arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۲

آیت الله مکارم شیرازی: نباید به مقدسات دیگران اهانت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید گفت: بارها گفته ایم که نباید به مقدسات دیگران اهانت کرد.

به گزارش ایرنا، وی عصر چهارشنبه در دیدار با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه شیعه همه جا دست دوستی به سوی همه دراز کرده است، اظهار کرد: نه ما باید به مقدسات دیگران توهین کنیم و نه دیگران به مقدسات ما توهین کنند، اما بازهم در برخی از سایت ها و شبکه ها به دیگران اهانت می شود.

وی با اشاره به برنامه های هفته وحدت گفت: فعالیت های خوب و اثربخشی برای برگزاری این هفته انجام شده است که البته نباید به اینها قناعت کرد و باید آن را توسعه داد.

این مرجع تقلید گفت: باید کارها را توسعه داد تا به هدف اصلی دست یابیم تا روزی که پیروان مذاهب اسلامی بتوانند در کنار هم با سلامت کامل زندگی کنند.

وی گفت: قرآن به مساله وحدت خیلی اهمیت داده و در جایی اختلاف را بعنوان زلزله، صاعقه و ویرانگر برشمرده است.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید به تعالیم قرآن بازگردند و با وظایف خود آشنا شوند، گفت: هرچه بیشتر بر روی این امر تاکید شود و شواهد بیشتری از سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) بیاوریم، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

این مرجع تقلید با اشاره به هجمه هایی که امروز به شیعه می شود، افزود: امروز بواسطه قدرتی که شیعه یافته، دشمنانش را به وحشت انداخته، چرا که در ایران یک حکومت شیعه قوی و مقتدر بدون وابستگی به شرق و غرب تشکیل شده است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: شیعه در عراق نیز به حکومت دست یافته و در لبنان هم این کشور را حفظ کرده و توانسته است رژیم صهیونیستی را شکست دهد.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام از طریق نظامی نتوانستند ضربه بزنند از این رو امیدشان را به همین اختلافات بسته اند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: دشمنان از هر راهی که وارد شدند نتیجه نگرفتند و امیدوارند با ایجاد اختلاف میان مسلمانها که در برخی مناطق موثر واقع شده است، به پیروزی برسند.

وی تصریح کرد: مسلمانان شیعه و سنی باید دست به دست هم بدهند و این وهابیت تکفیری را از خود دور کنند و نشان دهند که آنان از حوزه اسلام خارج شده اند.

وی با بیان اینکه ما با افراطی گری در هر طرف مخالفیم، گفت: باید به جهانیان بگوییم که ایران و شیعه با دیگران سر جنگ ندارند و بزرگی اسلام و مسلمانان را می خواهند.

مکارم شیرازی با بیان اینکه هرگز نباید حالت انفعالی در مقابل دشمنان و تکفیریها داشته باشیم، گفت: باید به این حقیقت ایمان داشته باشیم که اگر به فرامین الهی عمل کنیم خداوند متعال ما را یاری خواهد کرد.

وی گفت: ابزار کنونی دشمنان، وهابیت تکفیری است و آنها هر کجا قدم گذاشته اند کشتار به راه انداخته اند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: از خلقت انسان بر روی زمین تاکنون؛ جنایت هایی مانند کارهای تکفیریها در جهان انجام نشده و جنایات آنها بی سابقه است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره بین المللیˈخطر جریانهای تکفیری برای اسلام، مسلمین و جهان بشریت و راه های برون رفت از آنˈ گفت: ما همیشه خواهان وحدت میان مسلمانان بوده ایم.

در ابتدای این دیدار آیت الله ˈمحسن اراکیˈ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گزارشی از فعالیت های این مجمع ارائه داد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در قم همچنین با حضرات آیات ˈحسین نوری همدانیˈ ، ˈسیدعبدالکریم موسوی اردبیلیˈ و ˈجعفر سبحانیˈ از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

بیست وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جمعه این هفته(27 دی) در تهران برگزار می شود.
نظرات بینندگان