arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳

توصیه فانی به تشکل های فرهنگی بسیج

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که تشکل‌های فرهنگی در بسیج نباید به دنبال مطرح کردن خودشان باشند، گفت: باید استراتژی اصلی بسیج حول «نفی امانیت» و «اثبات وحدت و هدف» جمهوری اسلامی قرار گیرد.

  علی اصغر فانی در نشست مشترک فرماندهان و شورای مرکز بسیج فرهنگیان که در ساختمان شهید رجایی برگزارشد، با بیان این که «آزاد سازی خرمشهر» نماد وحدت و عزم ملی و مدیریت جهادی بسیج و مردم و نیروهای نظامی است، تصریح کرد: اعتماد به نفس در رزمندگان و مردم و باور به توانمندی‌ها و تکیه به ایمان، ایثار و گذشت از دستاوردهای این رویداد مهم ملی است.

وی با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) در هنگام آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: شرایط جنگ به گونه‌ای بود که آزاد سازی خرمشهر به این سادگی‌ها امکان پذیر نبود و مردم، بسیج و نیروهای نظامی با وحدت و همدلی در پرتوی لطف خدا این حادثه بزرگ را آفریدند.

وزیر آموزش و پرورش شادی مردم را در هنگام آزادسازی خرمشهر در سال 1361 وصف نانشدنی توصیف و اظهار کرد: تمام اقوام و مذاهب در عین تفاوت در لهجه و مذهب حول ایران اسلامی وحدت یکپارچه ای را به نمایش گذاشتند.

فانی با بیان این که «مدیرخوب، مدیری است که تهدیدها را به فرصت تبدیل کند» خاطرنشان کرد: تکیه بر توانمندی‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش می‌تواند باعث ایجاد فرصت‌های مناسبی شود که پرداختن به موضوع «اقتصاد مقاومتی» در کتابهای درسی نمونه بارز آن است.

عضو کابینه تدبیر و امید «تقویت و انتقال فرهنگ» را یکی از تکالیف آموزش و پرورش خواند و افزود: اگر روح فرهنگ ایرانی اسلامی به دانش آموزان کشور منتقل شود با انقطاع از بدنه اجتماعی و بحران هویت در دانش آموزان خطری است که جامعه را تهدید می‌کند از این رو وظیفه آموزش و پرورش و نهادهای وابسته به بسیج سنگین و بااهمیت است.

وی همچنین ادامه داد: با کمک دستگاه‌های مختلف تعصب ایرانی اسلامی را در دانش آموزان ایجاد کنیم تا ضمن حفظ وحدت ملی در کشور، انتقال فرهنگ هم صورت گیرد.

فانی گفت: باید به دور از هیاهو کارهای مستمر و زیربنایی در ایجاد وحدت کشور ایجاد کنیم که می‌توان به رونق جشنواره‌های تجلیل از خیرین مدرسه ساز اشاره کرد که با تعهداتی بالغ بر هزار میلیارد تومان در جهت تکمیل پروژه‌های نیمه کاره آموزشی،‌ آموزش و پرورش را همراهی و کمک می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع معلمان نمونه، تصریح کرد: ایشان ضمن حمایت از دولت و سیاستهای آموزش و پرورش، همه دستگاه‌ها را در جهت رفع مشکلات آموزش و پرورش مکلف کردند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان