arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳

مالیات تنباکو را افزایش دهید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد، از دولت های جهان خواست برای کاهش مصرف سیگار مالیات تنباکو را افزایش دهند.
 

به گزارش ایرنا، در آستانه روز جهانی مبارزه با تنباکو، «مارگارت چان» مدیر سازمان بهداشت جهانی روز جمعه افزایش مالیات تنباکو را موثرترین راه برای کاهش مصرف آن عنوان کرد و گفت: این اقدام می تواند جان بسیاری را حفظ کند.

وی افزود: درمان بیماری های مرتبط با تنباکو همانند سرطان و امراض قلبی گران بوده و تاثیر جدی بر کار و بهره وری افراد می گذارد.

چان خاطرنشان کرد: گران شدن تنباکو بویژه بر جوانان و افراد کم درآمدتر تاثیر گذاشته و انگیزه آنها را برای خرید و مصرف این محصول کم می کند.

بنا به پیش بینی سازمان بهداشت جهانی، 50 درصد افزایش مالیات تنباکو می تواند به کاهش 49 میلیون سیگاری در جهان بیانجامد و در نتیجه در مدت سه سال، 11 میلیون نفر را از خطر مرگ به دلیل کشیدن سیگار حفظ کند.

مصرف سیگار در جهان عامل نخست مرگ و میرهای قابل پیشگیری است. مصرف این ماده دخانی هر سال جان 6 میلیون نفر را در جهان می گیرد.

سازمان بهدشت جهانی اعلام کرده در صورتی که اقدام جدی برای کاهش مصرف سیگار نشود، شمار مرگ و میر ناشی از مصرف این ماده دخانی تا سال 2030 سالانه به هشت میلیون نفر می رسد.
نظرات بینندگان