arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

سکوت قاتلان دانشجوی ایرانی در ایتالیا شکست + عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زن و مرد هندی در حالی به قتل دانشجویی ایرانی در ایتالیا اعتراف کرده اند که دستگاه قضایی خواستار انتقال متهمان به ایران و محاکمه آنها شده است. این زن و مرد پس از خفه کردن مهتاب ساوجی جسد او را در کانال آبی رها کرده بودند.

 تحقیقات از آنجایی شروع شد که چندی قبل یک زن پیش خدمت 30 ساله و مرد 28 ساله دربان هتل به عنوان هم خانه های مهتاب، ناپدید شدن وی را به پلیس گزارش دادند.




جسد مهتاب در حالی پیدا شد که در یک چمدان نسبتا بزرگ قرار داشت و در کانال آبی در شهر ونیز رها شده بود. پیداشدن جسد بیشتر به یک معجزه شباهت داشت چرا که عاملان جنایت قصد داشتند با رهاکردن چمدان در کانال آبی که به اقیانوس راه داشت، کاری کنند که هیچ‌وقت جسد پیدا نشود اما طبق بررسی‌های پلیس، زمانی که چمدان راه اقیانوس را در پیش گرفته بود، به پره‌های یک قایق تفریحی خورده و تغییر مسیر داده بود.

صاحب این قایق بعدها به پلیس گفت که هنگام عبور از کانال آب، متوجه برخورد چمدان به پره‌های قایق شده بود اما تصورش را هم نمی‌کرد که داخل چمدان جسدی جاسازی شده باشد. با این حال چمدان بعد از تغییر مسیر، به کناره‌های کانال نزدیک شد و آنجا بود که توجه یک نفر را جلب کرد که بعد از بازکردن چمدان، با جسد بی‌جان دختری در داخل آن روبه‌رو شد.

پلیس ایتالیا به خاطر وضعیت جسد هنگام پیدا شدن به ایرانی ها مظنون بود و اینکه شاید مهتاب در یک ماجرای عشقی کشته شده است.

اما با تحقیقات گسترده از خط موبایل مهتاب و با استفاده از فیلم های گرفته شده توسط دوربین های ایستگاه قطار مرکزی ونیز مشخص شد دو همخانه مهتاب، قاتلان دختر دانشجو هستند.

این زوج قاتل پس از به قتل رساندن مهتاب ساوجی جسد مقتول را در یک چمدان گذاشته و اول تا لکو و بعد تا ونیز حمل کرده اند.

بر اساس شهادت راننده تاکسی ای که این زوج قاتل را به مقصد رسانده بود این افراد از ایستگاه قطار تا نزدیکی این کانال آب در خیابان قبرس ونیز به همراه چمدان بسیار سنگین که مسیر کوتاهی است در کمال ناباوری 500 یورو دستمزد پرداخت کرده اند که این شهادت در تکمیل تحقیقات پلیس نقش به سزایی داشت.

این دو پس از آن دستگیر شدند که اظهارات ضد‌و نقیضی درباره مرگ مهتاب مطرح کردند و تصویر آنها در حال انتقال یک چمدان بزرگ در دوربین مداربسته یکی از ایستگاه‌های قطار به‌دست آمد. با این حال زن و مرد هندی مدعی شدند که مهتاب را نکشته‌اند بلکه وقتی به خانه رفته بودند، با جسد بی‌جان او روبه‌رو شده و برای اینکه به آنها شک نکنند، تصمیم گرفته بودند جسد را در چمدان گذاشته و آن را به ونیز برده و در کانال آب رها کنند.

در ادامه تحقیقات پلیس ایتالیا سرانجام متهمان به ارتکاب جنایت اعتراف کرده و مدعی شدند دختر ایرانی را با زنجیر خفه کرده اند. این اعترافات در حالی مطرح شد که متهمان در ادامه تحقیقات اعترافات متناقض دیگری را مطرح کرده و انگیزه شان از قتل مشخص نیست.

خانواده مهتاب همچنین با مراجعه به مجتمع قضایی امور بین الملل به طرح شکایت در این زمینه پرداختند. قاضی پرونده نیز در نامه ای به دستگاه قضایی ایتالیا خواستار رسیدگی به این شکایت و ارائه گزارشی درباره رونده پرونده شد.

در این نامه همچنین درخواست شده است متهمان برای محاکمه تحویل دستگاه قضایی ایران شوند که تا کنون در این زمینه پاسخی از سوی ایتالیا داده نشده است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان