arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۲

رییس کمیته ملی المپیک:سال آینده، سال پر ترافیک ورزش کشور است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه سال آینده سال پر ترافیک ورزش کشور است، گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته 150 میلیارد تومان برای اعزام ورزشکاران نیاز می باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ جلسه مشترک اعضای فراکسیون ورزش مجلس، کمیته ملی المپیک و رییس فدراسیون بسکتبال با رییس مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه در محل دفتر لاریجانی تشکیل شد.

رییس کمیته ملی المپیک در این دیدار، حضور نداشتن رجال سیاسی در کمیته ملی المپیک را از ویژگی های این کمیته عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار دو نفر از قهرمانان المپیک آقایان علیرضا دبیر و رسول خادم از اعضای این کمیته هستند.

کیومرث هاشمی ضمن تبریک موفقیت کشتی گیران ایرانی در مسابقات جهانی آمریکا گفت: در این مسابقات جمعیت بسیار زیادی از ایرانیان پرچم جمهوری اسلامی ایران را برپا داشتند که این موضوع در مجامع بین المللی اثر گذاشت.

هاشمی در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه سال آینده سالی پرترافیک برای ورزش کشور بوده و نیاز است از ورزش کشور در دو بخش فنی و مدیریتی حمایت شود٬ تصریح کرد: در مردادماه مسابقات المپیک جوانان٬ در شهریورماه بازی های آسیایی کره جنوبی٬ بازی های ساحلی تایلند و اعزام رشته های مختلف برای کسب سهمیه المپیک را در پیش داریم.

وی با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای اعزام ورزشکاران 48 میلیارد تومان است٬ گفت: این درحالی است که بر اساس برآوردهای صورت گرفته 150میلیارد تومان برای اعزام ورزشکاران نیاز است.

ریئیس کمیته ملی المپیک همچنین گفت: در جلسه ای که اخیرا با آقای نوبخت داشتیم وی قول مساعدت داد ضمن اینکه از مجلس شورای اسلامی نیز در خواست حمایت داریم.

مقداد نجف نژاد رییس فراکسیون ورزش مجلس نیز به خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و افزود: پیشنهاد این فراکسیون این بود که تمهیداتی در این راستا اتخاذ شود تا درآمد حاصل از خصوصی سازی دو باشگاه یاد شده برای سرمایه گذاری در ورزش هزینه شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی درباره جایگاه ورزش قهرمانی در کشور و جهان گفت: ورزش قهرمانی نیز با حمایت مجلس و دولت رتبه هفدهم را در المپیک و رتبه چهارم را در آسیا دارد؛ اگر هدف ما حفظ این جایگاه باشد باید برای این بخش سرمایه گذاری کرد.

رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون زمان سیاستگذاری برای حمایت از ورزش و جوانان است تا نتیجه آن در مسابقات المپیک در سال آینده مشاهده شود.

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال هم در این دیدار با بیان اینکه در شهریور سال آینده دو رویداد جهانی و آسیایی را در پیش داریم خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: از اکنون دغدغه بودجه، ویزا و سایر هزینه های این مسابقات را در 6 ماه آینده داریم.

وی با تأکید بر اینکه امکانات بسیار ناچیزی برای ورزش در نظر گرفته شده است، گفت: اگر برای ورزش هزینه شود سرمایه گذاری در این بخش است.

مشحون با بیان اینکه در گذشته تنها چند رشته ورزشی وزنه بردای، کشتی و در برخی موارد ورزش دو و میدانی مدال آور بود، گفت: اما امروز هر رشته ورزشی که از ایران به مسابقات اعزام می شود با مدال به کشور بازمی گردد این در حالی است که بازدهی داخلی همچنان کم است.

وی با یادآوری اینکه چهار رشته ورزشی فوتبال، والیبال، هندبال و بسکتبال جهانی شدند، افزود: اما اعتبارات ورزش پاسخگوی نیازهای این بخش نیست.

رییس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه حمایت ویژه از جایگاه ورزش نیاز امروز کشور است، اظهار امیدواری کرد که طی 6 ماه آینده شاهد پیروزی های خوب در بسکتبال باشیم.

نظرات بینندگان