arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۲

افزايش 20 درصدي تصادفات اتوبوس‌ها در جاده‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: فرمانده پليس راه گفت: از ابتداي مهرماه تا تاريخ 21 دي تصادفات اتوبوس‌ها در جاده‌ها 20 درصد رشد داشته است.

سردار محمدرضا ‌مهماندار روز دوشنبه در جلسه كميته كاهش كميته هماهنگي اجراي طرح‌هاي ويژه ترافيكي اظهار داشت: در طرح زمستاني سال جاري تصادفات درون شهري 2/8 درصد و جاده‌يي 3/6 كاهش يافته است. اين در حالي است كه از 20 آذر تا 21 دي تصادفات فوتي در جاده‌ها كاهش و 52 نفر كمتر كشته شده‌اند. ميزان مجروحان نيز 1/3 درصد كاهش يافته است.

به گفته وي، تصادفات سواري‌ها، كاميون‌ها افزايش يافته است و ميزان تصادفات خودروهاي مسافربري از 5/1 درصد به 2 درصد افزايش يافته است. در همين مدت عدم توجه به جلو مهم‌ترين دليل وقوع تصادفات بوده و تصادف به علت سرعت غيرمجاز نيز سه درصد رشد نشان مي‌دهد. فرمانده پليس راه ادامه داد: تصادفات در جاده‌هاي اصلي به علت سردي هوا افزايش يافته است و بر اساس زمان تصادفات بيشتر تصادفات در روز رخ مي‌دهد. وي افزود: از ابتداي مهرماه تا 21 دي ميزان فوتي تصادفات اتوبوس‌ها 10 نفر افزايش داشته و ميزان تصادفات منجر به جرح نيز 24 فقره افزايش يافته است. به صورت كلي تصادفات اتوبوس‌ها در اين مدت 20 درصد رشد نشان مي‌دهد. مهم‌ترين تصادف اين مدت نيز در محور دامغان- شاهرود رخ داد كه 11 نفر جان‌شان را از دست دادند ضمن اينكه در اين مدت 3 اتوبوس در محورهاي مهران، اصفهان- نايين و قزوين- رشت دچار آتش سوزي شدند. به گفته ‌مهماندار، پليس خودروهايي را كه فاقد زنجير چرخ باشند اعمال قانون مي‌كند اما به جز موارد خطرناك نمي‌تواند جلوي تردد آنها را بگيرد. در اين مدت اعمال قانون خودروهاي داراي لاستيك فرسوده 10 درصد، نقص فني 24 درصد و روشن نكردن چراغ در مواقع كولاك و مه 7 درصد رشد داشته است و در مجموع در طرح زمستاني اعمال قانون 10 درصد افزايش يافته است. وي با اشاره به اقدامات پليس راه در طرح زمستاني گفت: اعزام امدادخودرو 24 درصد، تامين سوخت 46 درصد، اسكان 223 درصد، همكاري براي برف روبي 110 درصد و نجات در راه ماندگان 22 درصد رشد نشان مي‌دهد اين درحالي است كه طرح زمستاني امسال 41 بار جاده‌هاي كشور به علت كولاك و بارش برف مسدود شده‌اند كه

نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزايش يافته است. فرمانده پليس راه افزود: در طرح زمستاني امسال 11 مورد واژگوني اتوبوس‌ها رخ داده است كه لزوم آموزش‌هاي صحيح به رانندگان را بار ديگر نشان مي‌دهد. وي درباره تصادف زنجيره‌يي در محور ساوه- همدان نيز گفت: در30 كيلومتر از اين راه هميشه در مواقع بارش، مه‌گرفتگي رخ مي‌دهد و تصادفي كه در اين محور چند روز پيش رخ داد زنجيره‌يي نبود و در مجموع 21 دستگاه خودرو با يكديگر برخورد كردند. در ادامه اين جلسه رييس سازمان پزشكي قانوني كشور با اعلام كاهش هفت درصدي كشته‌هاي تصادفات، گفت: در هشت ماهه امسال 13 هزار و 140 نفر جان خود را از دست دادند. دكتر شجاعي در جلسه هماهنگي با دستگاه‌هاي دخيل در امر طرح زمستانه با بيان اينكه در هشت ماهه امسال شاهد كاهش هفت درصدي كشته‌هاي تصادفات بوده‌ايم، گفت: در هشت ماهه امسال 13 هزار و 140 نفر بر اثر تصادف، جان خود را از دست داده‌اند و اين در حالي است كه در مدت مشابه سال قبل 14 هزار و 125 نفر جان خود را از دست داده بودند. وي با بيان اينكه 8431 مورد از تصادفات در حوزه برون‌شهري اتفاق افتاده است، گفت: 50 درصد از كشته‌هاي تصادفات در سر صحنه جان خود را از دست داده‌اند و اين در حالي است كه 10 درصد از كشته‌هاي تصادفات حين انتقال و 40 درصد در بيمارستان جان خود را از دست داده‌اند كه بررسي آمارهاي امسال با سال‌هاي قبل نشان مي‌دهد كه ميزان كشته‌هاي تصادفات حين انتقال، به سمت بيمارستان سوق داده شده است. به گفته رييس سازمان پزشكي قانوني كشور، ضربه به سر و شكستگي مهم‌ترين علت مرگ در تصادفات است.
نظرات بینندگان