arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹

بارسلونا باشگاه نخست اروپا در دهه اول قرن 21

فدراسيون تاريخ و آمار فوتبال روز دوشنبه تيم فوتبال بارسلونا را باشگاه نخست اروپا در دهه اول قرن 21 ميلادي اعلام كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فدراسيون تاريخ و آمار فوتبال روز دوشنبه تيم فوتبال بارسلونا را باشگاه نخست اروپا در دهه اول قرن 21 ميلادي اعلام كرد.
   
به اين ترتيب بارسلونا توانسته است به 9 سال سيطره منچستريونايتد پايان دهد و عنوان باشگاه برگزيده در دهه نخست قرن 21 ميلادي را به خود اختصاص دهد.
به گزارش سايت فدراسيون تاريخ و آمار فوتبال ، در 9 سال از دهه نخست قرن 21 ميلادي رده بندي تيم هاي مطرح اروپايي به گونه اي بود كه منچستريونايتد از انگليس با اختلاف 17 امتياز در صدر و بارسلونا در رده دوم قرار داشت. آرسنال از لندن با 66 امتياز اختلاف در رده سوم بود و پس از آن قرمزپوشان ليورپول در رده چهارم جدول جاي گرفته بودند.
تيم هاي آ ث ميلان ، اينترميلان ، بايرن مونيخ، رئال مادريد، چلسي و آ اس رم نيز در رده هاي پنجم تا دهم جدول رده بندي باشگاه هاي اروپا جاي داشتند.
سال 2010 بسياري از معادلات را تغيير داد و رده بندي جدول باشگاه هاي اروپايي در دهه نخست قرن 21 ميلادي را دگرگون كرد.
دو تيم فيناليست ليگ قهرمانان اروپا ، اينترميلان و بايرن مونيخ يك پله بالاتر آمدند. بارسلونا كه فاتح دو جام اسپانيا در سال گذشته شده بود ، توانست جاي منچستريونايتد صدرنشين را بگيرد و با اختلاف 27 امتياز در قله افتخارات باشگاه هاي اروپايي در دهه نخست قرن 21 ميلادي بنشيند.
با تغيير امتيازات باشگاه ها در اين سال ، سه تيم انگليسي يعني منچستريونايتد، ليورپول و آرسنال از لندن هم در رده هاي دوم تا چهارم جدول قرار گرفتند.
باشگاه رئال مادريد كه باشگاه قرن 20 اروپا شده بود در سال هاي 2001 تا 2010 در رده هشتم جاي گرفته است.
نظرات بینندگان