arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۲

احتمال کاهش سرعت مجاز در جاده‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  رئیس پلیس راهور گفت: قصد داریم در آینده‌ جرایم موتورسیکلت و خودرو را با یکدیگر تلفیق کنیم.
سردار اسکندر مومنی صبح امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرحهای ویژه ترافیکی با اشاره به آمار اعلام شده کشته‌های تصادفات گفت: آمار نهایی را پزشکی قانونی باید اعلام کند.

وی ادامه داد: تناقض در آمار پلیس،اورژانس و پزشکی قانونی اجتناب ناپذیر است چرا که پلیس آمار فوتی‌های سر صحنه را اعلام می‌کند و ممکن است شخصی در بیمارستان و یا در زمان انتقال به بیمارستان فوت کند.

سردار مومنی با اشاره به کاهش 7 درصدی کشته‌های تصادفات در سال جاری گفت: اگر برای سال اینده طرح جدیدی نداشته باشیم قطعاً آمار کشته های ما در سال آینده کاهش نمی‌یابد.

وی به بارش برف و باران در استانهای جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه انتظار بارش‌ها را در بعضی استانها نداشتیم. غافلگیر شدیم و این غافلگیری به انسداد برخی جاده‌ها انجامید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قانون الزام به همراه داشتن کپسول آتش نشانی و زنجیر چرخ را مناسب ارزیابی کرد و گفت: برای اجرای صحیح این قانون نیازمند فرهنگ سازی هستیم چرا که مثلاً کپسول‌ آتش نشانی هر چند وقت یکبار نیاز به شارژ دوباره دارد.

مومنی در ادامه صحبتهای خود به طرح کاهش سرعت تردد مجاز در جاده‌ها اشاره کرد و افزود این طرح در دست بررسی است و اگر بررسی‌ها نشان دهند که کاهش سرعت در کاهش تصادفات موثر است قطعاً سرعت تردد مجاز را کاهش می‌دهیم.

وی ادامه داد: اگر به نتیجه برسیم که سرعت مجاز را کاهش دهیم این کاهش ممکن است به صورت سراسری و در همه جاده‌ها اعمال شود یا ممکن است در برخی از جاده‌ها کاهش 5 تا 10 کیلومتر از سرعت مجاز را داشته باشد.

وی با اشاره به قانون‌شکنی موتورسوارها گفت: جهت کاهش کشته‌ها و تصادفات موتورسواران طرحهایی از جمله طرح پلاک ملی را اجرا کردیم که اکنون 50 درصد موتورهای ما دارای پلاک ملی هستند.

مومنی در مورد عدم پرداخت جریمه‌های راهنمایی رانندگی از سوی موتورسواران گفت: به این منظور در آینده‌ای نزدیک طرح تلفیق جرایم موتور و خودرو را اجرا خواهیم کرد به این معنی که اگر موتور سواری مرتکب خلاف شود جریمه و نمره منفی او برای گواهینامه خودرو آن شخص نیز ثبت می‌شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان