arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۲

ظریف از آمادگی تهران برای مساعدت در تشکیل دولت لبنان خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز خوشحالی از تحولات مثبتی که در طول روزهای اخیر در جهت شکل گیری دولت در لبنان آغاز شده است آمادگی ایران برای هرگونه مساعدت در تشکیل دولت لبنان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در دیدار با «تمام سلام» نخست وزیر مامور تشکیل کابینه در لبنان این مطلب را بیان کرد.

ظریف در این دیدار با ارج نهادن بر مقاومت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه، گفت: حماسه مقاومت مردم لبنان در سایه وحدت همه گروه ها و طیف های مختلف لبنان بود و از این رو هرگونه تلاش برای ایجاد وحدت و همگرایی در لبنان از سوی رهبران سیاسی و مذهبی این کشور اقدامی ارزشمند تلقی می شود.

ظریف تلاش جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوهای هسته ای با گروه 5+1 را به نفع تمامی کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس دانست و افزود: پس از توافق ژنو، دیدار از کشورهای حاشیه خلیج فارس در اولویت قرار گرفت تا پیام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری نزدیک با کشورهای منطقه به خوبی انعکاس یابد.

ظریف رشد افراط گرایی و فتنه مذهبی و فرقه گرایی را خطری برای همه کشورهای منطقه دانست و افزود: هیچ کشوری از رشد تفکرات افراطی و خشونت گرایی سود نخواهد برد و آسیب این نوع از دیدگاه همه کشورهای منطقه و حتی پشتیبانان آن را در بر خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران سوریه نیز بر ضرورت حرکت در جهت گفت وگوهای سیاسی تاکید کرد و

افزود: استمرار وضع موجود در سوریه به نفع هیچ یک از دولت های منطقه نبوده و تنها رژیم صهیونیستی است که از شرایط موجود منتفع می گردد.

«تمام سلام» نخست وزیر مامور تشکیل کابینه در لبنان نیز در این دیدار با تشریح روند سیاسی داخلی لبنان از امید جدیدی که طی هفته گذشته در مسیر تشکیل دولت لبنان شکل گرفته، خبر داد و ابراز امیدواری کرد این روند به نقطه مطلوب برسد.

سلام همچنین از جایگاه ویژه و مهم جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تاثیر گذار در منطقه و جهان یاد کرد و از تجربه مردم سالاری در جمهوری اسلامی ایران تمجید کرد.

وی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات هسته ای با گروه 1+ 5 تمجید کرد.
نظرات بینندگان