arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹

جوان سازي پوست، از توهم تا واقعيت

بيشترين آثار افزايش سن در صورت نمودار مي شود، بنابراين با استفاده از روشهاي جراحي و غير جراحي، تلاش مي شود تا پوست جوان تر به نظر برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بيشترين آثار افزايش سن در صورت نمودار مي شود، بنابراين با استفاده از روشهاي جراحي و غير جراحي، تلاش مي شود تا پوست جوان تر به نظر برسد.

به گزارش انتخاب؛ دکترنراقي درباره روشهاي غيرجراحي معتقد است: در برخي روشها براي بيمار دارو تجويز مي شود، اما در بعضي ديگر دارو تجويز نمي شود و پزشک فراورده هايي را در صورت بيمار به کار مي برد که تزريق بوتاکس يا مواد پرکننده (فيلر) براي کاهش خطوط پايين صورت، چين هاي دور لب از جمله اين موارد است.افزون بر آن با روشهاي ليزري و غير ليزري مي توان لايه هاي سطحي پوست را برداشت تا لايه هاي زيرين، پوست تازه تري را بسازند.

اين عضو آکادمي جراحان پلاستيک و ترميمي صورت آمريکا درباره راه هاي پيشگيري از پيري پوست صورت اظهار داشت: دو عامل به شدت باعث پيري پوست مي شوند؛ يکي از اين عوامل، اشعه ماوراي بنفش خورشيد است، البته خانواده هاي آفتاب هم در اين گروه قرار مي گيرند.به عنوان نمونه تمايل به برنزه کردن پوست، عادت غلطي است که تا حدودي در ايران شايع شده است، زيرا اشعه دستگاه هاي برنزه کردن باعث پير شدن پوست مي شوند چون به الياف بافت همبند پوست صدمه مي رسانند و آنها را مستعد چروک خوردن مي کنند.


وي سيگار کشيدن را عامل مؤثر ديگري در پيري پوست برشمرد و گفت: پوست سيگاريها هميشه چند سال پيرتر از افراد ديگر است، بنابراين اجتناب از استعمال سيگار و حتي در معرض دود آن قرار گرفتن براي حفظ جواني پوست لازم است. يکي از آرزوهاي افراد، جوانتر به نظر رسيدن است و علم جوان سازي يکي از مباحث مهم کتابهاي جراحي پلاستيک است؛ زيرا
نظرات بینندگان