arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۲

کمک ارتش و سازمان اطلاعاتی پاکستان به گروه تروریستی «جیش العدل»؟

نمی توان یک سرباز را با دو ماه آموزش به مرز فرستاد/می توان محل این گروه تروریستی را بمباران کرد/هرگز با این تروریست ها مذاکره نمی کنیم
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه ای با پایگاه خبری «تیک» (Tik.ir) گفت: انتظار داریم که اشرار در بیرون از مرزهای ایران مورد تعقیب و برخورد قرار گیرند.

وی افزود: مرزها باید بیشتر کنترل شوند، متاسفانه هنوز قسمت های زیادی از مرزهایمان ایمنی لازم را ندارد، بنابراین مرزها باید طوری طراحی شوند که اشرار به راحتی نتوانند وارد و سپس از آن خارج شوند.



شهریاری در ادامه ضمن انتقاد از استفاده از سربازان در مرزها گفت: باید افراد حقوق بگیر و داوطلب برای مرزها تربیت شوند.

نماینده زاهدان اضافه کرد: فکر نمی کنم یک سرباز را بتوان با دو ماه آموزش به مرز فرستاد، متاسفانه گروگان گیری سربازان مسئله ای نیست که برای اولین بار اتفاق افتاده باشد و برخی از فرزندان این کشور در این راه به شهادت رسیده اند.

وی با بیان اینکه گروهی از سوی دولت به منظور حل این مسئله به پاکستان اعزام شده است، به «تیک» (Tik.ir) گفت: متاسفانه دولت پاکستان حاکمیتی در مناطق مرزی خود ندارد، از سوی دیگر سیستم اطلاعاتی این کشور «ای اسی ای» و ارتش به گروه تروریستی جیش العدل کمک می کنند.

شهریاری افزود: تا زماینکه وضعیت به این گونه باشد، ما با مشکل مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه گروگان ها قطعا داخل خاک ایران نیستند گفت: محل دقیق آنها مشخص نیست، اما معمولا این گروه ها پس از ارتکاب جنایت به 300 تا 400 کیومتر دورتر از مرز ایران فرار می کنند.

وی با اشاره به هشدار وزیر کشور برای ورود به پاکستان بیان داشت:  لازم نیست نیرویی به این کشور بفرستیم، قطعا می توان منطقه ای که این گروه مستقر شده را مشخص و سپس بمباران کرد.

شهریاری در ادامه به «تیک» (Tik.ir) گفت: اعتقادی به حل این مسئله توسط قبایل ندارم. جمهوری اسلامی ایران آنقدر اقتدار دارد که از قدرت خود برای آزادی گروگان ها استفاده کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: ما هرگز با گروه تروریستی جیش العدل مذاکره نمی کنیم، چراکه اینها در قد و قواره این حرف ها نیستند.

وی با اشاره به درخواست گروه تروریستی جیش العدل گفت: قطعا نباید به خواسته این گروه تروریستی تن داد.
نظرات بینندگان