arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۹ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
شایعه ای که در شهر پیچیده است

بختیار با قلعه نویی زد و بند کرده است؟

چندی پیش شایعه شد که یکی از نزدیکان قلعه نویی با بختیار رحمانی دیداری پیش از بازی های پایان فصل داشته اند و این موضوع بازتاب چندان خوشایندی در رسانه ها نداشت. رحمانی در این گفت و گو چنین دیداری را تکذیب می کند ولی اتفاقی که در دیدار فولاد – استقلال رخ داد حالا به این شایعه ها دامن می زند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بختیار رحمانی بی پروا صحبت از رفتن به استقلال کرده است و گفته است اگر به اروپا نرود برای تیم محبوبش، استقلال، بازی می کند.

به گزارش انتخاب، بختیار رحمانی، کاپیتان تیم فصل گذشته فولاد نقش پر رنگی در قهرمانی تیمش داشت. او نه تنها بازوبند کاپیتانی فولاد را بر بازو بست بلکه به رغم جوانی اش لیدر پخته ای هم برای اهوازی ها بود.

با این حال این بازیکن  گفت و گویی با «تسنیم» انجام داده که خیلی ها را شوکه کرده است؛ در شرایطی که فولادی ها خبر داده اند بختیار قطعا در فولاد می ماند (به شرط اینکه به اروپا نرود) این بازیکن از علاقه شدیدش به استقلال حرف زده است:« استقلال تیم محبوب من در ایران است و دوست دارم اگر شرایط رفتنم به اروپا مهیا نشد در خدمت تیم محبوبم باشم . من دوست دارم اگر فصل بعد در استقلال بودم مجتبی جباری نیز به استقلال باز گردد و در کنار او و آندرانیک تیموریان بازی کنم تا به پیشرفت فوتبالم کمک شود.»

این صحبت ها در شرایطی مطرح شده که پرسپولیسی ها و البته شخص دایی تمایل فراوانی برای به خدمت گرفتن بختیار رحمانی دارد ولی ظاهر قولی که این بازیکن به امیر قلعه نویی داده است او را متعهد کرده تا به استقلال برود. رحمانی درباره دیدارش با قلعه نویی این طور توضیح داد:« من نیم فصل لیگ گذشته بعد از مشکلاتی که با فولاد داشتم با امیر قلعه نویی صحبت هایی مبنی بر حضور در استقلال انجام دادم و ایشان خیلی به من لطف داشت و قسم می خورم که به من گفت سعی کن مشکل خود را با فولاد حل کنی و اولویت اولت این تیم باشد اما اگر قصد جدایی داشتی ما دوست داریم به استقلال بیایی و به ما کمک کنی و من همانجا بعد از این که مشکلم با فولاد حل شد به او قول دادم اگر فصل بعد به اروپا نروم به تیم محبوبم استقلال بپیوندم.»

تا به اینجای کار موضوع چندان پیچیده و دشوار نیست؛ رحمانی مثل همه بازیکنان دیگر بندی در قراردادش گنجانده که اگر به مشکل برخورد می تواند برود، پس برای جدایی از فولاد مشکلی ندارد. با این حال شایعه ای که رفتن او به استقلال را بو دار می کند همین قرار ملاقات با قلعه نویی و یکی از نزدیکان قلعه نویی است.

چندی پیش شایعه شد که یکی از نزدیکان قلعه نویی با بختیار رحمانی دیداری پیش از بازی های پایان فصل داشته اند و این موضوع بازتاب چندان خوشایندی در رسانه ها نداشت. رحمانی در این گفت و گو چنین دیداری را تکذیب می کند ولی اتفاقی که در دیدار فولاد – استقلال رخ داد حالا به این شایعه ها دامن می زند.

در واقع در شرایطی که فولاد برای قهرمانی به این نیاز داشت تا برابر استقلال شکست نخورد کاپیتان فولاد که تا آن روز یکی از بهترین های تیمش بود به ناگاه در دقیقه 55 تکل بیهوده ای روی پای تیموریان می رود و از بازی اخراج می شود. کاری که در نهایت رای به شکست یک بر صفر فولاد در دیدار برابر استقلال داد.

اتفاقی که حالا با ابراز علاقه به استقلال و امیر قلعه نویی همان شایعات فصول گذشته را در پی داشته است. اینکه امیر قلعه نویی پیش از به خدمت گرفتن بازیکنان مد نظرش برای فصل بعد با آنها زد و بندی هم می کند!

اثبات این شایعه و اصولا درست یا نادرست بودنش امکان ناپذیر است با این حال موارد مشابه ای که درباره قلعه نویی در این چند سال اخیر رخ داده این گمان را تقویت می کند. امید نظری مهاجم شیرازی تیم فجر سپاسی که به تیم استقلال پیوست متهم به این بود که دروازه خالی استقلال را عمدا باز نکرده است.

پیش از او هم احمد جمشیدیان بازیکن تیم سپاهان به خاطر توافقی که با تیم استقلال کرده بود و قرار بود فصل بعد به آبی پوشان اضافه شود از سوی کادر فنی، پس از شنیده شدن شایعاتی مبنی بر زد و بند با استقلالی ها از ترکیب دور شد.

البته این دو تنها نمونه های یکی دو فصل گذشته هستند و پیش تر روزنامه های ورزشی چندین مورد مشابه دیگر را ذکر کرده اند؛ مواردی که غالبا برای بازیکنانی که قرار است به تیم استقلال بپیوندند تکراری است.

منبع: فرارو
نظرات بینندگان