arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۲

الجعفری: عربستان بیگناهی‌اش را ثابت کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن بیان اینکه 15 درصد از تروریست‌های خارجی در سوریه عربستانی هستند، گفت: عربستان یا باید به گناه خود در حمایت از تروریسم اعتراف کرده و یا بی‌گناهی خود را ثابت کند.

بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در مصاحبه با رادیو "صدای روسیه" اعلام کرد: 15 درصد از تروریست‌های خارجی در سوریه از جمله رهبران و تروریست‌های "جبهه النصره" و گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش و چند گروه تروریستی دیگر، عربستانی هستند.

وی گفت: ما از قوانین بین‌المللی تبعیت می‌کنیم و براساس این قوانین وقتی یک عضو سازمان ملل عضو دیگری را رسما به حمایت از تروریسم متهم می‌کند ، متهم باید به این اتهامات پاسخ داده و یا با ادله کافی بیگناهی خود را ثابت کند. یعنی اکنون عربستان باید به سوالات ما به طور شفاف پاسخ دهد. ریاض باید درباره 178 تروریستی که در سوریه کشته شدند و نام آنها در آخرین نامه ما نیز آمده و و 300 قاتل اجیر شده که نام آنها نیز ذکر شده، توضیح دهد.

الجعفری تاکید کرد: شیوه ما برای پاسخگویی به عربستان قانون، حقایق و شخصیت‌هاست و به این پاسخگویی ادامه خواهیم داد. براساس اطلاعات ما 15درصد تروریست‌های سوریه از عربستان هستنند. بخصوص رهبران جبهه النصره، گروه امارت اسلامی عراق و شام. تمام این حقایق و مستندات به سازمان ملل و شرکت‌کنندگان در نشست ژنو 2 ارائه شده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: دولت سوریه درصدد اعزام هیاتی به کنفرانس ژنو2 بدون هیچ پیش شرطی است. ما می‌خوایهم شاهد باشیم که همه درقبال سوریه احساس مسئولیت می‌کنند. اول از همه ما قصد داریم درباره پدیده گسترش تروریسم صحبت شود. تردیدی نیست که ژنو 2 به تمامی سوری‌ها فرصت خاتمه دادن به تروریسم و مداخله خارجی در امور داخلی کشورشان را می‌دهد. این کنفرانس فرصتی است برای همه آنها که به راه حل صلح آمیز برای بحران سوریه و حفظ آینده سوریه پس از جنگ اعتقاد دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان