arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

سوریان: جابه‌جایی‌ها قطعا به کشتی فرنگی ضربه‌های شدید وارد می‌کند/بنا باید حفظ می‌شد

سوریان اضافه کرد: کارنامه محمد بنا نشان می‌دهد که این شخص در کشتی فرنگی بسیار توانمند و موفق بوده است و با برنامه ریزی کار کرده که تیم ‌ملی هنگام حضور او این نتایج را کسب کرده است و کسی اگر پشت سر ایشان حرف می‌زند بهتر است کارنامه‌ای این چنینی تحویل دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دارنده شش مدال طلای جهان و المپیک گفت: لازمه موفقیت و رسیدن به قله‌های افتخار، فضای امن و آرام برای آن رشته ورزشی و ورزشکاران آن رشته است اما متاسفانه امروز کشتی فرنگی دچار حواشی زیادی شده است.

به گزارش انتخاب، حمید سوریان در حاشیه بازدید از خانه کشتی اصفهان اظهار کرد: قبل از برگزاری مسابقات جام جهانی شرایطی پیش آمد که آقای بنا سرمربی تیم ملی شرایط را برای ادامه همکاری مناسب ندید و کناره‌گیری کرد، در حالی که ایشان باید به عنوان یک مربی کار بلد حفظ می‌شد.

وی افزود: بنا یک معلم و استاد دلسوز در رشته کشتی فرنگی است و با توجه به اینکه کشتی فرنگی در دو دهه اخیر نتایج خوبی کسب کرده است، اما حضور بنا باعث شده بود که نتایج بسیار قوی‌تر و حائز اهمیت شود و به همین دلیل در المپیک گذشته و جام جهانی یکی از بهترین عملکردهای کشتی فرنگی ایران را در تاریخ می‌بینیم.

قهرمان جهان و المپیک در رشته کشتی فرنگی ادامه داد: در حال حاضر کشتی فرنگی ما دچار تغییر و جا‌به‌جایی شده است و امیدوارم که این اتفاق مثل گذشته بتواند کشتی فرنگی را به نتایج قابل قبول برساند، این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که برنامه‌ریزی مناسب و پشت کار قوی در کشتی فرنگی ایجاد شود.

سوریان با بیان اینکه لازمه موفقیت و رسیدن به قله‌های افتخار فضای امن و آرم برای آن رشته ورزشی و ورزشکاران آن رشته است، اظهارکرد: متاسفانه کشتی فرنگی مدت‌ها است دچار حواشی زیادی شده است و هر بار که یک حاشیه را پشت سر می‌گذارد حاشیه‌ای دیگر گریبانش را می‌گیرد، برای مثال در دوسال اخیر چندین کادر فنی در کشتی فرنگی کشور تغییر کرده است و همین اتفاق ثبات را از این رشته ورزشی خارج کرده و بی‌ثباتی جایگزین آرامش شده است و این جابه‌جایی‌ها قطعا به کشتی مخصوصا کشتی فرنگی ضربه‌های شدید وارد می‌کند.

 وی با اشاره به ثبات در کشتی آزاد گفت: خوشبختانه کشتی آزاد مدت‌ها است که دارای یک ثبات است و به ساحل آرامش نزدیک شده است و می‌بینیم که نتایج قابل قبولی هم به دست می‌آورد و این اتفاق نشان می‌دهد که اگر چنین فضایی اگر برای کشتی فرنگی هم ایجاد شود حتما این رشته ورزشی در مسابقات بین المللی و داخلی نتایج بهتری کسب می‌کند، اما به شرطی که این فضای ملتهب از کشتی فرنگی فاصله بگیرد.

عضو تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص صحبت‌های که پشت سر محمد بنا زده شده است، گفت: همیشه در همه ورزش‌ها اختلاف سلیقه وجود دارد و هرکس نظر خاص و شخصی خود را ارائه می‌دهد، اما آنچه مهم است این است که کارنامه افراد نشان می‌دهد که چکاره هستند و چقدر تلاش کرده‌اند.

سوریان اضافه کرد: کارنامه محمد بنا نشان می‌دهد که این شخص در کشتی فرنگی بسیار توانمند و موفق بوده است و با برنامه ریزی کار کرده که تیم ‌ملی هنگام حضور او این نتایج را کسب کرده است و کسی اگر پشت سر ایشان حرف می‌زند بهتر است کارنامه‌ای این چنینی تحویل دهد.

وی در خصوص خانه کشتی تجدد در اصفهان گفت: ایجاد چنین خانه کشتی یک اتفاق بسیار خوب برای ورزش کشور و اصفهان است، چنین فضاهایی در کشور بسیار کم داریم و باید به دنبال ایجاد چنین فضاهایی در کل کشور برویم چرا که افرادی که در ورزش کشتی کار می‌کنند اصولا از اقشار کم درآمد کشور هستند و با چنین مجموعه‌هایی می‌توان استعداد آن‌ها را پیدا کرد.

عضو تیم ملی کشتی فرنگی تصریح‌کرد: فضای ورزشی خوب می‌تواند در کنار مربی سازنده استعدادهای درخشان تربیت کند و کشتی بدون هر یک از این دو مقوله، موفق نمی‌تواند عمل کند برای مثال همین کشتی اصفهان در گذشته تیم‌ بسیار خوبی داشته اما امروز به دلیل اینکه مدام درگیر حواشی است متاسفانه حضورش در مسابقات بسیار کمرنگ شده است و اصلا نتایج خوبی کسب نکرده است و این وظیفه اصلی هیئت کشتی اصفهان است که باید بهتر عمل کند تا استعداد‌ها وارد لیگ کشور شوند.

سوریان خاطرنشان‌کرد: من به عنوان یک خادم کشتی سعی می‌کنم که اردوهای تیم ملی را در خانه کشتی اصفهان برپا کنم چرا که امکانات خانه کشتی اصفهان در ایران بسیار مهم و با اهمیت است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان