arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

در باب کم فروشی تلویزیون به مردم

حالا بیشتر مردم می‌دانند که راه‌اندازی یک شبکه دیجیتال چندان کار دشواری نیست، آنچه سخت است پر کردن این شبکه‌ها با برنامه‌های دیدنی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پارسینه مدیران ارشد تلویزیون خیلی خوب می‌توانند بیلان کار بدهند ،بر اسب آرزوهای مردم سوار شوند و با حرف و شعار آن را به هر طرف که می‌خواهند روانه کنند.

این مدیران از رئیس سازمان طویل و عریض صدا و سیما گرفته تا مدیران شبکه‌ها و مدیران میانه‌ای چند ماهی است که مدعی شده‌اند که می‌خواهند مردم را شاد کنند و تولید برنامه‌های مفرح از جمله سریال‌های دیدنی و کمدی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.اما با نگاهی به آنتن خالی شبکه‌های مختلف می‌توان به این نکته پی برد که مدیران تلویزیون به اصطلاح حرافاهای خوبی هستند و می‌توانند با وعده و وعید دادن به مردم برای خود زمان بخرند و چند ماهی که از تصدی آنها بر سازمان صدا و سیما باقی مانده را در سایه امن سپری کنند.

مدیران تلویزیون در همه نشست‌‌ها و جلسات داخلی سازمان و خارج  آن در اولین تریبونی که به دست‌شان می‌رسد، اعلام می‌کنند، تلویزیون بودجه ندارد و دولت باید از این سازمان حمایت مالی کند تا آنها بتوانند برای مردم برنامه‌های دیدنی تولید کنند.

مدیران تلویزیون مدت‌‌هاست به بهانه کمبود بودجه به مردم کم‌فروشی می‌کنند و آنتن شبکه‌هایی که روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود را با برنامه‌ها، سریال‌ها و فیلم‌های تکراری پر می‌کنند و افتخارشان این است که تعداد شبکه‌ها را افزایش داده‌اند تا بتوانند با برنامه‌های ماهواره‌ای مبارزه کنند.اما اکنون دیگر بیشتر مردم می‌دانند که راه‌اندازی یک شبکه دیجیتال چندان کار دشواری نیست، آنچه سخت است پر کردن این شبکه‌ها با برنامه‌های دیدنی است.

مدیران تلویزیون در حق مردم ظلم دیگری هم روا می‌دارند.آنها آنتن شبکه‌های تلویزیون دولتی را به شرکت‌های خصوصی می‌فروشند و در شبانه‌ روز به بهانه کمبود بودجه همه شبکه‌ها و بهترین زمان پخش تلویزیون را در اختیار بنگاه‌های اقتصادی می‌گذارند تا آنها کالاهای خود را برای مردم تبلیغ کنند.
در دوره‌ای که احضار وزرای دولت به مجلس از هر زمان دیگری بیشتر شده است و نمایندگان مجلس برای دفاع از حقوق مردم از وزرا درباره مسائل مختلف سوال می‌کنند تا خدای نکرده حق ملت ضایع نشود، معلوم نیست چرا در برابر این‌همه حق خوری صدا و سیما سکوت کرده‌اند و هیچ‌گاه از رئیس سازمان صدا و سیما سوال نمی‌‌کنند که چرا آنتن تلویزویون دولتی را می‌فروشد و چرا این‌همه برنامه‌های تکراری را به خورد مردم می‌دهد؟ تلویزیونی که از پول بیت‌المال ارتزاق می‌کند در برابر ملت باید پاسخگو باشد که نیست؟

بد نیست نماینده‌های مجلس فقط نگاهی به شبکه بازار بیندازند و تعرفه‌های بازرگانی آن را مرور کنند تا دریابند که درآمد تلویزیون از همین یک شبکه به چه میزان است؟

شبکه‌ای که تولید برنامه ندارد و فقط بازارهای مختلف را نشان می‌دهد و به عنوان مجله‌ تصویری- تبلیغی عمل می‌کند.

پولی که از این شبکه به جیب تلویزیون می‌رود، می‌تواند هزینه تولید برنامه برای بیشتر شبکه‌ها را تامین کند اما تاکنون که مدیران تلویزیون در برابر سوال مصون ماند‌ه‌اند و در این میان فقط کلاه گشادی بر سر مردم می‌رود که باید 24 ساعته با آگهی‌های مستقیم یا غیر مستقیم تلویزیون را تماشا کنند و یا آنقدر فیلم و سریال تکراری ببینند که ذهن‌ و فکرشان به کلی تعطیل شود و قوه تخیل و حتی شادی از آنها گرفته شود.
نظرات بینندگان