arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳

رویترز: گزارش جدید آژانس از پایبندی ایران به توافق اتمی ژنو حکایت دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 خبرگزاری رویترز خبر داد : تازه ترین گزارش ماهانه آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید ایران به توافق اتمی ژنو پایبند بوده است.
 

به گزارش ایرنا ، این خبرگزاری انگلیسی افزود : دیپلمات ها روز پنج شنبه، به این خبرگزاری گفتند که «احتمالا» آژانس در گزارش ماهانه خود که روز جمعه منتشر می شود، تایید خواهد کرد که ایران از طرف خود به تمام مفاد توافق هسته ای ژنو که به مدت شش ماه به اجرا گذاشته شد، عمل کرده است.

رویتزر می افزاید: انتظار می رود گزارش جدید آژانس حاوی اطلاعاتی درباره موضوع توافق هفته جاری ایران و این نهاد درباره سوالات آژانس نسبت به فعالیت هایی اتمی ایران و توافق تهران برای پاسخ دادن به سوالات پیرامون آن باشد.

ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه 31 اردیبهشت با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند که درتاریخ 30 اردیبهشت ماه در تهران، جمهوری اسلامی ایران و آژانس یک جلسه فنی دیگر در قالب چارچوب برای همکاری که نوامبر سال گذشته توافق شده بود، برگزار کردند.

در این نشست دو طرف پیشرفت خوب حاصل شده در زمینه اجرای 7 گام عملی توافق شده در سه ماه پیش را مرور کردند.

بر اساس این بیانیه ، ایران و آژانس در خصوص 5 اقدام عملی دیگر که قرار است تا 25 اوت یعنی سوم شهریور ماه اجرا شود به توافق رسیدند.

«رضا نجفی» سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در همین ارتباط به ایرنا گفت : از این 5 گام، سه اقدام مربوط به موضوعات جاری و 2 اقدام عملی در خصوص مسایل گذشته است.

جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که کلیه فعالیت های هسته ای کشور صلح آمیز و در چارچوب قوانین و مقررات جهانی قرار دارد و هرگز به دنبال انحراف در این نوع فعالیت ها نیست و به همین دلیل حاضر است به نگرانی های مطرح برخی کشورها در این خصوص با شفافیت کامل عمل کند.
نظرات بینندگان