arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹

یک عضو مجلس خبرگان: هركس عليه نظام قيام كند مسلمان نيست

عضو مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد كه هاشمي رفسنجاني تنها يك عضو خبرگان رهبري است و مواضع وي هيچ ربطي به كلّيت مجلس خبرگان ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد كه هاشمي رفسنجاني تنها يك عضو خبرگان رهبري است و مواضع وي هيچ ربطي به كلّيت مجلس خبرگان ندارد.

آيت‌الله اكبر قره‌باغي نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري در گفت‌وگويي تفصيلي با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، با بيان اينكه انقلاب يعني حركت رو به جلو، اظهار داشت: انقلاب يعني تحول و تغيير وضعيت. ملت ايران براي تغيير حكومت طاغوت و استقرار حكومت اسلامي اقدام به تحول بزرگي به نام انقلاب اسلامي كردند و در اين راه از جوانان خود گذشتند.

* غرب قبل از انقلاب، ايران را به عامل خود در منطقه تبديل كرده بود

وي با بيان اينكه قبل از انقلاب اسلامي، ايران تحت سلطه بيگانگان بود و شاه ايران از سوي كشورهاي غربي مأمور به اداره كشور بود، افزود: آمريكا، انگليس و فرانسه قبل از انقلاب اسلامي، ايران را عامل خود در منطقه تبديل كرده بود و هيچ‌گونه نگراني از اينكه ايرانيان شيعه و مسلمان هستند و قرار است تن به ذلت ندهند، نداشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: هيچ اقدامي در ايران قبل از انقلاب اسلامي بدون اجازه آمريكا صورت نمي‌گرفت و روال اين بود كه آمريكايي‌ها از تمام جزييات كشور آگاه باشند و حتي در تغيير و تحول‌ها نيز اظهارنظر كنند؛ آمريكايي دستور مي‌دادند كه دختران دانش‌آموز بدون روسري و حجاب به مدارس بروند و هيچ‌كس جرأت مخالفت با آنها را نداشت.

قره‌باغي با بيان اينكه آمريكا و انگليس با سياست‌هاي غلط خود به دنبال حقارت ملت مسلمان ايران بودند، افزود: آمريكايي‌ها با مطرح كردن كاپيتولاسيون مي‌خواستند بگويند كه حق خود را براي تجاوز به خانم‌هاي ايراني مشروع مي‌دانند و هرگونه اعتراض از سوي ايرانيان را نامشروع و اين براي ملتي كه خود را تابع انديشه امام حسين(ع) مي‌داند غيرقابل پذيرش بود.

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه گفت: ايران به عنوان مهد تفكر شيعه در منطقه كه اكثر قاطع پيرو ائمه اطهار بودند و نسبت به عملكرد آمريكا و غرب اعتراض داشتند و اجازه نمي‌دادند از انديشه اهل بيت عدول شود و اين عامل موجب چالش ملت ايران با آمريكايي‌ها و غربي‌ها در كشور شد.

وي با بيان اينكه امام خميني (ره) به عنوان يك مرجع تقليد توطئه‌هاي آمريكا را در كشور شناسايي و مردم را نسبت به آن هوشيار كردند، گفت: امام خميني (ره) از همه مردم دعوت كرد تا براي دفاع از ارزش‌هاي اسلامي قيام كنند و دعوت امام مورد پذيرش ملت ايران قرار گرفت و رژيم شاهنشاهي دست‌نشانده غرب سقوط كرد.

* جمهوري اسلامي برخاسته از راي مردم و ارز‌ش‌هاي اسلامي

قره‌باغي با بيان اينكه بحث مدل حكومتي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به يكي از موضوعات تبديل شده بود، گفت: امام خميني(ره) مدل حكومتي جمهوري اسلامي را كه برخاسته از رأي مردم و ارزش‌هاي اسلامي و مباني ديني بود را به رأي مردم گذاشت و تقريبا همه مردم به اين نظريه امام رأي مثبت دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: يكي از مشكلات ابتداي انقلاب اسلامي اين بود كه منافقين با چهره منافقانه خود نفاق خود را نمايان نمي‌كردند اما عليه انقلاب اسلامي عمل مي‌كردند و اين موضوع مشكلاتي را براي كشور به وجود آورد.

وي با اشاره به دوران رياست جمهوري بني‌صدر، گفت كه بعد از مدتي براي همه مردم اين حقيقت كه بني‌صدر عامل دشمن است روشن شد و مجلس شوراي اسلامي طبق قانون و اختيارات خود اين رئيس جمهور خائن را از مسند رياست جمهوري كنار گذاشت.

* تمامي فتنه‌هاي بعد از انقلاب عليه اسلام بود

قره‌باغي در پاسخ به اين سؤال كه بعد از فتنه بني‌صدر و منافقين امام خميني (ره) با فتنه چه كساني مواجه شد و چه شباهتي بين فتنه‌هاي دوران امام خميني (ره) با دوران مقام معظم رهبري وجود دارد؟، توضيح داد: شكل اين فتنه‌ها با يكديگر تفاوت داشت اما هدف و برنامه آنها مشترك بود؛ تمامي فتنه‌هاي بعد از انقلاب عليه اسلام و انقلاب بود.

وي افزود: از ابتداي انقلاب برخي‌ها كه خود را همراه امام و انقلاب مي‌دانستند هيچ اعتقادي به انقلاب نداشتند و امروز هم جنازه‌هاي سياسي آنها براي مردم بي‌ارزش شده است. تمام حرف امام اين بود كه در ايران حكومت اسلامي شكل بگيرد؛ امام خميني (ره) آزادي مشروع در اسلام را حق همه مي‌دانست اما در عين حال استقلال سياسي از ساير كشورها را به عنوان يك موضوع محوري قبول داشت لذا برخي‌ها كه با انديشه امام راحل مشكل داشتند نفاق خود را پنهان كرده و بعد از رحلت امام آن را نمايان كردند.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: امام خميني (ره) انقلاب اسلامي را بر پايه حكومت اميرالمؤمنين (ع) تشكيل داد و عنوان كرد كه بايد حكومت اسلامي در ايران نشأت گرفته از حكومت حضرت علي(ع) در كوفه باشد. اين موضوع يك نوع واقعيت است كه ما نمي‌توانيم همانند حضرت علي (ع)، حكومت‌داري كنيم اما بايد در مسير حكومت اسلامي حركت كنيم.

قره‌باغي توجه به فقرا و محرومان را از جمله مباني انقلاب اسلامي دانست و گفت: متأسفانه برخي سرمايه‌دارها از ابتداي انقلاب تاكنون مانع توجه به محرومان و فقرا در كشور شده‌اند؛ در مباني انقلاب اسلامي ترجيح افراد به يكديگر نسبت به تقوا و از جان گذشتگي آنها صورت مي‌گيرد نه قدرت و ثروت آنها. به طور مثال امام خميني (ره) در مورد شهيد حسين فهميده فرمودند كه اين جوان 13 ساله رهبر ماست.

* زندگي اشرافي برخي مسئولان براي مردم تعجب برانگيز است

نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان ساده زيستي را از مؤلفه‌هاي انقلاب اسلامي دانست و گفت: مردم نمي‌پسندند كه مسئولان دولتي و ديگر مسئولان مانند آنها زندگي نكنند و اگر مردم مشاهده كنند كه فلان نماينده مجلس و يا فلان نماينده دولت زندگي اشرافي دارد و خود را انقلابي مي‌داند تعجب مي‌كند.

وي در ادامه گفت: توقع ما اين بود كه مسئولان رده بالاي كشور ساده‌زيست باشند نه اينكه پول نفت كشور را براي اراذل و اوباش هزينه كنند تا يك روزي بتوانند از آنها عليه انقلاب استفاده كنند. البته برخي‌ها نيز پول نفت مسلمين را به هنرمندان و هنرپيشه‌ها تقسيم مي‌كنند و اين رفتار هم دور از انتظار انقلابيون بود.

* مي‌خواستيم زندگي فرزند مسئولان را مصداق ساده زيستي بدانيم

قره‌باغي اضافه كرد: انتظار داشتيم كه اگر جواني براي تشكيل زندگي خود با مشكلات مالي مواجه شد، با او صحبت كنيم و بگوييم نگران نباش پسر فلان مسئول ارشد نيز مثل شما مشكل دارد؛ نه اينكه مسئولين به گونه‌اي زندگي كنند كه زندگي براي جوانان سخت شود و جوانان ما حسرت زندگي مسئولان را بخورند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با انتقاد از برخي هزينه‌هاي بيهوده برخي نمايندگان مجلس گفت: ما ادعا مي‌كنيم كه الگوي كشورهاي اسلامي هستيم اما بايد بگويم كه برخي مسئولين ما شايستگي الگو بودن براي كشورهاي ديگر را ندارد چرا كه زندگي اشرافي اين افراد نبايد الگوي ديگر مسئولان كشورهاي اسلامي شود چرا كه آنها با اين زندگي كشور خود را از هم مي‌پاشند.

وي با بيان اينكه امام خميني (ره) به عنوان يك مرجع تقليد و رهبر انقلاب اسلامي نظريه حكومت اسلامي و انقلاب را تبيين كرد، گفت: در فتنه 88 فتنه‌گران به صراحت به امام خميني(ره) اهانت كردند تا مشخص شود اين افراد هيچ حرمتي براي انقلاب اسلامي و مؤلفه‌هاي آن قائل نيستند.

* حزب مشاركت سال‌ها قبل از فتنه88 به امام حسين اهانت كرده بود

قره‌باغي نقش حزب مشاركت را در فتنه‌ها بسيار مهم توصيف كرد و افزود: چندين سال قبل از فتنه 88 اعضاي حزب مشاركت در جلسات رسمي خود به ساحت عاشورا اهانت مي‌كردند و مي‌گفتند كه عاشورا هيچ ربطي به ما ايرانيان ندارد. آنها عاشورا را واكنش به جنگ بدر مي‌دانستند و طبيعي بود كه اين افراد در فتنه 88 به امام حسين (ع) و عزاداران ايشان اهانت كنند و اين موضوع در سال 88 جاي تعجب نداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه فتنه 88 را حزب مشاركت رهبري مي‌كرد، بيان داشت: كارگزاراني‌ها نيز در فتنه 88 تحت نظر حزب مشاركت عمل كردند؛ فتنه‌گران ابتدا ادعاي حضور در انتخابات رياست جمهوري را مطرح كردند و ادعاي حمايت از قانون را در بوق و كرنا كردند. اما بعد از انتخابات قانون را زيرپاي خود له كرده و عليه آن و تمام ارزش‌هاي اسلامي اقدام كردند.

وي افزود: هنوز شمارش آراء به پايان نرسيده بود كه اين فرد خارج شده از اسلام ادعاي پيروزي در انتخابات رياست جمهوري را عنوان كرد تا آتش فتنه روشن شود؛ اين فرد به جاي اعتراض قانوني اقدام به شورش عليه نظام كرد و همراه و هم‌صدا با دشمنان انقلاب بر طبل تقلب در انتخابات به عنوان بهانه‌اي براي براندازي انقلاب اسلامي كوبيد.

* انقلاب كرديم چون تشنه اسلام بوديم

قره‌باغي گفت: فتنه‌گران فراموش كرده بودند كه جمهوري اسلامي ايران متعلق به افراد نيست بلكه حكومت اهل بيت و ائمه اطهار است ما مسلمانان تشنه انقلاب نبوديم ما به اجراي احكام اسلام در قالب حكومت اسلامي تشنه هستيم و در اين مسير در مقابل هيچ فرد و جرياني كوتاه نمي‌آييم.

* اقدام فتنه‌گران عليه انقلاب همانند اقدام زبير عليه علي(ع) بود

عضو مجلس خبرگان رهبري هرگونه اقدام عليه حكومت اسلامي را به مثابه اقدام طلحه و زبير عليه اميرالمؤمنين توصيف كرد و گفت: اقدام فتنه‌گران عليه انقلاب اسلامي همانند مقابله نهرواني‌ها با حضرت علي (ع) و مخالفت معاويه با امام اول شيعيان است.

وي با بيان اينكه فتنه‌ها تنها تلنگري به ملت مسلمان ايران است، افزود: كساني كه مسلمان نيستند سياست را هم نمي‌فهمند فتنه گران نمي‌دانستند كه ايرانيان مسلمان هستند، قرآن مي‌خوانند و نماز اقامه مي‌كنند و اين مسلمانان به افراد هرزه سياسي اجازه خودنمايي نمي‌دهند.

قره‌باغي با بيان اينكه ملت ولايتمدار ايران به خاطر تقوا و اسلام‌خواهي به علما احترام مي‌گذارند، افزود: ملت هيچ تضميني ندادند كه اگر بنده به عنوان يك روحاني از احكام اسلامي عدول كنم احترام و حرمت بنده را حفظ كنند؛ آنها از اسلام حمايت مي‌كنند و دين خود را فداي افراد نمي‌كنند.

* مردم حمايت از افراد را مشروط به حركت در مسير انقلاب و رهبري مي‌دانند

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه مردم اگر روزي شعار حمايت از فردي را مي‌دادند و امروز او را در مقابل رهبري و انقلاب مي‌بينند به راحتي شعار خود را تغيير و بر او مرگ و نفرين مي‌فرستند، گفت: برخي‌ها فكر مي‌كنند چون توانسته‌اند در گذشته مورد حمايت مردم باشند و از امتيازات نظام استفاده كنند ديگر حمايت مردم از خود را بيمه كردند. اما بايد بدانند ملت ايران عدول از احكام اسلام و مقابله با ولايت فقيه را از هيچ كسي نمي‌پذيرند.

* حذف ولايت فقيه هدف نهايي فتنه‌گران نبود؛ آنها با همه‌‌ي اسلام مشكل دارند

وي درباره هدف فتنه‌گران گفت: حذف ولايت فقيه و مقابله با آن يكي از اهداف فتنه‌گران بود. آنها مي‌خواستند با عبور از ولايت فقيه تمام احكام اسلام را زير پا گذارند. اسلام، اسلام‌شناس مي‌خواهد و نمي‌توان اسلام را از اسلام‌شناس محروم كرد.

* تمام هستي و خواسته رهبر انقلاب اجراي احكام اسلام است

قره باغي با تأكيد بر اينكه تمام هستي و خواسته رهبر انقلاب در اجراي احكام اسلام و حكومت اسلامي خلاصه مي‌شود، خاطرنشان كرد: اسلام بدون ولايت فقيه يعني اسلام غيراسلامي و يعني اينكه ما اسلام نمي‌خواهيم.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه اعتقادي به اين گفته كه فتنه‌گران به ولايت فقيه اعتقاد نداشتند، ندارد بيان داشت: چه دليلي داشت كه فتنه‌گران با ولايت فقيه مخالفت كنند جز اينكه آنها اسلام را نمي‌خواستند؛ مگر ولايت فقيه محافظ اجراي احكام اسلام نيست؟ اگر هست كه هست فتنه‌گران مي‌خواستند كدخدا را ببينند تا ده را به غارت ببرند.

وي افزود: ‌فتنه‌گران با از بين بردن سپر اسلام مي‌خواستند به بدنه اسلام كه همان احكام اسلام است ضربه بزند و نمي‌توان گفت كه از بين بردن سپر اسلام با هدف حراست از بدن اسلام بوده است.

قره‌باغي با بيان اينكه خواص بايد از محافظ اسلام حراست كنند، گفت: متأسفانه همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند برخي خواص در فتنه 88 مردود شدند.

* انتظار از هاشمي مقاومت در برابر فتنه‌گران بود

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: همه دلسوزان انقلاب انتظار داشتند آقاي هاشمي كه دوراني رئيس جمهور، امام جمعه تهران بود و اكنون رياست مجمع تشخيص مصلحت و مجلس خبرگان را به عهده دارد، قبل از ديگران در مقابل زياده‌گويي‌هاي فتنه‌گران ايستادگي كنند نه اينكه آقاي هاشمي محور فتنه‌گران باشد.

* فتنه‌گران به همراهي آقاي هاشمي اميدوار بودند

وي با بيان اينكه متأسفانه فتنه‌گران با اتكا به آقاي هاشمي اقدام به مقابله با انقلاب اسلامي كردند، تاكيد كرد: آقاي هاشمي تا امروز راه خود را از فتنه‌گران جدا نكرده است و عدم مرزبندي با فتنه‌گران مهمترين دليل بنده است كه بگويم آقاي هاشمي محور فتنه 88 بوده است.

قره‌باغي اضافه كرد: اگر بخواهيم بدون تعارف صحبت كنيم بايد بگويم كه آقاي هاشمي در فتنه 88 نقش محوري داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين گفت: برخي از افراد خانواده امام راحل در فتنه نمره قبولي نگرفتند. تعجب مي‌كنم از اينكه يكي از افرادي كه با خانواده امام وصلت كرده‌ در كتابي درباره انقلاب به گونه‌اي نوشته كه نشان مي‌دهد اين فرد يك ضد انقلاب كامل است. اين فرد در كتابش حتي يك بار هم امام را آيت الله خطاب نكرده است بعد از مدتي بررسي كردم و متوجه شدم كه افراد منحرف در خانواده امام با اين فرد ارتباط داشته است و به اعتبار ارتباط نسبتا فاميلي، اين فرد تحت تأثير افراد منحرف خانواده امام رحل شده بود.

* از اظهارات رضايي بوي انقلاب به استشمام نمي‌رسد

قره‌باغي با اشاره به رفتار محسن رضايي بعد از انتخابات رياست جمهوري گفت: اگر كسي اظهارات امروز آقاي رضايي را مرور كند به اين نتيجه مي رسد كه اين فرد در طريق مستقيم حركت نمي‌كند؛ در حالي كه سپاه پشتيباني اساسي انقلاب است، متاسفانه ايشان روزي فرمانده سپاه بود. اكنون هم از حرف‌هاي آقاي رضايي بوي انقلاب استشمام نمي‌رسد. به اين افراد مردم خواص مي‌گويند در حالي كه خود اين افراد منحرف شده‌اند.

وي با بيان اينكه سكوت در برابر فتنه 88 به مثابه تأييد رفتار فتنه‌گران بود، گفت: برخي خواص در فتنه 88 سكوت كردند تا بدون شك و شبهه مردم حساب آنها را با فتنه‌گران جدا نكنند.

*قريب به اتفاق خبرگان رهبري در خط انقلاب هستند

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به عملكرد خواص عضو خبرگان در فتنه 88 گفت: مجلس خبرگان بيش از 80 عضو دارد و قريب به اتفاق خبرگان رهبري در خط اصيل انقلاب و رهبري بوده و هستند و هيچ مشكلي ندارند اما برخي‌ها در مجلس خبرگان هستند كه مردم آنها را هو مي‌كنند.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين افراد كه شما مي‌گوييد مردم آنها را هو مي‌كنند در فتنه 88 مردود شده‌اند، تصريح كرد: من نمي‌دانم مردود شده‌اند يعني چه؟ شما با ادبيات سياسي سؤال مي‌پرسيد اما پاسخ من اين است كه اين افراد مسلمان نيستند. چرا كه هركس بر عليه اسلاميت انقلاب قيام كند نمي‌تواند مسلمان باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: مگر نهرواني‌ها مسلمان بودند كه ما بخواهيم كساني را كه عليه انقلاب اقدام كرده‌اند را مسلمان بدانيم. اينكه من مي‌گويم هركسي عليه نظام اسلامي قيام كند مسلمان نيست، حرف دين است.

وي در پايان گفت كه موضع آقاي هاشمي هيچ ربطي به مجلس خبرگان رهبري ندارد؛ ايشان تنها يك عضو خبرگان رهبري هستند و نمي‌توان گفت آقاي هاشمي در رأس مجلس خبرگان قرار دارد.
نظرات بینندگان