arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۳

تمایل رسانه ملی به ارتقای روابط با چین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ حجت الاسلام و المسلمین "موسوی مقدم" كه به دعوت رسمی مقامات رسانه‌ای چین به این كشور سفر كرده است، در دیدار با رییس رادیو بین الملل چین گفت: گسترش روابط رسانه ای بین دو كشور فواید زیادی برای دو طرف خواهد داشت.

وی با اشاره به مشتركات فرهنگی و تاریخی ایران و چین همچنین آداب و رسوم مشترك ، افزود: روابط دو كشور نشان دهنده وحدت دو تمدن بزرگ است .

وی با بیان اینكه غرب، سرابی در خصوص زندگی ماشینی مردم ایجاد كرده كه همه چیز سطحی است، افزود: ایران و چین با تمدن عمیق خود می توانند نقش خوبی در از بین بردن این سراب ایجاد كنند .

قائم مقام سازمان صدا و سیما بر آمادگی این سازمان درخصوص گسترش سطح روابط رسانه ای تاكید كرد و گفت: رادیو ، در بخش داخلی و بین المللی، با 34 زبان دنیا، فعالیت دارد كه می توان فصل جدیدی از روابط را در این زمینه ایجاد كرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم ،بر اجرایی كردن قراردادها و تفاهمنامه های رادیو بین الملل چین با رادیو فرهنگ صدا و سیما تاكید كرد و افزود: باید روابط در حوزه شبكه های دیگر رادیویی همچنین تلویزیونی گسترش یابد.

رییس رادیو بین الملل چین هم در این دیدار بر گسترش بیش از پیش روابط و همكاری های رسانه ای تاكید كرد و گفت: همكاری های رسانه ای دو كشور به توسعه روابط و مناسبات در زمینه های دیگر كمك خواهد كرد.

وانگ گن نیان همكاری های نزدیك تر را به ویژه با رادیو فرهنگ خواستار شد و افزود: تبادل تجربیات و آموزش نیروها می تواند در همكاری ها موثر باشد.

وی پایگاه اینترنتی فارسی رادیو بین الملل چین را پل دوستی و ارتباطی میان مردم دو كشور ایران و چین دانست.

رادیو بین الملل بیش از 2 هزار نیرو دارد و تنها رادیوی برون مرزی در چین محسوب می شود.
این رادیو برنامه های خود را به 65 زبان به مخاطبان ارائه می كند و فقط در بخش فارسی با 12 نیروی چینی و سه نیروی ایرانی ، بیش از 80 میلیون مخاطب در سراسر جهان دارد.

سید رمضان موسوی مقدم، قائم مقام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به همراه سید محمد حسینی، مشاور رییس سازمان و رییس مركز امور بین الملل این سازمان صبح روز پنج شنبه پانزدهم خرداد ، از رادیو بین المللی چین بازدید كردند .


نظرات بینندگان