arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲

رهامی: دموکراسی در خیابان‌ها شکل نمی‌گیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حجت الاسلام و المسلمین روهامی اظهار کرد: دموکراسی در خیابان‌ها شکل نمی‌گیرد و این اتاق‌های فکر احزاب هستند که با استفاده از خرد جمعی در ایجاد دموکراسی نقش‌آفرینی می‌کنند.

این فعال سیاسی طی سخنانی در ششمین کنگره حزب اراده ملت تصریح کرد: در حقیقت فعالیت احزاب و تشکل‌ها است که می‌تواند معیار وجود دموکراسی در یک کشور باشد و باید دید احزاب و نهادهای مدنی به چه میزان در گردش قدرت میان نخبگان تاثیر گذار هستند.

وی تاکید کرد: باید دموکراسی از حاکمیت اشخاص بیرون آید و به خرد جمعی توجه کند تا شاهد تحقق دموکراسی واقعی باشیم و در این میان این احزاب هستند که نقش آفرینی می‌کنند.

روهامی افزود: اجتماعات خیابانی بدون پشتیبانی یک اتاق فکر ضامن تحقق دموکراسی نیست و قطعا موفق نخواهد بود و نمونه آن را امروز در کشور اکراین شاهدیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اشخاص در قالب احزاب می‌توانند تاثیر گذار باشند و حاکمیت اشخاص بدون توجه به خرد جمعی و رفتار حزبی و سیاسی محقق نمی‌شود و باید یاد بگیریم از تجمع به دور افراد و قدرت گرفتن نظرات شخصی در مقابل خرد جمعی نمی‌توان به موفقیت رسید.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان