arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳

مدیرکل ارشاد بوشهر: حذف موسیقی از زندگی مردم ممکن نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: موسیقی یک هنر است که باعث کاهش ناهنجاری ها در جامعه می شود و نمی توان آن را از زندگی مردم حذف کرد.

به گزارش ایرنا، حمیده ماحوزی روز پنجشنبه درآیین اختتامیه نهمین جشنواره فیلم و عکس در شهر برازجان مرکز دشتستان افزود: باید به جای کنار گذاشتن موسیقی، با نظارت صحیح اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجوز فرمانداری ها و اماکن این امر را در جامعه توسعه داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با شاره به برنامه گسترش سینما در شهرستان های استان بوشهر اظهار کرد: در حال رایزنی و پیگیری برای راه اندازی دو سینما در شهرستان های استان بوشهر هستیم که در آینده ای نزدیک یکی از این سینماها در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان راه اندازی خواهد شد.

ماحوزی اضافه کرد: اخذ مجوز این مرکز هنری نمایشی در دشتستان مراحل خوبی را طی کرده و سالن استاندارد آن در مرکز انجمن سینمای جوان در برازجان مهیا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: بخش اعظم اعتبارات لازم برای راه اندازی سینما در شهر برازجان توسط انجمن سینمای جوان تصویب شده و سایر هزینه ها نیز برآورد و تامین خواهد شد و بزودی شاهد راه اندازی این سینما خواهیم بود.

ماحوزی بیان کرد: حوزه فرهنگ و هنر حوزه ای بسیار با ارزش و پرکار و درعین حال بسیار ظریف است.

وی گفت: درسالی که مزین به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است کار ما در حوزه فرهنگ و هنر گسترده تر و حساس تر ازسال های گذشته است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهراضافه کرد: باید سعی کنیم همه با هم بویژه هنرمندان در تحقق شعار سال تلاش و همت جدی داشته باشیم.

ماحوزی آماده سازی زیرساخت های هنری و تجهیزات لازم برای هنرمندان درعرصه کار را در استان بوشهر از مهمترین ضرورت ها خواند.

وادامه داد: توسعه متوازن کشور درهمه زمینه ها نیاز به حضور هنرمندان در عرصه های مختلف دارد.

ماحوزی گفت: هنرمندان می توانند با تولید کارهای هنری، فیلم های کوتاه و عکس های خوب و هنری کمک شایانی به ارتقای مدیریت شهری و کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی و فرهنگی درجامعه داشته باشند.

وی بیان کرد: باید فضایی ایجاد کنیم که جوانان به سمت هنر کشیده شوند تا زمینه ناهنجاری در جامعه کاهش یابد.

سرپرست انجمن سینمای جوان برازجان نیز گفت: پخش 40 فیلم کوتاه، نمایش 70 قطعه عکس انتخابی، تجلیل از هنرمندان و تصویربرداران برتر دشتستانی، برگزاری تور عکاسی در شهر برازجان، راه اندازی کارگاه های آموزشی عکاسی و تصویربرداری و فیلم های تولیدی از مهمترین برنامه های نهمین جشنواره فیلم و عکس انجمن سینمای جوان دربرازجان بود.

دراین آیین از علی جهدکار هنرمند دشتستانی و خانواده هنرمند مرحوم علیرضا حسینی به صورت ویژه تجلیل شد.

همچنین در پایان مراسم از برگزیدگان و هنرمندان نمونه دشتستانی نیز تجلیل به عمل آمد.
نظرات بینندگان