arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
همه تذکرهای امروز بهارستان نشین ها

از انتقاد به کنسرت تا درخواست برخورد با برخی بازیگران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«ضرغام صادقی» عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولان اجرایی کشور را در پایان جلسه علنی روز دوشنبه مجلس قرائت کرد.

بر این اساس 20 نماینده در تذکر مشترکی به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به «صدور مجوز برگزاری کنسرت های موسیقی مغایر شئونات اسلامی با حضور خوانندگان مبتذل» انتقاد کردند.

محمدرضا محسنی ثانی نماینده سبزوار نیز در تذکری به وزیر اطلاعات از وی سوال کرد چرا دعوای مالک کشتی که در اجاره سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود، موجب محکومیت 100 میلیون دلاری شد.

احمد سالک و محسن صرامی نمایندگان اصفهان و خمینی شهر در مجلس نیز در تذکری به وزیر نیرو بر اجرای پروژه انتقال آب به فلات مرکزی ایران بر اساس کار کارشناسی صورت گرفته از طریق تونل بهشت آباد تاکید کردند.

سیدعلی طاهری و احمد سالک نمایندگان گرگان و اصفهان در تذکری مشترک به رییس جمهوری بر لزوم توجه جدی به مشکلات معیشتی مردم و پرهیز از حاشیه سازی ها و مسایلی که امروز جزو اولویت های مردم نیست، تاکید کردند.

این دو نماینده در تذکر دیگری به وزیر راه و شهرسازی از سازمان هواپیمایی کشوری خواستند تا نسبت به همزمان نبودن پروازها با ساعات اذان برای رعایت اقامه نماز اول وقت اقدامات لازم را انجام دهد.

علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در مجلس نیز در تذکری به وزیر امور خارجه بر پیگیری وضعیت دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن و نیز مرزبان ربوده شده در سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

حمید رسایی نماینده تهران در تذکری به وزیر نفت پیگیر علت عدم اعلام نتایج آزمون استخدامی سال گذشته شرکت ملی نفت ایران شد.

ابراهیم کارخانه نماینده همدان در تذکر خود به وزیر امور خارجه تاکید کرد: حفظ مواضع حق طلبانه اخیر در دفاع از اقتدار هسته ای جمهوری اسلامی ایران می بایست به عنوان مطالبه ملت ایران در مذاکرات مورد تاکید قرار گیرد که جای تقدیر و تشکر دارد.

کارخانه در تذکر دیگری به رییس جمهوری خاطر نشان کرد: لازمه مدیریت جهادی، این است که مدیران قوی و کارآمد نباید قربانی مدیریت جناحی شوند.

علی ایرانپور نماینده مبارکه در تذکری به وزیر نفت بر لزوم تسریع در برداشت نفت و گاز از میادین مشترک با کشورهای قطر و عراق تاکید کرد. وی در تذکر دیگری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار اجرای قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی شد.

قاسم جعفری نماینده بجنورد نیز در تذکری به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اجرا نشدن مصوبه سفر رهبر انقلاب به استان خراسان شمالی درباره دانشگاه پیام نور این استان انتقاد کرد.

وی در تذکری دیگر به رییس جمهوری بر لزوم پرهیز از اظهارات قانون گریزانه نسبت به مصوبات شورای عالی مجازی که نوعی دوگانگی را در حاکمیت القا می کند، تاکید کرد.

لاله افتخای، فاطمه آلیا، فاطمه رهبر و حلیمه عالی نمایندگان تهران و زابل در مجلس در تذکری مشترک به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت حمایت از هنرمندان متعهد و تلاشگر تاکید کردند.

این چهار نماینده زن مجلس همچنین از علی جنتی خواستند با بازیگرانی که خطوط قرمز ارزش های نظام را رعایت نکردند و خاطر ملت را خدشه دار می کنند، برخورد جدی کند.

لاله افتخاری نماینده تهران نیز در تذکر خود به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وی سوال کرد: چرا در جشنواره شعر فجر از افرادی تجلیل شد که با فجر آفرینان و دفاع مقدس و ارزش ها نسبتی نداستند؟

علی ایرانپور نماینده مبارکه در تذکر دیگری به وزیر آموزش و پرورش پیگیر علت افزایش دو برابری حق بیمه طلایی فرهنگیان به رغم کاهش خدمت رسانی این نوع بیمه شد.

مهدی کوچک زاده نماینده تهران در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی بر لزوم رعایت مصالح و منافع ملی در واگذاری ها با دقت بیشتر و ارزیابی قیمت واحدهایی که مشمول واگذاری هستند، تاکید کرد.

41 نماینده نیز در تذکر مشترکی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت اجرای کامل بند ب تبصره 15 قانون بودجه 1393 کل کشور درباره استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با کارگزاران مخابرات روستایی تاکید کردند.

میرقسمت موسوی اصل نماینده گرمی نیز در تذکر خود به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: عده ای در کشور به نام کارگزاران مخابرات روستایی شبانه روزی زحمت می کشند متاسفانه دستمزد آنان اندک است و از مزایای قانون کار بهره مند نیستند که باید به مشکلات آنان رسیدگی شود.

علیرضا خسروی نماینده سمنان نیز در تذکری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم رسیدگی به قرارداد کارگزاران مخابرات روستایی تاکید کرد؛ خسروی در تذکر دیگری خواستار رسیدگی به وضعیت امنیتی در استانها بخصوص استان سمنان شد.

جعفر قادری نماینده شیراز نیز در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم تسریع در ابلاغ دستورالعمل انتقال حق بیمه مستخدمین رسمی دولت از صندوق تامین اجتماعی به صندوق بازنشستگی تاکید کرد.

سیدهادی حسینی، سیدشریف حسینی و رمضانعلی سبحانی فر نمایندگان قائمشهر، اهواز و سبزوار به وزیر صنعت و معدن و تجارت درباره توجه بیشتر به صنعت سیمان کشور تذکر دادند.

فتح الله حسینی نماینده قصر شیرین در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت نشدن مطالبات کشاورزان انتقاد کرد.

عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان نیز در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان کرد: با توجه به فرمان رهبری برای تشویق جوانان با ازدواج ، چرا بانک مرکزی در پرداخت وام ازدواج تعلل می کند.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس نیز به وزیر اقتصاد تذکر داد و خواستار تسریع در برخورد با بانک های متخلف شد.

وی در تذکر دیگری به رییس جمهوری سوال کرد: چرا ادارات دولتی آگهی های خود را به وزارت ارشاد تسلیم نمی کنند تا عادلانه توزیع کند؟

همچنین محمدمهدی رهبری، ایرج ندیمی، مهرداد لاهوتی، غلامعلی جعفرزاده، جبار کوچکی نژاد، حسن تامینی، ناصر عاشوری، محمدرضا خان محمدی، شمس الله شریعت نژاد، حمیدرضا خصوصی ثانی و محمدحسین قربانی نمایندگان استان گیلان در مجلس در نامه ای به رییس جمهوری بر پرداخت قیمت برگ سبز چای که مطابق قانون خرید تضمینی داشته و جزو کالاهای اساسی است، تاکید کردند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان