arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۲۶ دی ۱۳۹۲

هشدار درباره دریاخواری در مازندران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 دبیر مجمع نمایندگان مازندران در مجلس گفت: مازندران تا دیروز با مشکل جنگل خواری روبه رو بود و امروز با معضل دریاخواری دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش ایسنا، قاسم احمدی لاشکی، امروز، چهارشنبه 25 دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید صاحبان ویلاهای ساحلی مبالغی تحت حق منظر پرداخت کنند و نباید اجازه ساخت و ساز در کنار سواحل استان را به هر کس داد. نمایندگان باید در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

وی با بیان این‌که در پی قانونی کردن و گرفتن عوارض در ورودی‌های استان هستیم، افزود: مازندران در موضوع توجه به بخش گردشگری فقیر است که می‌طلبد با ورود سرمایه گذار خارجی به این بخش توجه شود و اقتصاد استان متحول گردد.

وی تصریح کرد: با توجه به گزارش‌هایی که از سوی رییس سازمان جهاد کشاورزی ارایه شده است، بخشی از زمین‌های کشاورزی به صورت قانونی و بخشی به صورت غیرقانونی تغییرکاربری داده شده که این مسئله به بخش کشاورزی آسیب وارد می‌کند.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران درباره قرار گرفتن برنج مازندران در سبد کالای دولت، گفت: این پیشنهاد از سوی نمایندگان مازندران به دولت ارائه شد که امید است دولت با پذیرفتن این پیشنهاد کمک شایسته‌ای به قشر کشاورزی مازندران کند. دولت به موضوع قراردادن برنج مازندران در سبد کالا صرفا به دید اقتصادی نگاه نکند چرا که عملیاتی شدن این پیشنهاد یارانه واقعی است که از سوی دولت به کشاورزان داده می‌شود.

وی با از نبود اتاق فکر در مازندران برای بررسی مشکلات انتقاد کرد و افزود: اغلب مدیران ارشد استان دچار روزمرگی اداری شدند و وقت خود را صرف امورات جاری می‌کنند.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران افزود: قرار است رییس جمهور در آینده نزدیک به مازندران سفر کند.

احمدی لاشکی با بیان اینکه مقدمات زیرساخت ایجاد دو نیروگاه زباله سوز در ساری و نوشهر در حال انجام است، اظهار کرد: دستگاه‌های این نیروگاه با رقم بالای 15 میلیارد تومان خریداری شده است و به محض آماده شدن بستر، برای ورود این دستگاه‌ها اقدام می‌شود.

نظرات بینندگان