arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۸۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

توقیف یک کشتی سومالیایی با ۱۳ خدمه توسط سپاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  سپاه پاسدران یک کشتی متعلق به کشور سومالی را که در حال قاچاق ۵۰۰۰۰۰هزار لیتر سوخت قاچاق بود را در تنگه هرمز توقیف کرد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، کشتی 1000 تنی یحیی یحیی با تابعیت سومالیایی در حین قاچاق محموله 500.000 لیتری گازوئیل به مقصد یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس توسط گروه گشتی ناوتیپ رزمی 112 ذولفقار منطقه یکم دریایی سپاه کشف و توقیف شد.

ناوگروه ولیعصر(عج) ناوتیپ ذوالفقار منطقه یکم دریایی سپاه در حین گشت های روزانه خود در تنگه هرمز و 18 مایلی جزیره قشم به یک فروند کشتی نفت‌کش مشکوک شدند که پس از محاصره دریایی و متوقف کردن آن، این محموله بزرگ قاچاق سوخت کشف شد.

بنابراین این گزارش، کشتی نفت کش دارای تناژ و ظرفیت بارگیری یک میلیون لیتر سوخت است که در لحظه توقیف 500.000 لیتر سوخت قاچاق از شناورها و لنج‌های کوچک برای فروش در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری کرده بود.

این گزارش افزوده است: در جریان توقیف این محموله سوخت قاچاق 13 نفر دستگیر شدند که همگی آنها تبعه سومالی هستند. این نفت کش با استقرار در نقاطی خاص مبادرت به جمع آوری سوخت قاچاق از شناورهای کوچک کرده و پس از تکمیل ظرفیت، سوخت جمع آوری شده را به خریدارانی خاص در یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس می فروختند.
گفتنی است: نفت کش توقیف شده با نام یحیی یحیی به همراه 13 قاچاقچی که همگی تابعیت کشور سومالی را دارند جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی در استان هرمزگان تحویل شد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: کشتی ، توقیف
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
0
12
من موندم این همه سوخت از کجا میارن که قاچاق کنن؟
نظرات بینندگان