arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳

شرق روسیه به سامانه ضدموشکی اس-400 مجهز می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  ˈسرگئی سوروویکینˈ فرمانده ناحیه نظامی شرق روسیه از برنامه استقرار سامانه پیشرفته ضدموشکی اس-400 تا پایان سال جاری میلادی در کامچاتکا خبر داد.
 

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس ؛ ˈسوروویکینˈ جمعه بدون اشاره به شمار سامانه های ضدموشکی یادشده گفت: علاوه بر این ؛ امسال هواپیماهای به روز شده ˈایلیوشین- 38 انˈ و سامانه های موشکی خشکی به دریای ˈبال-اییˈبه منطقه نظامی کامچاتکا تحویل داده می شود.

وی افزود: واحد تفنگداران دریایی کامچاتکا در سال آینده میلادی نفربرهای زرهی ˈبومرنگˈ و تیپ ویژه حفاظت از ساحل این منطقه نیز سه فروند رزمناو مدرن دریافت خواهند کرد.

مقام نظامی ارشد روس اضافه کرد: نیروهای نظامی ناحیه شرق در مجموع افزون بر 500 نمونه از سلاح های مجهز و به روز شده را دریافت خواهند کرد.

وی یادآور شد: به روزسازی و نوسازی سامانه های دفاعی ناحیه شرق روسیه از سال 2013 میلادی آغاز شده است.

وی ادامه داد: بنابراین برای نخستین بار اسکادران هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به هواپیماهای کلاس فورپست در کامچاتکا به پرواز درآمدند.

فرمانده ناحیه نظامی شرق روسیه از جنگنده های فوق مدرن سوخو 35 و سوخو -30 اس ام و نیز بالگردهای تهاجمی کاموف کا- 52 و بالگردهای ترابری مجهز ˈمی -8ای ام تی اس اچˈ و سامانه های موشکی تاکتیکی اسکندر و سامانه های ضدهوایی پانتسیر-اس به عنوان برخی دیگر از اقلام تجهیزاتی نام برد که به ناحیه نظامی این کشور تحویل داده شده اند.

این اظهارات درحالی صورت می گیرد که نخستین گردان از سامانه دفاع موشکی اس-400 سال گذشته میلادی به ناوگان اقیانوس آرام روسیه تحویل داده شد.

کارشناسان مسایل سیاسی با اشاره به برنامه آمریکا برای تغییر موازنه قوای نظامی ناتو از اروپا به سمت آسیا - اقیانوس آرام طی سال های آینده می گویند که روسیه نیز با درک اهمیت این مساله؛ تلاش می کند با تقویت واحدهای نظامی خود در مناطق شرق دور این کشور به مقابله با تهدیدهای احتمالی ناشی از این اقدام غرب بپردازد.

سامانه دفاع موشکی زمین به هوای اس-۴۰۰ موسوم به ˈپیروزیˈ نسل جدید سیستم پدافند هوایی روسیه است که توسط ˈمرکز طراحی الماسˈ طراحی شده است.

اس - ۴۰۰ در سامانه نامگذاری در ناتو با نام اس آ-۲۱ (SA-21) شناخته می شود. این سیستم قبلاً با نام اس-۳۰۰ پ ام یو-۳ (S-300PMU-3) شناخته می شد. این سامانه زمین به هوا قابلیت های سیستم های دیگر از سری اس-۳۰۰ را به چالش می کشد و برد آن حداقل دو برابر برد ام. آی. ام-۱۰۴ پاتریوت (MIM-104 Patriot) است.

به گفته منابع روسی، اس-۴۰۰ قادر به تشخیص ۱۰۰هدف به طور همزمان و درگیرشدن با ۱۲ هدف به طور همزمان تا شعاع ۴۰۰ کیلومتری است. این هدف ها می توانند از جمله انواع بالگرد، هواپیما، موشک های کروز و موشک های بالستیک باشند.

اس-۴۰۰ با داشتن قابلیت پرتاب ۳ موشک مختلف بسیار دوربرد ۴۰ان۶ (40N6)، دوربرد ۴۸ان۶ (48N6) و موشک هایی با برد متوسط ۹ام۹۶ (​​9M96) قادر به پوشش کل عملکرد موردنیاز است. هر یک از این موشک ها دارای قابلیت های متفاوت است.
نظرات بینندگان