arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳

در حال بررسي تقلبي بودن لباس‌ها هستيم

مارتين، مدير آلماني شرکت آل اشپورت گفت: يکسري لباس‌هايي وجود داشته که نه از طرف ما بوده و نه از طرف روماريو اسپورت که در حال پيگيري اين موضوع هستيم که اين لباس‌ها از کجا آمده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مارتين، مدير آلماني شرکت آل اشپورت گفت: يکسري لباس‌هايي وجود داشته که نه از طرف ما بوده و نه از طرف روماريو اسپورت که در حال پيگيري اين موضوع هستيم که اين لباس‌ها از کجا آمده است.
 

  مارتين اسلينگر يکي از مديران شرکت آل‌اشپورت آلمان پس از اينکه در خصوص جنس لباس‌هاي تيم ملي در اردوهاي اخير اين تيم حرف و حديث‌هايي پيش آمد گفت‌وگويي با فارس انجام داد که متن آن‌ در زير مي‌آيد:

* گويا به همراه ساير مديران آل‌اشپورت به کمپ تيم ملي ايران در اتريش رفته و با مسئولان فدراسيون فوتبال ايران و کادر فني ديداري داشتيد.

بله، درست است. در کمپ اتريش با مسئولان فدراسيون ايران، کادر فني و بازيکنان اين تيم ديدار کرده و صحبت‌هايي را انجام داديم.

* در رسانه‌هاي ايران از خود شما اينطور مطرح شد که ‌لباس‌هاي تيم ملي که ملي‌پوشان در کمپ‌هاي اردويي اخير از آن استفاده کردند تقلبي بوده است. آيا به واقع شما چنين اظهارنظري داشتيد؟

خير، اينطور نيست. ما يک بسته جام جهاني را توسط فدراسيون فوتبال و شريک‌مان در خاورميانه به نام شرکت روماريو اسپورت براي آماده‌سازي تيم ملي ايران در جام جهاني و همچنين حضور در اين رقابت‌ها تدارک ديده‌ايم.

* پس بحث تقلبي بودن لباس‌ها از کجا آمده است. آيا نمي‌توان آن را به شرکت روماريو اسپورت ربط داد؟

خير، به هيچ وجه. اين شرکت نماينده ما در خاورميانه است و ما به آنها گواهينامه توليد لباس‌هايمان را داده‌ايم. در واقع روماريو اسپورت اجازه دارد تا تحت ليسانس ما توليد داشته باشد. البته ما هم متوجه شديم که يکسري لباس‌هايي وجود داشته که نه از طرف ما بوده و نه از طرف روماريو اسپورت که در حال پيگيري اين موضوع هستيم که اينها از کجا آمده است.

* پس اين موضوع را قبول نداريد؟

خير، روماريو اسپورت نماينده ما در خاورميانه است که لباس‌هاي ايران و ساير کشورهاي منطقه را تأمين مي‌کند و باز هم تأکيد مي‌کنم که اگر لباس تقلبي در کار باشد نه از طرف ما و نه از طرف اين شرکت است. حتي اين شرکت اين اجازه را دارد که در بسته جام جهاني که براي ايران تدارک ديده شده است وسايل اضافه بر سازمان هم لحاظ کند. بر اساس قرارداد ما آن چيزي که بوده را تحويل داديم و بايد دوباره تأکيد کنم که مورد تقلبي از طرف ما نبوده و در حال تحقيق و تفحص هستيم تا اصل موضوع را پيدا کنيم. البته اگر وسايلي که روماريو اسپورت به فدراسيون فوتبال ايران داده باشد منظورتان باشد که آنها هم تقلبي نيستند چون از طرف ما ليسانس توليد لباس را دارند.

در نهايت اينکه اگر محموله از طرف ما باشد که تأييد شده است و اگر از طرف روماريو اسپورت هم باشد چون آنها نماينده قانوني ما هستند امکان ندارد تقلبي صورت گرفته باشد ضمن اينکه اگر هم از جنس خودمان ايرادي ببينيم در آينده لباس‌هايي را جايگزين آن خواهيم کرد.

* چه زماني لباس‌هاي اصلي جام جهاني را به تيم ملي تحويل مي‌دهيد؟ آيا زمان آن نرسيده است تا ملي‌پوشان با لباس‌هاي جام جهاني به تمرين پرداخته و مقابل حريفان تدارکاتي به ميدان بروند؟

پس از بازديد از اردوي کمپ بخش اول بسته جام جهاني را تحويل داديم و از اين به بعد ديگر فدراسيون فوتبال است که بايد اين تجهيزات را در اختيار تيم ملي قرار دهد. بسته دوم نيز در تهران به فدراسيون فوتبال ايران تحويل داده خواهد شد. اين لباس‌ها توسط فيفا به رسميت شناخته شده و تيم ملي ايران با اين لباس‌ها در جام جهاني بازي خواهد کرد. در نهايت اينکه تيم ملي براي جام جهاني با تجهيزات کامل به برزيل اعزام خواهد شد. البته بايد اشاره کنم که در کمپ اتريش علاوه بر لباس‌ها، يکسري وسايل تمريني هم در اختيار تيم ملي ايران قرار داديم تا کادر فني اين تيم براي تمرينات از آنها استفاده کند.

* مشکل شما با کي‌روش بر سر چه چيزي است؟ در واقع کي‌روش از شما چه چيزي مي‌خواهد؟حتي گفته مي‌شود شما مبلغي را به سرمربي تيم ملي داديد تا او ديگر در اين خصوص اعتراضي نکند.

اصلا دوست ندارم در مورد اين موضوع صحبت کنم تا برداشت مثبت يا منفي از آن نشود. در واقع اين يک موضوع بين ما و فدارسيون فوتبال و کادر فني تيم ملي ايران است که نمي‌خواهم در خصوص آن اظهارنظري داشته باشم.
نظرات بینندگان