arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

بکن باوئر: آلمان مي‌تواند برزيل را به چالش بکشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسطوره ژرمن‌ها ادعا کرد تيم ملي کشور او تنها مي‌تواند سد راه ميزبان جام جهاني 2014 براي کسب عنوان قهرماني شود.
 

فرانتس بکن‌باوئر تيم ملي برزيل را سرسخت‌ترين تيم در جام جهاني 2014 دانست که البته در مصاف با ژرمن‌ها ممکن است با مشکلاتي روبرو شود.

به گزارش تسنيم، بکن‌باوئر درباره تيم ملي برزيل که سال گذشته با پيروزي 3 بر صفر برابر اسپانيا در فينال، قهرمان جام کنفدراسيون‌ها شد، گفت: من در جام کنفدراسيون‌ها ديدم که برزيل چه بازي‌هاي ويرانگري را ارائه مي‌کند و مطمئنم که همان بازي‌ها را امسال در جام جهاني هم تکرار خواهد کرد. با اين حال فکر مي‌کنم که اين تيم در صورت رويارويي با آلمان به طور جدي به دردسر خواهد افتاد.

اسطوره فوتبال آلمان که با نشريه تايمز گفت‌وگو مي‌کرد، افزود: برزيل شانس زيادي براي کسب عنوان قهرماني دارد اما من مي‌دانم که هيچ يک از تيم‌هايي که قهرمان جام کنفدراسيون‌ها شده‌اند،‌ سال پس از آن نتوانسته‌اند جام جهاني را فتح کنند. اين مي‌تواند يک عامل رواني منفي براي برزيلي‌ها باشد. به جز اين من فکر نمي‌کنم که برزيل مشکل ديگري براي کسب عنوان قهرماني داشته باشد.

بکن‌باوئر خاطرنشان کرد: تاريخ رقابت‌هاي جام جهاني مي‌‌گويد برزيل موفق‌ترين تيم در اين تورنمنت است، چون پنج بار قهرمان شده است. البته دستاورهاي آلمان هم در اين رقابت‌ها کم نيست. علاوه بر سه قهرماني بيشترين تعداد حضور در مرحله نيمه نهايي را داريم. تيم ما با حضور کساني مانند شواين‌اشتايگر، نوير، گوتسه،‌ رويس و اوزيل قدرت زيادي دارد. تقريباً تمام اين بازيکنان جوان محصول آکادمي‌‌هاي فوتبال خودمان هستند.

تيم ملي آلمان در مرحله گروهي جام جهاني 2014 با تيم‌هاي پرتغال، آمريکا و غنا رقابت خواهد کرد.
نظرات بینندگان