arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۶۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۲

رئیس سازمان غذا و دارو: ضعف در نظارت بر "مواد غذایی و آشامیدنی" را قبول دارم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر دیناروند با بیان اینکه ضعف در نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی را قبول دارم، گفت: علت این ضعف موازی کاری و کاهش تعداد بازرسان است.

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی در کشور از طرف سازمان غذا و دارو ضعیف است و در مغازه‌های محصولات غذایی بدون تاییدیه "وزارت بهداشت" وجود دارد، گفت: نظارت ما بر مواد غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی کامل نیست و این موضوع را قبول دارم، در حال حاضر در اغلب مراکز فروش فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، مکمل و حتی "دارو" به صورت "قاچاق" و بدون تاییدیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت حداکثر تلاش خود را می‌کند تا میزان تقلب را کاهش و نظارت را افزایش دهد، افزود: بخشی از ضعف در بحث نظارت مربوط به موازی کاری ما با "ستاد مبارزه با قاچاق" و بخشی دیگر مربوط به کمبود "بازرسان" است.

دیناروند تصریح کرد: از سوی دیگر باید میزان واردات کالاهایی که مضر نیستند و از استانداردهای لازم برخوردار هستند، تسهیل شود تا میزان قاچاق کاهش یابد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
یک استاد دانشگاه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
0
0
سلام. با عنایت به اعتراف دکتر دیناروند بر ضعف نظارت و استانداردهای حوزه غذا بهتر است این در حد اعتراف نماند و چاره سلامت مردم در این خصوص فقط با تکیک معاونت غذا از معاونت دارو ممکن خواهد بود که در تمام دانشگاه های علوم پزشکی این دو حوزه بی ارتباط زیر نظر یک دکترای داروسازی اداره می شود.
لیلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
0
0
در اصل کسانی که تایید وزارت بهداشت را دارند در بازار عرضه تنبیه می شوند هیچ نوع تبلیغ یا اطلاع رسانی در زمینه ارزش این تاییدیه نمی شود و هیچ مشوقی برای این افراد نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
0
0
ملت دارن هر روز سرطانی میشن! این آقا میگه ضعف در نظارت رو قبول دارم!!! این قبول داشتن به چه درد بیمار سرطانی می خورد؟
نظرات بینندگان