیت در اولویت برای تخصیص بودجه باشد؟ آیا این گونه می‌توان به توازن در استان‌های کشور رسید؟
 
او ادامه داد: مگر قرار نبود پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت بالا در اولویت تخصیص بودجه قرار بگیرند؟‌ جایگاه اقتصاد مقاومتی در بودجه 93 کجاست؟ نگاه به تحریم‌ها در بودجه 93 چرا لحاظ نشده است؟

نماینده مجلس وکیل‌الدوله نیست وکیل‌المله است
 
این نماینده مجلس به انتقاد برخی مسوولین از سوالات نمایندگان از وزرا نیز اشاره کرد و گفت: بعضی از آقایان در مصاحبه‌ها گلایه‌مند از سوال نمایندگان می‌باشند؛ نماینده مجلس وکیل‌الدوله نیست وکیل‌المله است. قرار نیست چشممان را ببنیدیم و به کم کاری بعضی از آقایان بی‌توجه باشیم.
 
آصفری افزود: بعضی از آقایان و دولتمردان به دغدغه‌های مردم توجه نمی‌کنند. مردم سوال می‌کنند چرا جلوی گرانفروشی گرفته نمی‌شود. چرا بانک‌ها سود هنگفتی را برای تسهیلات از مردم می‌گیرند؟ چرا علی‌رغم تاکید دولت و مجلس بر ازدواج جوانان بایستی برای وام ازدواج بیش از شش ماه در نوبت باشند؟ مردم می‌پرسند وعده‌هایی که برای اشتغال جوانان دادید، چه شد؟ چرا باید یک وزیر بیاید و از پایین آمدن قیمت خودرو گلایه کند؟ یا وزیر و رئیس دیگری از پایین آمدن نرخ ارز گلایه‌مند باشند. اگر یک نماینده مجلس از این ابزار خود برای سوال از وزیر استفاده نکند پس دغدغه‌های مردم را چه کسی باید پیگیری کند؟
 
او با بیان این که بهتر است آقای رئیس‌جمهور برای حل مشکلات مردم فکری جدی کند، گفت: آقایان به جای جوسازی به وظیفه خود به درستی عمل کنند تا کسی به آن‌ها تذکر ندهد و سوال هم نکند و استیضاح هم نشود.
 
نماینده مردم اراک با انتقاد از هزینه‌های بالای درمان خاطرنشان کرد: امروز هزینه‌های بالای درمان خون مردم را در شیشه کرده. عدالت حکم می‌کند که همه مردم از همه امکانات تامین اجتماعی برخوردار باشند. خانواده‌ای که با داشتن بیماران خاص برای تزریق یک آمپول باید 500 هزار تومان هزینه کند و این هزینه در چندین مرحله است با دریافت هزینه 500 هزار تومانی مشکلات زیادی را متحمل می‌شود. این معادله را چه کسی می‌تواند حل کند؟
 
آصفری اضافه کرد: خدمات بهداشت و درمان و پزشک در اکثر روستاها و شهرهای محروم برای مردم مشکل ایجاد کرده، اشتغالزایی یکی از دغدغه‌های بزرگ مردم است و جوانان تحصیلکرده و آبرومند که نیازمند یک شغل آبرومند هستند علی‌رغم بازنشستگی خیلی از کارمندان دولت استخدام نمی‌شوند. چرا قانون استخدام در کشور اجرا نمی‌شود؟ اگر دولت می‌خواهد مشکل اشتغال بخشی از جامعه را حل کند فقط به ماده 10 نوسازی صنایع توجه و عمل نماید.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به فضای سایبری نیز هشدار داد و گفت: امروز فضای سایبری و مجازی، ماهواره و فیس‌بوک، وی چت و وایبر 70 درصد وقت جوانان و نوجوانان را گرفته؛ دولت بایستی تدبیری بیندیشد و از این فرصت در جهت درست برای جوانان استفاده شود. امروز خوراک ضد دینی و ضد فرهنگی که توسط این سایت‌ها به جوانان داده می‌شود آینده خطرناکی را رقم می‌زند.
 
نماینده مردم اراک در ادامه نطق خود نسبت به آلودگی هوای اراک و راه‌های نامناسب استان مرکزی و نبود بیمارستان در شهر 80 هزار نفری خنداب تذکر داد و خواستار این شد که سبد کالا به کارگران ساختمانی و کارمندان هم تعلق بگیرد.
 
او با اشاره به مذاکرات هسته‌ای با 1+5 متذکر شد: ملت ایران اهل منطق و گفت و گوست و در مقابل زیاده‌خواهی آنان همچنان که در طول این 34 سال ایستاده و ذره‌ای از خطوط قرمز خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

نظرات بینندگان