arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹

درگذشت آيت الله ميرصادقي زنجاني

آيت الله سيد "مجتبي حسيني ميرصادقي زنجاني" از علمای سرشناس شهر زنجان که اوايل انقلاب در شهر مهشد مقدس سکونت داشت و در تظاهرات و راهپیمایی های مختلف آن سال ها شرکت می کرد و حضور فعالي داشت، درگذشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش شیعه آنلاین، آيت الله سيد "مجتبي حسيني ميرصادقي زنجاني" از علمای سرشناس شهر زنجان که اوايل انقلاب در شهر مشهد مقدس سکونت داشت و در تظاهرات و راهپیمایی های مختلف آن سال ها شرکت می کرد و حضور فعالي داشت، درگذشت.

اخبار دریافتی خبرنگار ما حاکی از آن است که این عالم ربانی که از چهره های فعال پیش و اوایل انقلاب اسلامی به شمار می رفت، در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یعنی 21/11/1389 دارفانی را وداع گفت.

آيت الله "ميرصادقي زنجاني" در طول حیات با برکت خود، آثار متعددی تألیف کرد که می توان نام برخی از آنان را عنوان کرد: 1 – در ثمين و ماء معين 2 – ديوان مراثي اهلبيت عليهم السلام 3 – راهنماي حقيقت يا شيعه چيست و کيست؟ 4 – سجاديه زنجاني 5 – تزکيه نفس و ذخيره رمس 6 – نخبه الخبار تحفه الاحيار (تخليه از رذائل و تحليه با فضائل).

گفتني است پدر ایشان آیت الله حاج سید "سیف الدین حسینی میرصادقی زنجانی" از مراجع و علمای مبارز زنجان و از شاگردان بزرگانی مانند آیات عظام مرحوم میرزای نائینی و مرحوم شریعت اصفهانی و صاحب آثاری همچون مَنهجِ الهدایه، مناسک حج، تعلیقه بر حاشیة عروة الوثقی و اصول دین و فروع دین بودند.
نظرات بینندگان