arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

هدف افراطیون شكست وحدت رویه جریان اعتدال و اصلاحات است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: هدف افراطیون شکست وحدت رویه جریان اصلاحات ودولت برای انتخابات مجلس آینده است. تنها راهی که می تواند برای آنها حیات سیاسی مجددی را فراهم کند، طرح مباحثی همچون جدایی اصلاح طلبان از دولت است که هم‌اکنون در دستور کار خود قرار داده‌اند و تلاش می‌کنند تا زمینه اختلاف افکنی میان این دو جریان را ایجاد کنند.

مصطفی درایتی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به هجمه‌های افراطیون نسبت به دولت عنوان کرد: به هرحال افراطیون از هر کاری که برای تخریب دولت از دستشان برآید کوتاهی نمی‌کنند، از سوی دیگر نیز نباید انتظار داشت که رقیب ما حرکتی را که مطلوب ماست، دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه سرنوشت جریان اصلاحات و دولت به یکدیگر گره خورده است، گفت: این دو جریان نه تنها از یکدیگر قابل تفکیک نیستند، بلکه مشترکات بسیاری دارند.

درایتی با اشاره به حمایت اصلاح طلبان از روحانی در انتخابات سال 92، یادآور شد: شرایط کشور ایجاب می‌کرد که برای برون رفت از بحران موجود ائتلافی میان جریان اعتدال و اصلاحات صورت گیرد.

وی افزود: جریان اصلاحات از آنجا که رویکرد روحانی را با نگاه خود نزدیک می‌دید از ابتدا بنای خود را بر حمایت از دولت گذاشت، اما به هر حال اگر هم در مسیر اجرایی کشور انتقاداتی داشته باشیم آن را دلسوزانه مطرح خواهیم کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه پیوند میان اصلاح طلبان و دولت گسستنی نیست، خاطرنشان کرد: این دو جریان با کمک به یکدیگر می‌توانند مشکلات بوجود آمده را تا حدی مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه ارتباط اصلاح طلبان با دولت روحانی غیر قابل انکار است، تصریح کرد: جدایی این دو جریان به هیچ وجه به مصلحت کشور نیست. نباید اظهاراتی از سوی این دو جریان مطرح شود که بهانه‌ای برای طرح مباحثی همچون ایجاد شکاف میان جبهه اصلاحات و دولت را فراهم کند.

درایتی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان و دولت به فهم جدی و مشترکی رسیده‌اند، گفت: پیوند میان دولت و اصلاحات به قدری عمیق است که تبلیغات سوء افراطیون به نتیجه نخواهد رسید، اما باید از بیان اظهاراتی هم که به این شائبات دامن می‌زند، اجتناب کرد.

وی افزود: فهم این مساله چندان دشوار نیست که هدف افراطیون شکست وحدت رویه جریان اصلاحات و دولت برای انتخابات مجلس آینده است. تنها راهی که می تواند برای آنها حیات سیاسی مجددی را فراهم کند، طرح مباحثی همچون جدایی اصلاح‌طلبان از دولت است که هم‌اکنون در دستور کار خود قرار داده‌اند و تلاش می‌کنند تا زمینه اختلاف افکنی میان این دو جریان را ایجاد کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: جریان تندرو به دلیل اینکه نقطه ضعف خود را تشخیص داده است در پی این ست که نقاط قوت طرف مقابل خود ر زیر سوال ببرد. برای همین عمده نگرانی آنها مربوط به انتخابات مجلس آینده است و به خوبی می‌توان اضطراب نسبت به این انتخابات را در اظهارات و اقدامات آنها بویژه برخی اعضای جبهه پایداری مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: برداشت عمومی اطرافیان دولت نشان می‌دهد که ائتلاف همه جانبه با اصلاح طلبان در آینده را به سود خود می‌دانند و در مورد این مساله نوعی وحدت نگاه وجود دارد.


منبع: ایلنا
نظرات بینندگان