arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳

محاکمه ۴۵ دقیقه‌ای «رضا ضراب»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"رضا ضراب” بازرگان ایرانی و متهم اصلی پرونده فساد مالی که در تاریخ ۱۷ دسامبر گذشته توسط پلیس ترکیه به اتهام فساد، رشوه خواری و پولشویی بازداشت شده بود روز چهارشنبه بار دیگر محاکمه شد.

به گزارش تدبیر، روزنامه "تودی زمان” با انتشار این خبر افزوده است:”رضا ضراب” بازرگان ایرانی الاصل متهم در پرونده فساد مالی روز چهارشنبه به مدت ۴۵ دقیقه در جلسه دادگاه محاکمه شد. در این دادگاه دادستان "ارکم آیدینر” اتهاماتی را علیه متهم مطرح کرد. در این جلسه "ضراب” به دفاع از خود پرداخت و درباره پرونده قاچاق طلا به ارائه پاسخ پرداخت. پس از جلسه دادگاه "ضراب” به همراه وکیل و محافظانش جلسه دادگاهی را که در استانبول برگزار شده بود را ترک کرد.”

روزنامه "تودی زمان” در ادامه افزوده است که "رضا ضراب” پس از خارج شدن از دادگاه سعی داشته تا مانع از گرفتن عکس توسط عکاسان شود و در این باره می افزاید:”علیرغم تلاش "ضراب” برای جلوگیری از عکاسی عکاسان خبری موفق به این کار نشد.”

روزنامه "تودی زمان” در پایان به سوابق و اتهامات مطرح شده علیه "ضراب” پرداخته و در این باره می افزاید:”ضراب” ۷۷ روز پس از بازداشت از زندان آزاد شد. او اصلی ترین متهم پرونده رشوه خواری بود. این بازرگانی ایرانی تبار در ترکیه زندگی می کند. در ارتباط با پرونده که او متهم اصلی بوده چند وزیر دولت "اردوغان” از مقام خود استعفا دادند. در جریان بازداشت در تاریخ ۱۷ دسامبر گذشته در ارتباط با پرونده فساد مالی ۵۳ نفر دستگیر شده اند. ضراب متهم شده بود که به سه وزیر دولت اردوغان مبلع ۵۵ میلیون دلار (۱۳۷ لیر) رشوه داده است تا آنان به او در عملیات پولشویی کمک کنند.

ضراب اسفند ماه گذشتهاز زندان آزاد شد. یک ماه بعد یک دادگاه ترکیه قرار منع تعقیب برای او صادر کرد.
نظرات بینندگان