arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۷۰۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۲۲ دی ۱۳۹۲

نائب رییس خانه مداحان: بیانیه‌ای درحمایت از محمود کریمی نداديم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال انتشار بیانیه‌ای در یکی از خبرگزاری‌ها که مشهور به «حمایت از محمود کریمی» است،  خبرنگار «شهروند» گفت‌وگویی با حسن آهی، نایب‌رئیس خانه مداحان اهل‌بیت رسول‌الله(ص) انجام داده است كه در پی می‌آید:  

امروز بیانیه‌ای با اسم بیانیه خانه مداحان در برخی خبرگزاری‌ها منتشر و در آن از انتشار اخباری درباره اقدام محمود کریمی در تیراندازی به خودرو یکی از شهروندان انتقاد شده است.  در بخشی از بیانیه آمده است که «روزی می‌شود که انتشار یک خبر،  دستمایه هجوم همه‌جانبه به همان ارزش‌هایی شده که عزاداری‌ها،  سینه‌زنی‌ها و هیأت‌ها برای زنده نگه داشتنش برپا می‌شود.» این بیانیه را خانه مداحان منتشر کرده است؟
خانه مداحان؟ من از فعالیت تشکلی تحت عنوان خانه مداحان اطلاعی ندارم. 

مگر می‌شود تشکلی بیانیه‌ای صادر و آن را به صورت رسمی منتشر کند اما وجود خارجی نداشته باشد؟
مداحان ما در سراسر کشور اقدام به راه‌اندازی تشکل‌هایی کرده‌اند که تحت عنوان آن شهرستان فعالیت می‌کنند.  به‌عنوان نمونه ما تحت عنوان خانه مداحان اهل بیت رسول‌الله(ص) تهران فعالیت می‌کنیم و مشخص است که در کدام استان و کدام شهرستان حضور داریم.  لذا تشکلی با نام «خانه مداحان» را نمی‌شناسم و تصور نمی‌کنم وجود خارجی داشته باشد. 

پس بیانیه‌ای که در حمایت از محمود کریمی و انتقاد از منتقدان تیراندازی وی صادر شده،  صحیح نیست؟
این بیانیه دروغ است و ما آن را صادر نکرده‌ایم. 

 چند روز قبل موضعی از سوی خانه مداحان تهران در قالب یک بیانیه درباره این حادثه اتخاذ شد.  آیا موضع‌گیری خود را محدود به همین بیانیه می‌کنید؟
بله.  زمانی که خبر این حادثه منتشر شد،  ما بیانیه‌ای را صادر و اعلام کردیم: «نظراتی که درخصوص این حادثه به بعضی از مداحان شاخص نسبت داده شده،  کذب محض است و اگر کسی مطلبی را عنوان نموده،  نظر شخصی وی بوده و هیچ‌گونه ارتباطی به این موسسه ندارد. لذا از تمامی ذاکران و مداحان اهل‌بیت(عليهم‌السلام) خواستاریم که نسبت به این موضوع هوشیار بوده و تا روشن شدن کامل این قضیه توسط قوه قضائیه و دستگاه‌های مربوطه از هرگونه اظهارنظر خودداری نمایند.» همچنین تاکید کردیم که این موسسه « هیچ‌نظری درباره اتفاق افتاده مذکور نداشته و ندارد.»

 به هر حال، موضوع رخ داده و حواشی بسیاری را در داخل و حتی رسانه‌های خارجی به دنبال داشته است.  آیا شما برای آگاه‌سازی افکار عمومی به همین چند خط بسنده می‌کنید؟
دلیل سکوت ما این است که هیچ اطلاعاتی از این حادثه نداریم.  یک روز می‌گویند عده‌ای حاج محمود را تهدید و به وی حمله کرده‌اند،  فردا می‌گویند اراذل و اوباش بوده‌اند و چند ساعت بعد خبر می‌رسد که نه خیر،  یک زوج جوان بوده‌اند و آینه خودروهای آنها در اتوبان با هم برخورد کرده است.  پس ما نمی‌دانیم که موضوع تهدید و حمله بوده یا یک درگیری شخصی.  قوه قضائیه و نیروی انتظامی هم اطلاع‌رسانی لازم را نداشته و کم و کیف حادثه را تشریح نمی‌کنند.  در چنین شرایطی آیا ما باید بدون داشتن اطلاعات کامل موضوع‌گیری کنیم؟ آیا این موضع‌گیری صحیح و منطقی است؟

 شما سلاح دارید؟
بله؟ (با تعجب)

شما به‌عنوان یک مداح شناخته شده یا اعضای هیأت‌مدیره و مدیریت خانه مداحان مجوز حمل سلاح دارند؟
خیر.  اساسا چه نیازی است که یک مداح و خادم اهل‌بیت(ع) با خود سلاح حمل کند؟

هیچ‌یک از مدیران یا اعضای این تشکل  مجوز سلاح دارند؟
خیر.  نیازی هم به سلاح نداریم.  البته ممکن است ۲نفر از اعضا که نظامی هستند به واسطه کار خود سلاح داشته باشند که به مداحی و خانه مداحان هیچ ربطی ندارد. 

 چند روز قبل به نقل از آقای علی آهی، رئیس خانه مداحان اهل‌بیت رسول‌الله تهران خبری منتشر شد که ایشان داشتن سلاح از سوی مداحان را بلامانع می‌دانستند. 
این مطلب کذب بود و متاسفانه در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای معاند منتشر شد که دروغ بود.  آقای علی آهی هم سلاح ندارند.  البته ایشان برای دوره‌ای عضو کمیته‌ها بودند و سپس با تشکیل نیروی انتظامی،  به این نهاد انتظامی منتقل شدند.  در آن زمان سلاح داشتند که این امر هم هیچ ربطی به مداحی ایشان ندارد.  پس از بازنشستگی هم برابر قوانین کشور سلاح خود را تحویل داده و تا به امروز سلاح نداشته و ندارند. 

این‌که بیانیه‌ای با امضای خانه مداحان منتشر و در آن انتقادهای مطرح شده درباره تیراندازی محمود کریمی را به نوعی در ضدیت با عاشورای حسینی(ع) معرفی کنند را تا چه اندازه‌ای منطقی،  دینی و اخلاقی می‌دانید؟ 
نمی‌دانيم این بیانیه را چه کسانی نوشته و امضا کرده‌اند و لذا توضیحی هم درباره آن نمی‌توانیم داشته باشیم.  ما دیدگاه خود را در همان بیانیه بیان کرده‌ایم و چون اطلاعی از این حادثه نداریم،  نمی‌توانیم موضع‌گیری خاصی داشته باشیم و معتقدیم که نیروی انتظامی و مرجع قضایی برای رسیدگی به این حادثه صلاحیت دارند و آنها باید نظر نهایی را اعلام کنند. 

برای اطلاع از کم و کیف حادثه نمی‌توانستید با خود آقای کریمی تماس بگیرید؟
ایشان عضو این موسسه نیست و ما با بیش از ۱۶۰۰ عضو خانه مداحان اهل‌بیت رسول‌الله(ص) تهران ارتباط داریم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۱
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
4
34
من بعنوان عاشق امام حسين خجالت كشيدم وقتي فهميدم اقايان بنام مداح اهل بيت چه امتيازاتي براي خود قايل هستند . خدا عاقبت كساني كه از قبل مداحي ثروتي بهم زده اند بخير به گرداند . چون امام حسين كاسب نمي خواهد مداحش را
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
5
16
دادید یا ندادید خیلی فرق نمی کند، همگیتون ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
1
11
پس بیانیه‌ای که در حمایت از محمود کریمی و انتقاد از منتقدان تیراندازی وی صادر شده، صحیح نیست؟
این بیانیه دروغ است و ما آن را صادر نکرده‌ایم.
این‌که بیانیه‌ای با امضای خانه مداحان منتشر و در آن انتقادهای مطرح شده درباره تیراندازی محمود کریمی را به نوعی در ضدیت با عاشورای حسینی(ع) معرفی کنند را تا چه اندازه‌ای منطقی، دینی و اخلاقی می‌دانید؟
نمی‌دانيم این بیانیه را چه کسانی نوشته و امضا کرده‌اند و لذا توضیحی هم درباره آن نمی‌توانیم داشته باشیم. ما دیدگاه خود را در همان بیانیه بیان کرده‌ایم و چون اطلاعی از این حادثه نداریم، نمی‌توانیم موضع‌گیری خاصی داشته باشیم و معتقدیم که نیروی انتظامی و مرجع قضایی برای رسیدگی به این حادثه صلاحیت دارند و آنها باید نظر نهایی را اعلام کنند.
بیانیه دادید یا ندادید؟!؟!؟!؟!؟!؟
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
1
12
کی بود کی بود... من نبودم.
عقب نشینی گام به گام.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
1
11
پس اين سايت عقيق كه ميگويد سايت مداحان است كه اين بيانيه را نوشته بود وهمه مداحان هم حمايت از اين مداح حمايت كرده اند!؟؟؟
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
1
15
پرسش مهم این است که یک مداح خاص چه کارهایی انجام می دهد که ممکن است به خاطر آن کارها جانش تهدید شود ؟؟؟؟ و برای رفع آن تهدید مسلح شود آن هم بصورت قانونی ! زیرا می دانیم مداحی و عزاداری محرم و عاشورا هیچ تهدیدی در ایران برای هیچ مداحی درست نمی کند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
0
10
سوال و جواب آخر بیان کننده همه جیز است.
نظرات بینندگان