arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
سفرهای نیمکره غربی برای دلواپسان شرقی!

آقای دلواپس چرا راهی برزیل می شود؟!

البته این نماینده مجلس از دلواپسان به نام و مشهور نیز می باشد و در هفته های گذشته او به همراه برخی دیگر از همفکران و هم مشربانشان در میتینگ های دلواپسان توافق هسته ای شرکت فعالی داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس روز گذشته در تشریح دلایل سفر عضو این کمیسیون به برزیل برای حضور در بازی های جام جهانی فوتبال گفت که این سفر به منظور بررسی مساله فساد در فوتبال است!

به گزارش انتخاب، محمد علی پور مختار رییس کمیسیون اصل 90 در این باره گفت : " آقای رسایی به عنوان رئیس کمیته مبارزه با مفاسد و همچنین مسئول پرونده فساد در فوتبال توسط کمیسیون اصل 90 و مجلس به برزیل سفر می‌کند؛ در بررسی‌های کمیسیون، مجموعه گزارش هایی  مربوط به جام جهانی نیز داشتیم که به همین سان تصمیم گرفته شد آقای رسایی برای بررسی مسائل به برزیل اعزام شوند."

البته این نماینده مجلس از دلواپسان به نام و مشهور نیز می باشد و  در هفته های گذشته او به همراه برخی دیگر از همفکران و هم مشربانشان در میتینگ های دلواپسان توافق هسته ای شرکت فعالی داشته است.

در این باره چند نکته زیر قابل تأمل است:

1- بر خلاف شعارهای دو آتشه آقایان علیه غرب و کشورهای نیمکره غربی نمی دانیم چرا بیشتر سفرهای خارجی آنها متمرکز بر کشورهای نیمکره غربی است. آیا دوستان، شعارها را تعارفی سر می دهند و این شعارها مصداق "با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن" است؟
 جناب رسایی سال گذشته نیز به منظور تبلیغ در ایام محرم و دریافت ویزای کشور آلمان در سفارت آلمان در تهران انگشت نگاری شد و حضور خود در سفارت آلمان برای انگشت نگاری را "عزتمندانه" خواند!
 
2- بد نیست رییس کمیسیون اصل نود و یا آقای رسایی توضیح دهند که سفر با تیم ملی به برزیل چه ربطی به بررسی مساله فساد در فوتبال دارد؟

اگر گزارش هایی در کمیسیون دریافت شده که مساله فساد در فوتبال را نشان می دهد ، می توان از نام ها و شواهد و مدارک موجود در گزارش استفاده کرد و افراد مطرح در فساد را به مجلس احضار کرد و از آنها توضیح خواست و شواهد و مدارک را بررسی کرد و در صورت صحت ، آنها را تحویل مراجع قضایی داد تا رسیدگی کنند.
اساساً اگر فسادی در فوتبال هست،‌ در داخل کشور است نه در چند روزی که تیم ملی به برزیل می رود و چند بازی انجام می دهد و برمی گردد. لذا آقایان دقیقاً روشن کنند که چه فسادی در این سفر متصور است که باید یکی از جنجالی ترین نمایندگان مجلس به برزیل برود؟

آقای رسایی در برزیل آن هم در شرایطی که تیم ملی بازی های حساسی دارد و جو آنجا متاثر از بازی های جام جهانی است و تنها مساله مهم نتیجه گرفتن از بازی ها بدون وجود حواشی است،  درباره فساد در فوتبال چه می خواهد انجام دهد؟

اگر هم منظور آقایان از فساد نگرانی از دیگر مسال مربوط به نحوه رفتار بازیکنان و همراهان تیم ملی در یک کشور خارجی است که این مساله سال هاست از طریق مجاری مخصوص به خود انجام می شود و نیازی به حضور امثال آقای رسایی نیست و هستند کسانی که کار کنترل استانداردهای رفتاری هیات تیم ملی را به انجام می رسانند به نحوی که سال هاست کمترین حرکت خلاف عرف و قوانین داخلی کشور به گوش آنهایی که باید برسد، می رسد اما این که برخوردی می شود یا نمی شود بحث دیگری است.

3- اگر آقایان در صدد مبارزه با فساد هستند ،‌ چرا راه دور می روند؟ اگر در همین ایران سری به اطراف بچرخانند،‌ کلی مورد برای مبارزه خواهند دید! هر وقت در اینجا فساد را ریشه کن کردند ،‌ نه برای مبارزه با فساد که برای از تن کردن خستگی به برزیل بروند و بدانند که در آن صورت ،‌مردم نه تنها ناراضی نخواهند بود بلکه دعایشان هم خواهند کرد.

4- آیا رواست در شرایط کنونی که کشور با بحران ارزی دست و پنجه نرم می کند و کمر  بسیاری از مردم زیر بار تورم و گرانی خرد شده، " اصحاب دلواپس" با دلارهای بیت المال به برزیل بروند و هزینه حمل و نقل و اجاره اتاق، مسایل امنیتی و جابجایی و... بر دوش بیت المال تحمیل کنند؟

5- آقایانی که مذاکره درباره چند و چون فعالیت مراکز هسته ای و تعداد دستگاه های سانتریفیوژ و سطح غنی سازی و ... را مثل چانه زدن بر سر ناموس ملی می شمارند! چگونه در جای دیگر اگر دست دهد و بهانه فراهم باشد - ولو به بهانه سفر به برزیل برای بررسی فساد در فوتبال! - نیمکره غربی را از دست نمی دهند و البته نکته دردآور این است که این آقایان در دعواهای داخلی مخالفان سیاسی خود را با انگ های خود ساخته ای از قبیل غربزده و فریب خورده و لیبرال و سازشکار و... می نوازند.

منبع: عصر ایران
نظرات بینندگان