arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۲

سردار جزایری: حذف موانع کشور از طریق مذاکره، مورد تأیید نظام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اصل انجام مذاکرات هسته ای با گروه1+5 و حذف مانع تراشی های دشمن از طریق گفت وگو، یک پدیده مثبت و مورد تائید نظام است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدارˈسید مسعود جزایریˈ در جمع خبرنگاران یزد افزود: در عین حالی که اصل مذاکرات با کشورهای1+5 مورد تأیید نظام است ولی باید بطور وِیژه توجه داشت که پدیدآورندگان این مشکلات، براحتی نیز دست از اقدامات ضداسلامی و ایرانی خود برنمی دارند.

وی با بیان اینکه بااین حال ما در عین بی اعتمادی به دشمنان در عرصه مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 حضور پیدا می کنیم، تأکید کرد: باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا ضمن بیداری و هوشیاری بکوشیم از مشکلاتی که دشمنان برای ایران اسلامی بوجود آورده اند، بکاهیم.

مسوول امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در باره وضعیت سوریه و کنفرانسˈژنو 2ˈ نیز اظهار داشت: دولت و ملت سوریه در برابر یکی از بزرگترین هجمه های دشمنان در سالهای اخیر قرار گرفته اند.

جزایری با تأکید براینکه هرگونه مذاکره برای صلح در سوریه باید همراه با حفظ اقتدار دولت و ملت این کشور باشد، گفت: دولت و مردم سوریه کمترین اعتمادی به کسانی که خود مسبب این جنگ هستند، ندارند.

وی در باره برنامه های ستاد کل نیروهای مسلح در باره تهدیدهای نرم دشمن نیز گفت: نکته اصلی در تهدید نرم این است که وقتی از دشمن حرف می زنیم، باید ببینیم که این دشمن کیست و چه شاخصه ها و توانمندی هایی دارد و تهدیدهای خود را بر اساس چه مدل مهندسی اعمال می کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت:دشمن نظام ما، سیستم های ابرسرمایه داری و صهیونیزم بین المللی است که بسیاری از قدرتهای جهان را با چنین سامانه ای مدیریت می کند و در مجموع ما باید ببینیم اصلی ترین راهبرد چنین سیستمی علیه انقلاب اسلامی چیست.

جزایری در ادامه به توطئه های مختلف استکبار علیه انقلاب اسلامی در35 سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: دشمنان بعد از تحمل شکست و رسوایی در عرصه های مختلف بویژه در جنگ سخت برای رسیدن به اهداف خود به تهدید نرم و جنگ فرهنگی متوسل شده اند.

وی هدف اصلی دنیای استکبار علیه انقلاب اسلامی را عقب نشینی از مواضع اصولی و ارزشی نظام دانست و بر ضرورت حضور فعال بسیج در فضای مجازی برای پیگیری اهداف نظام و شکست توطئه های دشمن تاکید کرد.

جزایری در ادامه با اشاره به تلاش برخی کشورهای منطقه و بخصوص عربستان سعودی برای مخدوش کردن چهره حقیقی اسلام ناب محمدی(ص) تصریح کرد: علمای بلاد اسلامی باید برای مقابله با این توطئه اقدام کنند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در باره برنامه های این ستاد برای زنان گفت: ما در پنج سال گذشته بویژه دو سال اخیر نگاه ویژه ای به جایگاه بانوان داشته ایم به گونه ای که در بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس،سازمانی با عنوانˈنقش زنان در دفاع مقدسˈ فعال کردیم تا نقش این قشر تأثیرگذار در جامعه عینی تر بررسی شود.
نظرات بینندگان