arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

گلایه انصاری از خبرسازی جشن میلاد حضرت فاطمه(س): برخی هنوز در دوران رقابت انتخابات سیر می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون امور مجلس رییس جمهوری با تاکید بر رعایت اخلاق سیاسی گفت: دوران رقابت انتخاباتی گذشته است اما سایت هایی هنوز در همان زمان سیر می کنند و گاهی از طرف آنها نامهربانی هایی صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «مجید انصاری» عصر روز یکشنبه در مراسم همایش گرامیداشت روز ملی شورا که در سالن همایش های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد افزود: در دورانی زندگی می کنیم که ساختار سیاسی اسلام که قرن ها فراموش شده بود به دست با کفایت امام خمینی (ره) و مردم به منصه ظهور رسید و امام خمینی (ره) با استفاده از متن قرآن، نظام سیاسی اسلام را در این کشور ایجاد کرد و بر افسون جدایی دین از سیاست خط بطلان کشید.

وی ادامه داد: حکومت از آن خداست و حق حاکمیت متعلق به ذات حق تعالی است و کسانی که اجازه زمامداری دارند پیامبران و امامان هستند و در زمان غیبت هم عالمان واجد شرایط در نام ولی فقیه حق چنین تصدی گری را دارند.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ضمن این که مشروعیت نظام از خداوند و شرایط الهی گرفته می شود، نقش مردم همواره در جمهوری اسلامی به عنوان رکن دوم مطرح بوده است.

وی اضافه کرد: مشورت در مورد مسائل مهم صورت می گیرد و گاهی موضوعی به شور عمومی گذاشته می شود که امام خمینی (ره) در سال 58 اصل نظام را در قالب همه پرسی به مشورت مردم گذاشت که اکثریت نزدیک به تمام، نظام جمهوری اسلامی را انتخاب کردند.

وی اضافه کرد: در حقیقت شوراها وکیل دفاع از منافع مردم، وکیل برنامه ریزی برای آینده ای بهتر و وکیل رسیدگی به خواسته های مردم هستند و نباید تصور شود که نقش شوراها در جامعه کم رنگ است و اگر در این زمینه نقصی وجود دارد باید برطرف شود.

وی با اشاره به این که هم اکنون شوراها در انتخاب شهرداران ایفای نقش می کنند گفت: این نقش باید در سطوح دیگر هم توسعه پیدا کند.

انصاری افزود: شوراها نخستین حلقه از حلقه های وصل بدنه دولت و حکومت هستند که باید در ساختار تعریف شده، برنامه ها، کاستی ها و خواسته ها را به صحنه بیاورند و با انتقال این مباحث به سطوح بالاتر در مرتفع کردن این مشکلات ایفای نقش کنند.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید برای تحقق برنامه ها و اهداف خود دست نیاز به سوی همه مردم ایران دراز می کند و به ویژه از شوراهای منتخب مردم تقاضای همکاری دارد.


** اقتصاد مقاومتی دوای درد ایران در مقطع کنونی است

انصاری اضافه کرد: دولت ها در مقاطع زمانی مختلف و فراخور امکانات و توانایی های خود خدماتی ارائه کرده اند و دولت تدبیر و امید اولویت بندی هایی برای اداره کشور در این دوره چهار ساله مدنظر دارد که این اولویت ها در چارچوب کل نظام جهت مشخص تری پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: من در مجمع تشخیص مصلحت نظام عرض کرده ام که سیاست های اقتصاد مقاومتی با راهبردهای عملیاتی که دارد دوای درد ایران در مقطع کنونی تا حداقل 10 سال آینده است.

معاون امور مجلس رییس جمهوری افزود: در این سیاست ها اقتصادی درونزا و برونگر مورد توجه قرار گرفته است و دولت بدون پرداختن به حاشیه ها بلافاصله بعد از ابلاغ سیاست ها، رییس جمهوری به معاون اول، مسوولیت پیگیری این سیاست ها را ابلاغ کرد.

به گفته انصاری همه وزارتخانه ها موظف شده اند که هر ماه گزارش عملکرد خود در حوزه اقتصاد مقاومتی را به دولت ارائه کنند و گزارش جمع بندی شده هر ماه تقدیم رهبر معظم انقلاب می شود.

انصاری افزود: علاوه بر این، در هر هفته دو جلسه با حضور رییس جمهور و وزرای اقتصادی و زیربنایی مسائل اقتصادی را دنبال می کنند ضمن این که مسائل اقتصادی به صورت ویژه در جلسات هیات دولت پیگیری می شود.


** افزایش صادرات نفت

معاون امور مجلس رییس جمهوری در ارتباط با فعالیت های اقتصادی دولت گفت: در این مدت تلاش شده است ظرفیت تولید نفت را که یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده بود ، ابتدا به ظرفیت قبلی برسانیم و سپس آن را افزایش دهیم.

انصاری اضافه کرد: وزیر نفت برنامه هایی برای بخش بالادستی نفت تدارک دیده است که به دنبال آن، میزان تولید و صادرات افزایش چشمگیر و مناسبی داشته است.

وی ادامه داد: برای هموارسازی بستر سرمایه گذاری چاره ای جز ثبات در عرصه اقتصاد نداریم.

انصاری همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای و موفقیت هایی که در این راستا حاصل شده است گفت: با انتخاب تیمی توانمند و راهنمایی های رهبر معظم انقلاب، علیرغم دشواری های زیاد و سنگ اندازی های صهیونیست ها تیم دیپلماسی در صحنه است و مذاکرات نفس گیری بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت در دستور کار است.

وی افزود: در این مدت، فراز و فرودهایی وجود داشته است اما دستاوردهای زیادی حاصل کرده ایم.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما از عصبانیت اسرائیل و عوامل اسرائیل می فهمیم که در مذکرات هسته ای پیروز بوده ایم.

وی گفت: کارهای بزرگ و دشواری پیش رو است که در مورد هدفمندی خشت بنیادین کج نهاده شد و مصوبه برنامه چهارم که افزایش تدریجی قیمت ها و تمرکز درآمدها بر 6 نقطه از جمله تولید، توسعه صنعت، توسعه سلامت، حمل و نقل و در مرحله آخر کمک نقدی به اقشار نیازمند بود، عمل نشد.


** پرداخت 130 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی در سه سال گذشته

معاون امور مجلس رییس جمهوری در مورد اجرای هدفمندی یارانه ها در مرحله نخست گفت: در سه سال گذشته 130 هزار میلیارد تومان به صورت یارانه نقدی پرداخت شده است و این در حالی است که بودجه عمرانی کل کشور در این سه سال کمتر از 40 هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: حدود 7 تا 8 هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها 400 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انصاری افزود: تعطیلی طرح های عمرانی یعنی توسعه بیکاری و زیبنده نیست که فعالان اقتصادی به خاطر رکود واحدهای تولیدی احیانا به زندان بروند.

انصاری اضافه کرد: دولت درصدد است موضوع تولید ملی را مورد توجه قرار دهد و در کنار آن، توسعه سلامت را مدنظر قراردهد.


** گلایه انصاری از خبرسازی مراسم روز میلاد حضرت فاطمه (س)

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ممکن است عده ای مایل باشند دولت وارد حاشیه شود و این در حالی است که هم اکنون بهترین ارتباط میان دولت و مجلس و دولت و نهادهای دیگر برقرار است.

وی افزود: دوران رقابت گذشته است اما هنوز هم اندک سایت هایی در همان زمان سیر می کنند و گاهی شاهد نامهربانی های سیاسی هستیم؛ اخلاق سیاسی و احترام به آحاد ملت و بزرگترها واجب است.

انصاری با اشاره به خبرسازی هایی در ارتباط با برگزاری مراسم میلاد حضرت فاطمه (س) گفت: شما مطلع شدید که در سالروز میلاد بانوی دو عالم ابتکار خوبی توسط همسر رییس جمهوری و نهاد ریاست جمهوری انجام گرفت؛ سالیان سال است که زنان سفرا و کارداران در ایران هستند و به نظر می رسد باید در طول این سال ها توشه ای از حضرت زهرا (س) داشته باشند.

وی گفت: این جلسه با حضور زنان خیر و نیکوکار برجسته برگزار شد و مراسم مولودی خوانی و سخنرانی خانم دکتر الهی قمشه ای در مقام زن از برنامه های این مراسم بود؛ این جلسه صد درصد زنانه و در حافظیه تهران برگزار شد.

انصاری افزود: دو برنامه دیگر در این مراسم اجرا شد که نخست برای معرفی لباس ایرانی که هم حجاب اسلامی است و هم لباس فاخر زنان ایرانی را به نمایش گذاشت و در بخش دوم ، از پنج شخصیت زن برجسته خیر در ایران تجلیل شد.

وی گفت: از این اشخاص یک نفر تمام دارایی خود را وقف کهریزک و یکی دیگر دارایی خود را وقف کودکان سرطانی موسسه محک کرده است که به هر کدام از این پنج نفر که کل دارایی شان را وقف کرده اند یک سکه هدیه داده شده است که بعد گفتند وامصیبتا که در این مراسم به هر نفر 5 سکه هدیه شده است و گفتند که مراسم کذا برگزار شده که این سخنان بداخلاقی هایی است که ذهن مردم را مخدوش می کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان