arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳

چرا همایش دلواپسان در کشور جایگزین مراسم های حامیان دولت شده است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : تهدیدات فرماندار دولت احمدی نژاد، مراسم اصلاح طلبان بوشهر را لغو کرد.

 به گزارش آفتاب به نقل از سایت خلیج فارس، به گفته یکی از فعالان اصلاح‌طلب استان بوشهر با وجود آنکه استاندار و فرماندار، مجوز لازم را برای برگزاری گردهمایی دوم خرداد و با سخنرانی یکی از اصلاح‌طلبان استان صادر کرده بودند، اما گروه‌هایی، تهدید کردند که در صورت برگزاری مراسم با آن برخورد فیزیکی خواهند کرد و در نهایت شورای تامین، مجوز لازم برای برگزاری مراسم را نمی‌دهد.
 
«نوشاد نوشادی» رییس شورای هیات‌های مذهبی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری «تسنیم» با اشاره به برگزاری همایش دوم خرداد گفته بود: «به فتنه‌گران اجازه نمی‌دهیم در قالب برنامه دوم خرداد فتنه‌های خود را اجرایی کنند چرا که هیات‌های مذهبی استان بوشهر تمامی برنامه‌های این روز را رصد و با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند و ولایت‌مداران و سربازان ولایت در استان بوشهر اجازه هیچ‌گونه تحرکی که انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند، نمی‌دهند.»
 
پورکبگانی فرماندار بوشهر در دولت احمدی نژاد و از مخالفان همایش های اصلاح طلبان در دولت خاتمی هم دو شب قبل از مراسم در مسجد قرآن گفت: اجازه برگزاری این مراسم را نخواهیم داد.
 
ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر هم اعلام کرد: همایش بزرگداشت دوم و سوم خرداد در بوشهر به دلیل برخی مانع تراشی ها لغو شد.
 
به گزارش «خلیج فارس»؛ این تشکل سیاسی اعلام کرد: هرچند قانون اساسی جمهوری اسلامی تشکیل اجتماعات قانونی را حق ملت دانسته و برای تجمعات قانونی در فضاهای بسته نیاز به اخذ هیچ مجوزی نیست، با این حال ما برای پیشگیری از هر گونه بهانه تراشی، درخواست مجوز تجمع روز جمعه 2 خرداد را هم به مسئولان استان داده و فراتر از این در اقدامی بی سابقه ریز برنامه هایمان را هم به مقامات مسئول ارائه کردیم، اما به دلیل برخی مانع تراشی ها، این همایش لغو شد.
 
فرماندار بوشهر در دولت احمدی نژاد و رییس هیات امنای مسجد قرآن دو شب قبل از برگزاری همایش بزرگداشت دوم خرداد در بوشهر، در اظهاراتی تند خواستار لغو این همایش شده بود.
 
 جعفر پورکبگانی چهارشنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد قرآن با بیان اینکه برای برگزاری جلسه دوم خرداد دو شرط داریم، وگرنه اجازه برگزاری آن را نخواهیم داد، گفت: برگزارکنندگان همایش دوم خرداد باید نام 9 دی را که روی مجتمع فرهنگی و هنری و محل همایش است، در بنرهای شان هم ذکر کنند. شرط دوم هم این است که اعلام کنند میرحسین موسوی عامل انگلیس و صهیونیست می باشد.
 
فرماندار اسبق بوشهر که یکی از مخالفان جدی همایش های اصلاح طلبان در دولت خاتمی بود، در سخنرانی اخیرش نگفته چگونه جلوی برگزاری همایش اصلاح طلبان را خواهد گرفت.
 
البته همایش اصلاح طلبان بوشهر که قرار بود بعد از ظهر جمعه همزمان با دوم خرداد برگزار شود، با درخواست چهره های تندروی منتسب به اصولگرا و برخی مانع تراشی ها، لغو شد.  
 
همزمان، اجتماع "دلواپسان" توافق ژنو پنج شنبه شب در مسجد قرآن برگزار شد.
 
این نشست که متولی آن "بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر" معرفی شد، به میزبانی مسجد قرآن برگزار گردید که جعفر پورکبگانی فرماندار بوشهر در دولت احمدی نژاد ریاست هیات امنای آن را برعهده دارد.

ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر هم اعلام کرد: همایش بزرگداشت دوم و سوم خرداد در بوشهر به دلیل برخی مانع تراشی ها لغو شد.  هرچند قانون اساسی جمهوری اسلامی تشکیل اجتماعات قانونی را حق ملت دانسته و برای تجمعات قانونی در فضاهای بسته نیاز به اخذ هیچ مجوزی نیست، با این حال ما برای پیشگیری از هر گونه بهانه تراشی، درخواست مجوز تجمع روز جمعه 2 خرداد را هم به مسئولان استان داده و فراتر از این در اقدامی بی سابقه ریز برنامه هایمان را هم به مقامات مسئول ارائه کردیم، اما به دلیل برخی مانع تراشی ها، این همایش لغو شد.

برچسب ها: دلواپسان ، بوشهر
نظرات بینندگان