arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳

شمخانی: فتح خرمشهر آغازی بر استیلای ایران در سطح بین‌المللی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: فتح خرمشهر نقطه آغازی بر استیلای روزافزون قدرت جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی گردید.

به گزارش تسنیم، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی صبح امروز در جمع معاونین و مدیران دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: ارزنده‌ترین نکوداشت این حماسه جاودان، انعکاس ارزش‌ها، بینش‌ها و روش‌های سوم خردادی در مجموعه سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات جاری کشور است.

وی با اشاره به ضرورت بازخوانی و واکاوی اصول و مبانی حاکم بر مدیریت دفاع مقدس و روزآمد نمودن آن برای غلبه بر چالش‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی امروز، افزود: تجربیات، ادبیات و آیین مقاومت در هشت سال دفاع مقدس، گنجینه فیاضی است که بهای آن، زندگی و سلامت صدها هزار شهید، جانباز و آزاده بوده و باید از آن در مسیر بالندگی و سعادت دنیوی و اخروی مردم سربلند ایران بهره برد.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی افزود: پیامدهای فتح خرمشهر و دستیابی به پیروزی قاطع در عرصه نبرد، ضمن آن‌که در سال‌های دفاع مقدس در ابعاد منطقه‌ای و جهانی موجب تغییرات جدی در موازنه‌های قدرت شد بلکه نقطه آغازی بر استیلای روزافزون قدرت جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی گردید.

شمخانی افزود: اگرچه سوم خرداد روزی است که خداوند پاداش وحدت کلمه، همدلی، اخلاص ، مودت و توکل را با هدیه‌ای بس عظیم که آزادسازی خرمشهر قهرمان بود به مردم ایران عطا کرد لیکن دستیابی به موفقیت در این روز را باید به‌عنوان نماد «ما می‌توانیم» سرلوحه مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات خود در عرصه‌های مختلف قرار دهیم.
نظرات بینندگان