arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹

ادامه هتاکی این فرد به هاشمی: مغرور، یکدنده و لجباز، فامیل‌پرست، تجمل‌گرا و ...

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، فامیل‌پرستی، آقازاده‌‌پرستی، غرور و لجبازی را از عوامل لغزش هاشمی رفسنجانی عنوان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، فامیل‌پرستی، آقازاده‌‌پرستی، غرور و لجبازی را از عوامل لغزش هاشمی رفسنجانی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به عملکرد هاشمی‌رفسنجانی ‌در جریان فتنه سال گذشته، در پاسخ به این سؤال که آیا آقای هاشمی جزو خواصی که ریزش کرده‌اند، محسوب می‌شود؟ اظهار داشت: امیدوارم هاشمی‌رفسنجانی ریزش نکند و به دامن ملت و انقلاب بازگردد و در خدمت اسلام و انقلاب باشد، اما چند مسئله وجود دارد که در لغزش وی تأثیر داشته است.

هاشمی‌‌‌ در خطبه‌های نماز جمعه ‌مردم را به تجمل‌گرایی‌ و رفاه‌طلبی فرا می‌خواند

وی با بیان اینکه این جمله ‌حضرت امام(ره) که فرمودند "کسانی می‌توانند تا آخر با ما باشند که درد فقر را چشیده‌اند " هیچ‌گاه از ذهنم خارج نمی‌شود، ‌افزود: هاشمی‌رفسنجانی در یک خانواده مرفه رشد و زندگی کرده‌ است لذا زندگی مرفه و به نوعی اشرافی‌گری یکی از عوامل تأثیرگذار در ‌ریزش وی ‌است؛ هاشمی‌رفسنجانی حتی در خطبه‌های نماز جمعه خود، مردم را به تجمل‌گرایی، زندگی‌ کذایی و رفاه‌طلبی فرا می‌خواند و این عاملی بود که وی را از مردم جدا کرد.

فامیل‌پرستی و آقازاده‌‌پرستی از عوامل لغزش هاشمی‌رفسنجانی است

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی "نورچشمی‌ها و آقازاده‌ها " را یکی دیگر از عوامل لغزش هاشمی‌رفسنجانی برشمرد و ‌گفت: این فامیل‌پرستی و آقازاده‌‌پرستی بسیار خطرناک است و بسیاری را به چالش، انحراف و بدبختی کشانده است که امیدواریم این آقاز‌اده‌‌پرستی سبب نشود ‌هاشمی‌رفسنجانی به طور کلی ساقط شود.

غرور، یکدندگی و لجبازی عوامل دیگر لغزش هاشمی

"غرور " موضوع دیگری بود که روحانی از آن به عنوان یکی از اسباب لغزش هاشمی رفسنجانی نام برد و تأکید کرد: ‌غرور، خود را در برج عاج دیدن و اینکه "انتظار داشته باشی از رهبری تا مجلس و قانون در سیطره و چنگ تو باشند "، خصلتی است که انسان را به تباهی می‌کشاند و این مسئله‌ای است که برای هاشمی‌رفسنجانی وجود داشته و دارد و سبب بروز چنین مشکلاتی شده است.

وی دلیل چهارم ‌به چالش کشیده شدن هاشمی‌رفسنجانی را "یکدندگی و لجبازی " برشمرد و از آن به عنوان "خطری ‌که همچنان او را تهدید می‌کند "، یاد کرد و ادامه داد: ‌این خصلت از صفات شیطانی و نفسانی است و انسان‌ها را به پرتگاه سقوط می‌کشد؛ اگر انسان فکر کند ایستادن روی حرفی که زده و اشتباهی که انجام داده، یک ارزش است و بر روی اشتباه خود پافشاری کند و آن‌را‌ افتخار بداند، به همان سرنوشت شومی دچار می‌شود که بسیاری از تاریک‌اندیشان و خودپرستان به آن دچار شده‌اند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی اضافه کرد: خودخواهی، خودپرستی و یکدندگی ‌انسان را به سوی تکامل نمی‌برد بلکه عامل سقوط فرد می‌شود لذا این عوامل جزو دلایلی هستند که در لغزش هاشمی‌رفسنجانی تأثیر بسزایی داشتند که امیدواریم خداوند به او کمک کند تا از این منجلاب نجات یابد.

روحانی در خصوص ارزیابی خود از اظهارات اخیر هاشمی‌رفسنجانی و تأکید وی بر مواضع نماز جمعه سال گذشته خود با وجود گذشت بیش از یک سال از فتنه 88، تصریح کرد: واقعاً با این مسائل نمی‌توان گفت که عاقبت هاشمی‌رفسنجانی چه خواهد بود، اما حقیقت این است که هاشمی یک سری انتظاراتی از نظام دارد و فکر می‌کنم تا آن انتظارات ‌برآورده نشود، او به راه نمی‌آید لذا امیدوارم خداوند به ملت و مقام معظم رهبری صلابت، توفیق و عنایتی ارزانی دارد تا در مقابل اینگونه وسوسه‌ها استوارتر از گذشته بایستند و اجازه ندهند امیال نفسانی افراد تحقق یابد.

هاشمی انتظار دارد در نظام حرف اول را بزند و در ‌رهبری سهیم باشد

وی خاطرنشان کرد: هاشمی رفسنجانی انتظار دارد ‌در نظام جمهوری اسلامی حرف اول را بزند و تقریباً نقش رهبری را داشته باشد و در کنار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در رهبری سهیم باشد و به قول معروف به بازی گرفته شود، اما مقام معظم رهبری مرد خداست و طبق وظیفه خود عمل می‌کند و نمی‌تواند طبق خواسته‌های نفسانی این افراد عمل کند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در وظایف اسلامی خود، دوست، رفیق و سوابق کذایی نمی‌شناسند و به وظایف و رسالت خود عمل می‌کنند، گفت: هاشمی‌رفسنجانی از اینکه مقام معظم رهبری در چارچوب قانون اساسی به وی اجازه دخالت می‌دهند، به شدت ناراضی است و قطعا هر کارشکنی‌ که از دستش برآید، انجام می‌دهد.

روحانی راه هاشمی رفسنجانی را راهی دانست که انسان را به جهنم کشانده و سبب نجات انسان نمی‌شود و در ادامه‌ خاطرنشان کرد: راهی که هاشمی در پی‌گرفته، راه ملت، امام، انقلاب و اسلام نیست لذا خود هاشمی باید متوجه و متنبه شود چراکه رهبری و ملت انقلابی و آگاه ایران دست رد به سینه کسانی خواهند زد که اینگونه انتظارات را داشته باشند لذا هاشمی هرچه بیشتر بر روی اینگونه نادرستی‌ها و لغزش‌ها پافشاری کند، بیشتر به ورطه و گرداب سقوط نزدیک می‌شود.

وی درخصوص مجمع روحانیون مبارز و در پاسخ به اینکه چرا اعضای این مجمع که در ابتدای انقلاب به همراهی با امام خمینی(ره) شهرت داشتند، در مسیر انقلاب از خط خود جدا شدند و در آخر نیز مقابل نظام ایستادند؟ گفت: در خصوص مجمع روحانیون مبارز چند مسئله دخیل بود که کار آنها را به اینجا کشاند؛ در میان اعضای مجمع روحانیون کسانی بودند که اصلا به امام خمینی(ره) اعتقاد نداشتند اما بوی قدرت به مشامشمان رسیده و آنها را به مجمع روحانیون کشانده بود.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه همچنین در میان اعضای مجمع کسانی بودند که به امام اعتقاد داشتند اما به اصل ولایت فقیه معتقد نبودند و از روی ناچاری پذیرفته بودند که خود را موافق نشان دهند، ادامه داد: دسته سوم نیز کسانی بودند که اندیشه لیبرالیستی داشتند و با این اندیشه زندگی کرده و اساسا حرف‌ها و اندیشه‌های انقلابی را مسخره می‌کردند که اینها نیز در مجمع نقش داشتند و بعد هم در رأس تشکیلات قرار ‌گرفتند و در ‌انحرافی که برای مجمع به وجود آمد، نقش داشتند.
‌ روحانی اضافه کرد: مسئله چهارم حفظ منافع و قدرت افراد بود؛ برخی از اعضای مجمع پس از رحلت امام(ره) احساس کردند که منافعشان را از دست داده‌اند‌ و در قدرت و نظام سهمی ندارند، یعنی به خیال خودشان کنار گذاشته شده بودند لذا این موضوع سبب شد در این جو قرار گیرند.

معتقدان به امام و رهبری در مجمع روحانیون در اقلیت هستند

وی با اشاره به اینکه البته در میان اعضای مجمع روحانیون افرادی بودند و هستند که به امام، انقلاب، اسلام و رهبری اعتقاد دارند اما در اقلیت هستند و نمی‌توانند نقشی ایفا کنند، گفت: متأسفانه مجمع روحانیون به دلیل این رفتارهای نادرست و اشتباه، خود را در صف دشمن قرار داد‌ و از انقلاب جدا شد‌.

"‌حالا ‌جالب است که در اعلامیه‌های خود از امام به صورت ابزاری استفاده می‌‌کنند. آنها بر روی برخی عبارات امام مانند رأی مردم و حق و حقوق مردم تأکید می‌کنند اما توجه ندارند که امام خمینی(ره) فرموده بودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیب نرسد‌. "

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی پیروی از اصل ولایت فقیه و رهبری را از خطوط قرمز حضرت امام (ره) دانست و با اشاره به تأکیدات فراوان ایشان ‌بر روی این مسئله یادآور شد: ‌چطور می‌توان پذیرفت که فردی خود را در خط امام بداند اما فرامین رهبری را زیر پا بگذارد و به رهبری پشت کند که آقایان عضو مجمع باید این سؤال را ‌جواب دهند.

روحانی اضافه کرد: کسانی که امروز اطلاعیه می‌دهند و از امام دم می‌زنند و خود را یار امام می‌دانند، آیا ‌قبول دارند که امام مسئله ولایت فقیه و پیروی از رهبری را واجب می‌دانستند؟ آیا این استفاده ابزاری از امام نیست؟ اینها می‌خواهند چه کسانی را فریب دهند؟ ملت ایران آگاه است و با این مسائل فریب نمی‌خورد.

وی با تأکید بر اینکه اعضای مجمع روحانیون باید خط خود را مشخص کنند که آیا امام خمینی(ره) و همه آرمان‌های ایشان را قبول دارند و یا در مسایلی که به نفعشان است، پیرو امام هستند، اظهار داشت: اولین مسئله رهبری است و اگر این افراد امام را قبول دارند، ‌باید بیایند، زانو بزنند و از مقام معظم رهبری رهنمود بگیرند و تکلیف و وظیفه‌شان را بپرسند.

‌رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ادامه داد: اما اگر رهبری را قبول ندارند، پس امام را نیز قبول ندارند چراکه هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که پیرو خط امام هستم اما رهبری را قبول ندارم؛ این موضوع خیانت، نفاق، دورویی و ریاکاری است و این افراد ‌با این شیوه نمی‌توانند در جامعه سر‌بلند کنند.

روحانی تأکید کرد: امروز می‌بینیم که این روش اعضای مجمع روحانیون سبب شده که مجمع این‌چنین منزوی شود و مانند گروهک‌های نهضت آزادی، جبهه ملی، مشارکت‌ و... از ملت دور شود‌ و این جای افسوس است که مجمع روحانیون مبارز به این سرنوشت شوم دچار شده است چراکه برخی از اعضای آن از کسانی بودند که زمانی در صحنه انقلاب حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که مجمع روحانیون دوشادوش ملت به صحنه بیاید؛ نه اینکه در گوشه‌ای بنشیند و اعلامیه دهد، چراکه نهضت آزادی نیز این اقدام را انجام می‌دهد و اعضای مجمع ‌باید از سرنوشت نهضت آزادی و دیگر گروهک‌هایی که راهشان را از امام و انقلاب جدا کردند، عبرت بگیرند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی متذکر شد: اگر اعضای مجمع فکر می‌کنند حرف زدن از امام می‌تواند مردم را فریب دهد، اشتباه می‌کنند، چراکه ملت ایران امروز به عمل نگاه می‌کند لذا تا زمانیکه این افراد راه خود را مشخص نکنند، در این جامعه اعتبار و ارزشی نخواهند داشت.

روحانی در پاسخ به اینکه یکی از معیارهای انقلاب عدم دوستی و نرمش با آمریکا بود اما چرا از سال 76 تقابل ایران با آمریکا به نرمی کشید، تأکید کرد: البته هیچگاه نرمشی در رابطه با آمریکا ندیده‌ام، چرا‌که مقام معظم رهبری راسخ‌تر و استوارتر در مقابل سیاست‌های آمریکا ایستاده‌اند و هرگونه گرایش به آمریکا را رد می‌کنند.

وی اضافه کرد: البته دولت‌هایی که برروی کار می‌آیند، گاهی اندیشه‌های لیبرالیستی دارند؛ مانند دولت خاتمی که در جهت نزدیک شدن به آمریکا و گرایش به سمت آن تلاش می‌کرد، چه‌آنکه این دولت ‌مطرح می‌کرد "شعار "مرگ برآمریکا " سر ندهید، پرچم آمریکا را به آتش نکشید، ما دنبال تنش‌زدایی هستیم " که تمام این حرف‌ها غیر از مسیر امام و انقلاب و خواست ملت بود و دیدیم که اینها شکست خوردند.

دولت احمدی‌نژاد اندیشه و اهداف امام را بار دیگر در دنیا مطرح کرد

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به "گام‌های خوبی ‌که دولت احمدی‌نژاد در پیشبرد آرمان‌های امام در سطح جهانی برداشته است "، تصریح کرد: دولت احمدی‌نژاد توانست اندیشه‌ها و اهداف امام را بار دیگر در دنیا مطرح کرده و ضعف‌های دولت قبلی را جبران کند.

روحانی در پایان یادآور شد: امیدواریم این راه امام و انقلاب در آینده نیز قوی‌تر جلو برود؛‌ به خصوص با ‌حرکتی که اکنون در جهان اسلام و جهان عرب موج ایجاد کرده و اندیشه‌های حضرت امام و صدور انقلاب توانسته کاخ‌ها را به لرزه در‌بیاورد. انشاءالله ملت ایران ودولت راسخ‌تر و پایدارتر از گذشته راه امام و انقلاب را جلو ببرند.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
1
9
جای تاسف است که افرادی چون روحانی با گذشته مشخص این چنین به استوانه های نظام می تازند
safi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
1
7
قای حمید روحانی پرونده کذائی شمارا هنوز فراموش نکرده ایم !
می توانید بگوئید آن اتفاق نتیجه چه تفکری بود ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
2
6
در مورد هاشمي هر كس و ناكسي نمي تواند اظهار نظر كند.
ايشان مورد وثوق امام بودند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۵
در منطق عقل و منطق اسلام هیچ کس مجاز نیست " نان گذشته اش" را بخورد . در طول تاریخ بسیار بوده اند افرادی که از موضع و اعتقادات اولیه خود عدول کرده اند بنحوی که دیگر دایی برای دفاع کردن نداشته باشند . در دوران معاصر هم که امام فرمودند " میزان حال فعلی افراد است". این حرف امام را که دیگر بایستی همه قبول داشته باشند.خودتان رفتار اخلاق و مواضع گذشته و حال آقای هماشمی را باهم مقایسه کنید تفاوت هایش را متوجه می شوید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
0
5
میخواهم به این اقای روحانی بگم پارااز گلیم خودت درازتر نکن. واماخدادرقران میگوید ازدنیا وانچه مابرای شمامقرر کردیم (رفازندگی ونعمت ها)لذت ببرید. مردم بایددررفا واسایش زندگی کنند.نگفته گدایی کنیدودروغ بگید وتهمت بزنید.نگفته برای پست ومقام به هردرودیواری بزنید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۵
0
5
حالا ادم کم بود نظر اینو گذاشتی؟؟؟
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۵
0
4
اقای رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی :
وا اسفا بر آن بنیاد که ریاست اش رابی انصافی همچون شما تحمیل شده .
به کجا چنین شتابان دیرنخواهد بود آن روزی که ....
پس بهتر است بخود آمده وبه عاقبت این ترکتازی ها کمی اندیشه کنید البته اگر غرور مجالی فراهم کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
3
0
آقای روحانی حرف دل یاران صدیق امام ورهبی راگفته وازعدالت خارج نشده بلکه هرچه گفته درست ودقیق بوده
نظرات بینندگان