arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳

کدام وزارتخانه ها مشاور امور زنان ندارند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سرپرست بخش بین الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه مشاوران امور زنان در وزارتخانه‌ها می‌توانند در تهیه گزارش از وضعیت زنان کشور در حوزه‌های مختلف موثر باشند،گفت: وزارت تعاون، وزارت بهداشت و وزارت علوم هنوز مشاور امور زنان ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه رحمتی گفت: بر اساس سند برنامه پنجم توسعه، در بخش بین‌الملل در حال تهیه گزارشاتی هستیم که یکی از اهداف آن نشان دادن تصویر واقعی از زن ایرانی و مسلمان در عرصه بین الملل و ایجاد یک تعامل موثر با مجامع بین المللی است.

سرپرست بخش بین الملل معاونت امور زنان و خانواده با اشاره به مهم‌ترین چالشهای پیش روی زنان در کشور، گفت: از جمله مهم‌ترین چالشهای کشور ما در حوزه زنان استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان و مشارکت آن‌ها در بخش‌های مدیریتی و همچنین کار آمد شدن مرجع ملی زنان است.

وی با بیان اینکه معاونت امور زنان برای ارائه نقش صحیح از فعالیت‌های حوزه زنان در مجامع بین الملل نیاز به گزارش‌ها و آمارهای دستگاههای مختلف دارد گفت: وجود بخشی ویژه برای زنان در وزارتخانه‌ها می‌تواند در این امر بسیار موثر باشد اما برای نمونه وزارت بهداشت؛ وزارت تعاون و وزارت علوم هنوز مشاور امور زنان ندارند.

وی ادامه داد: این مشکل تنها مربوط به یک پست نیست بلکه این دفا‌تر در هر سازمان وظیفه رسیدگی به مسائل نیمی از جمعیت کشور را در آن نهاد برعهده دارند.

وی ادامه داد: امیدواریم هر چه زود‌تر شاهد اقدامات خوبی در زمینه تهیه آمار و مستند سازی به تفکیک جنس در جهت کاهش چالشهای پیش روی زنان باشیم.

رحمتی با اشاره به برگزاری پنجمین اجلاس وزرای زن سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی گفت: این اجلاس در آذر ماه در شهر باکو برگزار خواهد شد و ایران نیز در آن شرکت خواهد کرد و از این ظرفیت برای رشد تعاملات دو جانبه استفاده خواهد کرد.

وی در پایان از برگزاری هفته‌های دوستی میان ایران ودیگر کشور‌ها، مانند تونس و اتریش در آینده خبر داد و گفت: نقطه قوت این هفته‌های دوستی آن است که تعاملات به وجود آمده تنها در حوزه دولت‌ها نیست و مردم هر کشور می‌توانند از تجربیات یکدیگر در حوزه زنان استفاده کنند.
منبع: ایلنا
برچسب ها: دولت روحانی ، زنان
نظرات بینندگان