arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳

اتهامات یک سناتور آمریکایی علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک سناتور آمریکایی با بیان ادعایی بی اساس به دولت اوباما هشدار داد که اشتباهات انجام شده درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی را درباره ایران تکرار نکند.

ایسنا: پایگاه اینترنتی اسرائیل تایمز، ساعاتی پس از سخنرانی باراک اوباما - رییس جمهور آمریکا - درباره‌ی تشریح اصول سیاست خارجی این کشور و موفقیت دولت وی برای بازگرداندن ایران به پشت میز مذاکره سناتور تد کروز در مواضعی تند با انتقاد از استراتژی اوباما درباره‌ی ایران هشدار داد که بار دیگر رئیس‌جمهور آمریکا اشتباهات انجام شده درباره‌ی برنامه هسته‌ای کره شمالی را تکرار می‌کند.

کروز در جمع خبرنگاران شامگاه روز چهارشنبه در ورشو پایتخت لهستان یک روز پس از دیدار وی با بنیامین نتانیاهو - نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی - گفت: من معتقدم که ما همان اشتباهات دولت کلینتون در دهه‌ی 90 در ارتباط با کره شمالی را اکنون درباره‌ی ایران تکرار می‌کنیم. در بهترین حالت این سناریو توافق آتی باعث می‌شود که ایران به موفقیت هسته‌ای دست یافته و بتواند برنامه‌ی هسته‌ای خویش را گسترش دهد. به نظر می‌رسد تکرار اشتباهات انجام شده در مورد کره شمالی درباره‌ی ایران راهی احمقانه و خطرناک است.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای ایران و 1+5 اعلام کرد: درخواست ایران برای غنی‌سازی اورانیوم به‌طور کامل غیرقابل قبول است. ایران یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات امنیت ملی اسرائیل و آمریکا است.
نظرات بینندگان