arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

تونل امیرکبیر افتتاح شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم افتتاح تونل امیرکبیر، گفت: مرکز تهران از پرترافیک‌ترین نقاط شهر است و طرح ترافیک نیز در گذشته به همین دلیل در این محدوده اجرا شده است. سه راه امین حضور نیز از نقاط حساس ترافیکی این محدوده است که اکنون تونل امیرکبیر در آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در طراحی‌های قبلی تونل امیرکبیر با بزرگراه امام علی(ع)‌ جزو طراحی‌های اجرای تونل نبود، اما بعد از قطعی شدن مسیر بزرگراه امام علی و برقراری دسترسی‌های شرقی و غربی آن قرار شد تونل امیرکبیر که پیش از آن فقط تا خیابان 17 شهریور طراحی شده بود به بزرگراه امام علی(ع) متصل شود.

شهردار تهران افزود: طراحی این پروژه کار سختی بود زیرا 3 کیلومتر تونل باید اجرا می‌شد اما اکنون با بهره‌برداری از این پروژه از مرکز بازار که همیشه خروج از آن از معضلات بود، با سرعت مطمئنه طی حدود 4 دقیقه به بزرگراه امام علی (ع) می‌رسیم و بعد از آن هم می‌توانیم مسیر خود را به سمت شمال،‌جنوب و شرق ادامه دهیم.

قالیباف تأکید کرد:‌ تونل امیرکبیر به سمت بزرگراه امام علی(ع) بیشتر با نگاه تخلیه ترافیک بازار به سمت خارج از حوزه مرکزی شهر ساخته شده است نه برای ورود به بازار که بار ترافیکی این منطقه را بیشتر می‌کند.

 وی گفت: ما در طراحی این تونل برای ورود به این محدوده در آینده فقط حمل و نقل عمومی و اتوبوس را پیش‌بینی کرده‌ایم. البته ادامه تونل جنوبی به خیابان کرمان اجرا شده و بهره‌برداری از آن تنها منوط به اجرای عقب‌نشینی این خیابان است. بنابراین در آینده با تعریض خیابان کرمان به اتوبان آهنگ نیز خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه در گذشته از بازار تا خیابان انقلاب حدود 30 تا 35 دقیقه مسیر طول می‌کشید، گفت: ‌اکنون از وسط بازار در سه راه امین حضور ظرف 4 دقیقه به بزرگراه امام علی (ع)  می‌توان رسید درحالی که در گذشته هر حرکتی برای خروج از بازار با مشکلی جدی مواجه بود.

وی تأکید کرد: تونل امیرکبیر ورودی به بازار ندارد و تنها برای خروج از بازار به سمت بزرگراه امام علی(ع) به عنوان طولانی‌ترین بزرگراه شمالی جنوبی شهر طراحی شده است.

 تونل امیر کبیر بعد از عبور از زیر خیابان 17 شهریور و خیابان شکوفه تا میدان کلانتری ادامه می‌یابد و پس از آن در تقاطع خیابان درودیان با خیابان نیک‌نام به دو شاخه مجزا تقسیم می‌شود. شاخه جنوبی تونل امیرکبیر نیز از سه راه امین حضور آغاز شده و تا میدان کلانتری ادامه می‌یابد تا امکان اتصال چهارمین تونل ترافیکی شهر تهران به طرح تعریض خیابان کرمان فراهم شود. ارتباط منطقه بازار با این معبر حمل و نقلی مهم در آینده مواهب ترافیکی تونل امیرکبیر را دوچندان خواهد کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: تونل ، امیرکبیر ، ترافیک ، بازار
نظرات بینندگان