arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳

پخش بولتن ضددولتی در وسط شهر قم / بولتن سازی ها از قم شروع شد+ تصویر

بولتن نویسان در دروغی آشکار نوشته‌اند: «نرفتن مقام معظم رهبری به نمایشگاه کتاب، یعنی مساله از اشاره گذشته است!».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روز گذشته (سه شنبه) در منطقه ی فیضیه قم یک سری بولتن در قطع آچهار با چاپ سیاه و سفید با عنوان «سریال هتاکی به مبانی دینی توسط روزنامه های حامی دولت» توسط افراد ناشناس در بین مردم پخش شد.

به گزارش انتخاب،  این بولتن که در قسمتی از آن عنوان «دلواپسیم!» درج شده را در منطقه‌ی فیضیه، از میدان آستانه تا حوالی مسجد امام حسن عسگری (ع) بین مردم پخش می کرده اند؛ روز سه شنبه شلوغ ترین روز زیارتی شهر قم است.

در این بولتن دو صفحه‌ای، متن‌هایی که یا تحریف شده و یا صراحتا از سوی کسانی تکذیب شده، به عنوان خبر به مخاطب منعکس شده است؛ از جمله در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، هسته‌ای، ..

تهیه‌کنندگان این بولتن که از محتوای تحریف‌های آن پیداست از کمترین اخلاق و سواد سیاسی برخوردار نیستند، هیچ شناسنامه‌ای از خود منتشر نکرده‌ و  ردی از خود به جای نگذاشته تا مسوولیت آن را نپذیرند. هر چند به راحتی می‌توان حدس زد که چه کسانی پشت پرده‌ی این گونه اقدامات در قم هستند و در چه چاپخانه‌هایی اینگونه مطالب نشر می‌شود.

ملقمه ای از اخبار تحریف شده

گفته‌ی تحریف شده‌ی دکتر ظریف، وزیر امور خارجه درباره‌ی سیستم دفاعی کشور یکی از موارد ذکر شده در این بولتن است؛ دکتر ظریف درباره‌ی تحریف کنندگان سخنان پیشتر پاسخ داده بود، اما دلواپسانی همجنس تهیه‌کننده‌ی بولتن، همصدا با مخالفان خارجی خط تخریب دولت را می‌پیمایند.

در بخشی دیگر از این بولتن به انعکاس اظهارنظرهایی درباره‌ی قصاص و شهادت زنان در نشریات آسمان و قانون اشاره شده، در حالی که در مورد قصاص، آسمان صرفا به نقل از یک فعال سیاسی یک مخالفت با قصاص در دهه‌ی 60 را به لحاظ تاریخی مرور کرده بود، اما هیچ تاکیدی بر آن نداشته است.

همچنین درباره‌ی موضوع شهادت زنان، پس از طرح یک نظر در روزنامه‌ی قانون، آیت الله موسوی بجنوردی از فقهای مورد تایید امام خمینی و عضو شورای عالی قضایی در دوره‌ی امام، در گفتگویی به جوانب آن اشاره کرده بود؛ موضوعی که قابل طرح و بحث بوده است.

البته بولتن‌سازان قمی به توقیف این دو نشریه اشاره‌ای نکرده‌اند؛ توقیفی که از دیدگاه بخشی از جامعه و سیاسیون غلط بوده و این نشریات می‌توانستند مانند نشریه‌ی 9 دی وابسته به عناصر تندرو، مورد تساهل و تسامح قرار بگیرند.

این بولتن در بخشی هم به انتصاب چند روزه ی عبدالحسین هراتی به عنوان سرپرست یکی از ادارات دانشگاه آزاد پرداخته است، در حالی که بولتن سازان به پذیرش اشتباه از سوی مسوولان این دانشگاه و لغو این حکم انتصاب اشاره‌ای نکرده‌اند.

جریان همسو با بولتن نویسان، سالها از مسوولیت‌های معاون اول احمدی‌نژاد و سعید مرتضوی و رحیم مشایی و دیگر مسوولان سوال برانگیز دولت او دفاع می‌کرده و یا خود بخشی از همین مدیران بوده‌اند.







تکرار یک خبر کذب

همچنین در بخشی از این بولتن، از آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت جمله‌ای کذب درباره ی زنان زیبا رو نقل شده که این جمله را خبرگزاری تسنیم در ابتدا منتشر کرده بود ولی خود این خبرگزاری پس از آن در این باره نوشت:

«... بخشی از سخنان ایشان متأسفانه، به‌اشتباه، نادرست منتشر شده است. خبرگزاری تسنیم ضمن عذرخواهی و پوزش به‌دلیل بروز این اشتباه سهوی، از مخاطبان تقاضا دارد به‌جای خبر به شماره 361335 با عنوان "نباید زنان زیبارو را از میدان به در کنیم" از خبر جایگزین که متن کامل پیاده شده‌ی فایل صوتی سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است، استفاده کنند».

در بخش پایانی این بولتن نیز به سخنان علی یونسی، وزیر اسبق اطلاعات و مشاور کنونی روحانی درباره‌ی جمعیت شیر و خورشید پردخته و جمله‌ای از امام خمینی را به صورت ناقص و تحریف شده در رد آن نوشته‌اند؛ در حالی که امام خمینی در ادامه‌ی اشاره به «این شیر و خورشید»، به صراحت به نکته‌ی ایراد آن یعنی «تاج» شاهی اشاره داشته‌اند.

خط «زدن ارشاد» با یک دروغ

بولتن نویسان در دروغی آشکار نوشته‌اند: «نرفتن مقام معظم رهبری به نمایشگاه کتاب، یعنی مساله از اشاره گذشته است!».

به نظر می‌رسد که این عبارت غیرواقعی، سرخط تحریک مذهبی‌ها و تهاجم به وزارت ارشاد بر مبنای یک دروغ است؛ دروغی که رییس دفتر رهبری به صراحت آن را تکذیب کرده و گفته است: مشغله‌ فراوان باعث شد رهبر انقلاب امسال از نمایشگاه کتاب بازدید نداشته باشند.


منبع: انصاف نیوز


نظرات بینندگان