arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۲۳۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳

حمایت فرمانده ناجا از سخنان روحانی: با زور نمی توانیم کسی را مؤمن کنیم

فرمانده ناجا با تاکید بر این که حجاب، هم مساله ای سیاسی، هم فرهنگی، هم اجتماعی و هم دینی است، گفت: حجم سرمایه گذاری دشمنان برای بی حجابی در ایران بسیار گسترده است و تصور شان این است که حجاب پاشنه آشیل جمهوری اسلامی است و تصور می کنند اگر بتوانند زن ایرانی را بی حجاب کنند فاتحه جمهوری اسلامی خوانده است و این مخصوص امروز نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنامه این هفته دیروز، امروز فردا پنج شنبه شب با حضور غلامعلی حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  و ارتباط تلفنی فرمانده نیروی انتظامی با موضوع عفاف و حجاب با اجرای محمد حسین رنجبران از شبکه سوم سیما پخش شد.
 
به گزارش «انتخاب»، حداد عادل در ابتدا درباره وضعیت حجاب و عفاف در جامعه و این که این مساله کجای دغدغه های شما قرار دارد؟ گفت: مساله حجاب و عفاف یکی از دغدغه های قدیمی من از قبل انقلاب اسلامی بوده است و در این باره نیز کتاب هایی نوشته ام.
 
وی تصریح کرد: از روز نخست پیروزی انقلاب یکی از وظایف اصلی خود را فکر کردن درباره حجاب می دانستم، در حال حاضر نیز مردم انقلابی، متدین و خانواده شهدا گلایه های زیادی از وضع حجاب و عفاف می کنند و از ما می خواهند برای این مساله فکری بکنیم.
 
حداد گفت: بسیاری از افراد قبل از این که راجع به مساله اقتصادی و گرانی صحبت کنند، درباره حجاب دغدغه دارند؛ مساله حجاب از نظر مردم انقلابی یک موضوع روز و دغدغه مهم است و به همین جهت من همه اقدام برنامه دیروز امروز فردا را تقدیر می کنم.
 
سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا نیز در ادامه به صورت تلفنی میهمان برنامه دیروز امروز فردا بود و در پاسخ به سؤالی درباره اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تعامل با حجت الاسلام روحانی رییس جمهور درباره اجرای این قانون گفت: همان گونه که از آقای روحانی به عنوان یک شخصیت روحانی و عالم انتظار است این است که از مبانی قانونی و حقوقی و اسلامی دفاع می کنند و غیر از این هم نمی توانیم انتظار داشته باشیم و البته غیر از این را ندیده ایم.
 
وی گفت: شورای اجتماعی کشور بعد از کش و قوس ها در دولت قبل، مسؤول راهبری طرح حجاب و عفاف شد و در دولت یازدهم دکتر رحمانی فضلی و معاون ایشان نیز با همت جلسات خوبی را برگزار و موضوع را پیگیری می کنند، اما مساله تا حد زیادی پیچیده است.
 
فرمانده ناجا با تاکید بر این که حجاب، هم مساله ای سیاسی، هم فرهنگی، هم اجتماعی و هم دینی است، گفت: حجم سرمایه گذاری دشمنان برای بی حجابی در ایران بسیار گسترده است و تصور شان این است که حجاب پاشنه آشیل جمهوری اسلامی است و تصور می کنند اگر بتوانند زن ایرانی را بی حجاب کنند فاتحه جمهوری اسلامی خوانده است و این مخصوص امروز نیست.
 
وی بیان کرد: در هر زمانی این مساله قدری برجسته می شد و البته هیچ گاه ایرانی ها بی حجاب نشده اند و برخلاف تصور میهمانان برنامه شما من معتقدم که رویش ها بیشتر از ریزش ها است و معتقد نیستم که وضعیت حجاب و عفاف در حال پسرفت است.
 
احمدی مقدم گفت: درباره قانونی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بود تمام دستگاه ها اهتمام لازم را نداشته اند، به عنوان مثال صدا و سیما این مساله را به صورت مستمر دنبال نکرده است، کار ما نیز در نیروی انتظامی این گونه است و در فصل های تابستان و گرما که جلوه ناهنجاری ها بیشتر ظاهر می شود توقع می رود که فعالیت ما بیشتر شود و این غیر طبیعی هم نیست.
 
وی با تایید سخنان رییس جمهور درباره این که نمی توان مردم را با زور شلاق به بهشت برد و با تاکید بر این که با زور نمی توانیم کسی را مؤمن کنیم، گفت: در عین حال ما به عنوان حاکمیت و دولت به جای این که وارد مسائل فلسفی شویم به عنوان یک دستگاه باید وارد کار اجرای قانون شویم.
 
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: من باید معیارهای مشخص قانونی را ابلاغ کنم تا مامور من در سراسر کشور بر این اساس عمل کند.
 
حداد عادل درباره سخنان احمدی مقدم، ابراز داشت: حجاب یک امر اعتقادی ، فرهنگی و البته قانون است، اما اگر قرار شد در یک جامعه ای رعایت شود، با کسی که نخواهد قانون را رعایت کند چه باید کرد؟ درباره قانون شکنی های دیگر هم می شود همین حرف را زد.
 
وی بیان کرد: اگر کسی در میدان و خیابانی بخواهد کشف حجاب کند و روسری از سر بردارد آیا دولت و نیروی انتظامی ما وظیفه ندارد که جلوی او را بگیرد؛ البته ما معتقدیم نیروی انتظامی باید عاقلانه، مدبرانه و حکیمانه به قانون عمل کند، یک وقت ممکن است اجرای بد لطمه بزند، اما نیروی انتظامی نباید خودش را بی مسؤولیت بداند و دولت هم باید از ناجا حمایت کند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: آقای احمدی مقدم می دانند یک زمان از نیروی انتظامی حمایت نشد، اگر ما نیروی انتظامی و گشت ارشاد را فرستادیم تا عمل کند پشت آن را خالی نکنیم، حالا آقای احمدی مقدم شاید به این صراحت نگوید اما من می گویم. نیروی انتظامی باید به وظایف خود عمل کند و البته دولت و مجلس هم نباید پشت شان را خالی کنند.
 
خانم فرهمند پور نیز درباره این بحث گفت: بالاخره نیروی انتظامی باید به وظایف خود عمل کنند، اما اگر دیگر نهادها به وظیفه خود عمل نکنند همه اقدام ها و فعالیت ها به سمت نیروی انتظامی سریز می شود کما این که این اتفاق افتاده است.
 
وی خواستار پیشگام شدن نهادهای دولتی و ارگان ها در زمینه حجاب و عفاف شد و تاکید کرد: اگر نهادهای دولتی مساله حجاب رعایت کنند و از کارکنان خود این را مطالبه کنند ما شاهد این وضع نخواهیم بود.
 
سردار احمدی مقدم نیز در جمله پایانی خود گفت: ناجا به وظیفه قانونی خود عمل می کند هرچند هر از چند گاهی اظهاراتی بر علیه کار خود مشاهده می کند؛ قانون میثاق بین ما و مردم است و نیروی انتظامی با چاشنی عقل و تدبیر به وظایف خود عمل می کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۵۵
قلي زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
282
40
درودبر سرداررشيد وبا لايقت و قانون مدار
شنگول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
21
359
بعد از حل مسئله گرانی ، تورم ، بیکاری جوانان ، رشد چشمگیر ارزش پول ملی ، رفع معضل کودکان خیابانی ، از بین رفتن سرقت و کیف‌قاپی و محو اوباش و اراذل ، حالا موضوع حجاب مهمترین دغدغه مردم است که انشاالله آنهم بحول و قوه الهی حل می‌شود .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
اشتباهی مثبت دادم!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
منم اشتباهی + دادم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
14
340
درود بر روحانی رئیس جمهور محبوب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
28
90
از صراحت لهجه آقای سردار خوشم اومد!!
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
10
186
روحانی متشکریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
2
42
روحانی عزیز دوستت داریم و از شما حمایت می کنیم
نظرات بینندگان