arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۲

علیرضا حیدری: روزی رقیب خادم بودم اما الان مثل برادر کنارش ایستاده ام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نایب رئیس فدراسیون کشتی می گوید با این که در گذشته رقیب رسول خادم بوده، حالا به عنوان یک رفیق و برادر در کنار او ایستاده تا به کشتی کمک کند.

  علیرضا حیدری دارنده شش مدال کشتی آزاد جهان و المپیک حالا به عنوان نایب رئیس فدراسیون بخش زیادی در کارهای اجرایی ورش اول را بر عهده گرفته است. حیدری در رابطه با حضورش در کشتی پس از چند سال دوری گفت: زمانی که با رسول خادم نشستی داشتم، احساس کردم او می خواهد دیدگاهش و کاری را که شروع کرده به یک جایی برساند. زمانی در کشتی رقیبش بودم اما الان رفیقش هستم و می خواهم صادقانه کمک کنم. من برای کشتی جلو آمده ام و مثل برادر کنار خادم هستم تا آن حرفی که خصوصی با هم زدیم را عملی کنیم.

*** بدهی میلیاردی برای کشتی خیلی بد است

وی در مورد نایب رئیسی اش گفت: احساس کردم در کار اجرایی بهتر می توانم کمک کنم. فدراسیون حدود 9 میلیارد تومان از گذشته بدهی دارد که این خیلی بد است. هر کس می آید از دو سه میلیون گرفته تا 50 یا 100 میلیون تومان طلب دارد. من آمده ام که کمک کنم و حتی خودم کمکهایی برای رفع بخشی از این مشکلات مالی خواهم کرد. تا روز آخری هم که در فدراسیون هستم یک ریال حقوق نخواهم گرفت. شاید یک روز کشتی پول نداشت تا کارها پیش رود اما الان وضع بدتر است و 9 میلیارد بدهی دارد. به هر حال باید دست در دست هم دهیم تا کشتی را به جایگاهی که در شان این ورزش است برسانیم.

*** خودمان انتقاد می کردیم که چرا اهل کشتی بر مسند کار نیستند

حیدری همچنین به افتادن سکان کشتی به دست اهالی این رشته اشاره کرد و گفت: خیلی مواقع خودم انتقاد می کردم که چرا اهل کشتی بر مسند کار نیستند. برای ما قهرمانان این موضوع سنگین بود. شاید روزی با رسول خادم رقابت می کردم و حتی کری می خواندیم اما حالا کنار هم ایستاده ایم. دستمان را هم به سمت اهالی کشتی دراز می کنیم تا هر طور می توانند ما را یاری دهند.

*** منتقدین اول نتیجه ی کار را نگاه کنند بعد انتقاد کنند

حیدری در مورد انتقادهایی که به سرمربی شدن رسول خادم می شود اشاره کرد و گفت: چون تا به حال رئیس فدراسیون سرمربی تیم ملی نبوده، برای مردم عجیب است و انتقاداتی می شود اما این منتقدین ابتدا کار را ببینند و اگر مشکلی در اداره فدراسیون کشتی بوجود آمد، آن زمان انتقاد کنند. خادم باید کاری را که در بحث فنی شروع کرده ، ادامه دهد تا به سرانجام برسد و سپس این مسئولیت را به دست فرد دیگری بدهد.

*** خادم باید میدان داری کند تا شیرازه تیم ملی از هم نپاشد

وی ادامه داد: در حال حاضر یک نفر مثل خادم باید این وسط میدان داری کند تا شیرازه تیم ملی از هم نپاشد. وقتی از این شرایط گذر کنیم و به اوضاع بهتری برسیم، شاید دیگر خادم سرمربی نباشد. الان اوضاع کشتی ما طوری است که اگر یک تیر داریم همان یک تیر را هم باید به هدف بزنیم و نمی توانیم آن را هدر بدهیم.

*** نمی شد کس دیگری سرمربی باشد اما خادم تصمیم گیری می کرد

حیدری در پاسخ به این سوال که آیا امکان آن نبود که فردی مثل علیرضا رضایی سرمربی شود و خادم بر کنار فنی نظارت می کرد، گفت: شتر سواری دولا دولا نمی شود. نمی شد کس دیگری را سرمربی بگذاریم اما خادم همه کاره می شد و در کار سرمربی دخالت می کرد. در حال حاضر خادم خیلی از کارهای اجرایی را به من سپرده تا به بحث مربی گری تیم ملی برسد. من الان وظیفه خود می دانم که به صادق گودرزی زنگ بزنم و وضعیتش را پی گیری کنم یا دنبال این باشم که مهدی تقوی الان کجاست.

برنده مدال برنز المپیک آتن همچنین اظهار کرد: در حال حاضر چه در آزاد و چه در فرنگی با حضور افرادی مانند محمد بنا، رسول خادم و سایر قهرمانان و مربیانی که بر سر کار هستند، در بحث فنی کمبود نداریم. روزی من عارم می آمد بیایم مربی گری کنم اما الان بچه های کشتی پای کار آمده اند و از کشتی جدا نیستند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان