arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۰۰۸
تعداد نظرات: ۱۶۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
یادداشت محمد مطهری خطاب به حسین شریعتمداری:

تا کسی را جاسوس و همجنس‌باز ننامید روزتان شب نمی‌شود/هیچکس مانند جنابعالی در گسترش افکار سکولاریستی و روشنفکرمآبانه غربی در میان جوانان ایرانی مؤثر نبوده/ خوشحال باشید که به سبب خبرتان، نام کیهان، در عرصه بین الملل مطرح شده است!

تنها احتمالی که در مورد منبع کیهان علیه پرفسور کلارک به ذهن می رسد شنود و دوربین مخفی است/ناآگاهانه به شکل خدمتگزاری مؤثر به دشمنان درآمده اید/ پروفسور جیمز رایمر از متفکران منونایت، بیش از ده سال متناوبا با مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) جلسات گفتگو داشت و با آیت‌الله مصباح یزدی دیدارهای صمیمانه ای داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 حجت‌الاسلام محمد مطهری - فرزند استاد شهید مرتضی مطهری - به مطلب درج شده در روزنامه کیهان با عنوان «دعوت از آمریکایی همجنس باز برای تبیین اندیشه شهید مطهری!» پاسخ داد.

به گزارش «انتخاب»، وی استفاده از واژه «همجنس‌باز» برای «پروفسور کلی جیمز کلارک» را عنوانی شرم‌آور خوانده و ضمن انتقاد شدید از درج این مطلب، آورده است: برای من قابل درک نیست که چرا کیهان تا کسانی را جاسوس و همجنس‌باز و مزدور و ساده‌لوح و ... ننامد روزش شب نمی‌شود.

مطهری در بخش دیگری از این جوابیه که ایسنا منتشر کرده، خطاب به حسین شریعتمداری آورده است: نه منکر برخی خدمات کیهان در برخورد با دشمنان انقلاب هستم و نه نافی زحماتی که برای این انقلاب و نظام متحمل شده‌اید. مانند شما خطر فرهنگی جدی و جدیدی برای انقلاب احساس می‌کنم و نیز می‌دانم نگران نفوذ اندیشه‌های غربی هستید. اما بدون مبالغه و با توجه کامل به پاسخگویی در محضر الهی، عمیقا اعتقاد دارم که در دو دهه اخیر در میان غیراندیشمندان، هیچکس مانند جنابعالی به سبب برخوردهای غیرمنصفانه و غیرعلمی و مملو از تمسخر و افترا و اتهام با دگراندیشان و نواندیشان، در گسترش افکار سکولاریستی و روشنفکرمآبانه غربی در میان جوانان ایرانی و حتی مسأله‌دار کردن آنان با نظام، مؤثر نبوده است؛ برخوردهایی که برخلاف رهنمودهای رهبر بزرگوار انقلاب همواره «دفع حداکثری» و پشت کردن به «مجادله احسن» سرلوحه آن بوده است.

متن کامل این جوابیه که به گفته محمد مطهری، "روزنامه کیهان در مخالفت صریح با قانون مطبوعات از انتشار آن استنکاف ورزیده"، آمده است:

«جناب آقای حسین شریعتمداری مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان،

با عرض سلام، در ستون اخبار ویژه مورخه سه شنبه 20 خرداد ماه 93، خبری تحت عنوان «دعوت از آمریکایی همجنس باز برای تبیین اندیشه شهید مطهری!» آمده بود. نکات دهگانه ذیل که دو برابر حجم متن حضرتعالی است برای آگاهی خوانندگان شما تقدیم می گردد:

1. فرد مورد اشاره که نخواسته‌اید در عنوان شرم آور خود حتی نام استاد یا فیلسوف به او بدهید، پروفسور کلی جیمز کلارک فیلسوف خداباور مسیحی و از مقابله‌کنندگان معروف با الحاد در غرب است که کتاب او تحت عنوان «بازگشت به عقل» دو بار به فارسی ترجمه شده، و برای اثبات این ادعا که خداباوری به میان فیلسوفان معاصر غربی بازگشته نیز کتاب نوشته است. وی صریحا در آثارش همجنس بازی را عملی «غیراخلاقی»، «خلاف تعالیم مسیح» و «خلاف طبیعت انسانی» می-داند و در جریان سفر اخیر، در سخنرانی خود در دانشگاه ادیان و مذاهب قم نیز به صراحت علیه همجنس‌بازی موضع گرفت. کلارک از مخالفان جدی داکینز مشهورتربن ملحد جهان است و در ابتدای پاورپوینت خود در دانشگاه تربیت مدرس با کمک گرفتن از یک شخصیت کارتونی وی را به سخره گرفت. لطفا مستند این اتهام که شخص کلارک را در عنوان مطلب صریحا «همجنس باز» خوانده‌اید به روشنی بیان فرمایید. تنها احتمالی که در مورد منبع کیهان به ذهن می رسد شنود، دوربین مخفی یا چیزی از این قماش است. در این صورت نوار را بازبینی فرمایید. حتما تشابه چهره بوده است.

2. جالب است که حتی در «متن» خبری که ذیل عنوان «دعوت از آمریکایی همجنس باز برای تبیین اندیشه شهید مطهری!» آورده اید، هرگز کلارک را «همجنس باز» نخوانده‌اید؛ یعنی متن خودتان هم تیتر شما را باور نکرده است! در متن، از او فقط با اتهام دروغ دیگری به عنوان «مدافع جدی همجنس بازی» یاد کرده‌اید که توضیح خواهم داد. نمی دانستیم «کم‌حافظگی»، در فاصله میان تیتر و متن هم می تواند خود را نشان دهد. بعید است «مدافع هم جنس‌بازی» و «همجنس‌باز» در قاموس کیهان به یک معنا باشد. در این صورت باید مثلا «مدافع قتلهای زنجیره ای» را با «قاتل زنجیره ای» یکی دانست که بعید است به آن ملتزم باشید. این تضاد میان تیتر و متن را روشن بفرمایید.

3. این نگاه، یک سکه رایج در غرب است - و البته از نظر اسلامی نامقبول - که حقوق اقلیت ها با هر نوع اعتقاد و عملکرد، ولو همجنس بازی باشد، باید محترم شمرده و به رسمیت شناخته شود و اکثر متفکران غربی به شدت به آن اعتقاد دارند. کلارک نیز همجنس بازی را تقبیح می کند ولی معتقد است باید به حقوق آنان احترام گذاشت. اتفاقا او این امتیاز را با یک انگیزه دینی می‌دهد تا امتیازی بگیرد؛ یعنی اینجا کوتاه می آید تا در عوض، مسیحیانی که در جوامع مختلف غیرمسیحی در اقلیت هستند، به صرف اقلیت بودن، حقوقشان تضییع نشود. این نگاه - که البته نادرست است - به معنای دفاع مطلق از حقوق هر نوع اقلیتی، اعم از مسلمان و مسیحی و رنگین پوست و ملحد و شیطان پرست و همجنس باز و ... است نه دفاع ازعمل همجنس بازی، چه رسد به اینکه خود فرد را همجنس باز بدانیم! این مانند آن است که در ایران ما یک بانوی عفیف به هر دلیل بر حفظ حقوق زنان خیابانی تأکید کند و کیهان بلافاصله او را نه تنها «حامی خودفروشی» بلکه «فاحشه» بنامد. کلارک که حامی جدی حقوق اقلیتها به طور مطلق است، چندین بار در دفاع از حقوق مسلمانان در آمریکا، قلم زده و اهانت به قرآن را نیز تقبیح کرده است.

4. قاطعانه و بی‌تأمل بر این باورید که محروم کردن کسی که به نوعی تفکر لیبرالی دارد از ورود به ایران و تماس با متفکران ایرانی، خدمت به اسلام و انقلاب است. مثالی می زنم. پروفسور جیمز رایمر از متفکران منونایت، بیش از ده سال متناوبا با مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) جلسات گفتگو داشت و با آیت‌الله مصباح یزدی دیدارهای صمیمانه ای داشته است. پروفسور رایمر که دقیقا مثل کلارک، ضد همجنس بازی و در عین حال حامی حقوق آنان به عنوان یک اقلیت است در ابتدا، مانند اکثر متفکران در غرب و تحت تأثیر تبلیغات غربی، شدیدا از برگزاری جلسات با مسلمانان اکراه داشت. اما در این اواخر چنان شیفته تفکر شیعی شده بود که می‌گفت نمی دانم «منونایت شیعه» هستم و یا «شیعه منونایت». حتی در گفتگوهای خصوصی درباره شرایط شیعه شدن پرسش می کرد. در این تکاپو بود که به بیماری سرطان از دنیا رفت. این که دشمنان واقعیِ ایران اسلامی از ورود متفکران خارجی به ایران نگرانی دارند یکی از دلایل اصلی‌اش همین است که نمی خواهند تصورها و تصویرهای مغرضانه ای که برای القای آن در اذهان فرهیختگان غربی، سالها زحمت کشیده اند تغییر یابد. اتفاقا پروفسور کلارک قبل از آنکه توسط چند برادر مشهدی و کیهان مورد عنایت ویژه قرار گیرد، گفته بود اولین اقدام من پس از بازگشت به آمریکا، انتشار مقاله‌ای درباب تصورات غلطی است که در ذهن ما از ایران و متفکران ایرانی وجود دارد.

5. نوشته‌اید: «کدام نکته غامض و گفته نشده در اندیشه شهید مطهری است که توسط کلارک حامی رژیم صهیونیستی و مدافع همجنس‌بازان کشف و حل شد!؟». کاملا پیداست که تفاوت میان یک همایش بین المللی درباره «اندیشه های یک متفکر اسلامی» با یک همایش بین المللی درباره موضوعاتی مثل «ارولوژی» و «نانوتکنولوژی» برای جنابعالی روشن نیست. در همایش نوع دوم است که از مهمان غربی انتظار دارند که آخرین دستاورد های علمی در موضوع مورد نظر را تبیین کند، اما در همایش بین المللی شخصیتی تقریبا ناشناخته در غرب مثل شهید مطهری، مهمترین هدف آن است که عمق اندیشۀ او به غربیها معرفی گردد وبه تبع آن مبانی تفکر غربی به چالش کشیده شود تا آن متفکر اسلامی در بالاترین سطح آکادمیک جهان مطرح شود. بنا براین، هدف آشنا ساختن اندیشمندان جهانی با آن متفکر است و کسی انتظار ندارد یک فیلسوف خارجی با خواندن چند کتاب ترجمه شده، «امری غامض و گفته نشده» از آثار استاد را برای کسانی که بیست یا سی سال در آثار او کار کرده اند «تبیین» کند. به همین منظور ماهها پیش از همایش، ترجمه چند اثر استاد از جمله کتاب علل گرایش به مادیگری برای فیلسوفانی مثل چارلز تالیا فرو و جیمز کلارک ارسال شد. جالب اینکه کلارک بدیع ترین نکته استاد در آن کتاب را مطلع مقاله خود قرار داد.

6. یکی از ایرادات جنابعالی به حضور کلارک این است که معتقد است دین نقشی در حاکمیت ندارد و به «دین رحمانی» معتقد است و «قانون ارث» را قبول ندارد. نمی‌دانم این را از باب رفع خستگی نوشته‌اید یا مقصود جدی داشته اید. اگر فرض دوم صحیح باشد پس لطفا به وزارت خارجه پیشنهاد بفرمایید که در فرم ویزاهایی که برای متفکران خارجی داده می شود چند عبارت را با جای تیک مشخص کنند تا آنان قبل از سفر به ایران درباره حاکمیت دین در جامعه، اعتقاد به دین رحمانی، قانون ارث، مسأله قصاص، قطع دست سارق، تفاوت ارث زن و مرد و ... نظر خود را اعلام نمایند که از همان ابتدا صدور ویزای آنان منتفی گردد تا پس از ورود، با تهمت همجنس بازی و جاسوسی بدرقه نشوند.

7. آقای کلارک در یک میزگرد با موضوع «عقل و دین» در جریان همایش بین المللی اندیشه های فلسفی شهید مطهری در قم شرکت کرد و پاسخ مناسب و کاملی هم گرفت. نمی دانم جنابعالی چه برداشتی از قدرت اسلام و متفکران اسلامی در مواجهه با چالش های غربی دارید که چنین از حضور یک متفکر غربی در ایران احساس هراس می کنید و اسلام را این قدر ذلیل و ترسو به نمایش می گذارید؟ وانگهی، فرض کنید جلوی حضور فیزیکی آنان را گرفتیم؛ آیا مطمئن هستید که در عصر اطلاعات که چندین هزار استاد و طلبه و دانشجوی ایرانی به طور همزمان و آنلاین می توانند پای صحبت یک متفکر غربی بنشینند، می توانید از رسیدن افکار آنان به ایران ممانعت کنید؟ این چه خطری است که مسئولان فهیم جامعة المصطفی العالمیه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه امام صادق(ع)و چندین مرکز معتبر دیگر که برگزارکنندگان دیگر برنامه‌های کلارک در تهران و مشهد بوده اند احساس نمی کنند و فقط کیهان، کیان اسلام را در خطر می بیند؟

8 . بسیاری از متفکران غربی که به ایران نیامده اند و بمباران تبلیغاتی غرب اجازه نمی دهد تصور درستی از ایران و تشیع داشته باشند فرق چندانی بین طالبان با به قول خودشان «آیت الله های ایران» قائل نیستند. بنابراین بهترین راه برای آن که زحمات رسانه های غربی بر باد نرود و تصور غلط فرهیختگان غربی در همسان دانستن علامه طباطبایی و محمد العریفی و امام خمینی و ایمن الظواهری دست نخورده باقی بماند، ترساندن آنان از ورود به ایران است. جنابعالی که مدعی هستید از همه طرح های گذشته و حال و آینده صهیونیست ها آگاهی دارید بررسی بفرمایید آیا جلوگیری از مواجهه مستقیم متفکران خارجی با متفکران ایرانی از برنامه صهیونیست ها هست یا خیر؟ با شرمندگی عرض می کنم که به خیال خود از مرز های دین پاسداری می‌کنید اما نمی دانید که در مسیر حفظ کردن تصور منفیِ متفکران غربی درباره تشیع و ایران اسلامی، ناآگاهانه به شکل خدمتگزاری مؤثر به دشمنان درآمده اید که نمونه آن برخوردی است که با مهمان همایش شهید مطهری کردید. خوشحال باشید که خبر اتهام همجنس بازی شما، به خود وی و روزنامه های خارجی نیز رسیده است و نام کیهان، در عرصه بین الملل مطرح شده است! فقط امیدواریم کلارک از عنوانی که در روزنامه کیهان یدک می کشید مطلع نشده باشد.

9. برای من قابل درک نیست که چرا کیهان تا کسانی را جاسوس و همجنس باز و مزدور و ساده‌لوح و .. ننامد روزش شب نمی شود. در این راستا! توجه جنابعالی را به مصاحبه «اختصاصی» کیهان مورخه 29 آذر 91 با تیری میسان (Thierry Meyssan) روزنامه نگار فرانسوی در جریان سفر به ایران جلب می‌کنم. وی که به دلیل مواضع ضد آمریکایی‌اش شدیدا مورد اقبال کیهان و برخی رسانه‌های دیگر قرار گرفته بود رسما همجنس‌باز است و در مصاحبه با مجله اختصاصی همجنس بازان تصریح می کند که جنس مخالف هیچ جاذبه ای برای او ندارد. بد نیست برادران آن تشکل دانشجویی در مشهد که برای تصفیه حساب با جهاد دانشگاهی، این غائله را با ادعای پوچ حمایت کلارک از همجنس بازی به راه انداختند و نام شریف و عزیز مردان الهی و بی ادعای بسیجی را لکه دار کردند، آگاه باشند که شاخه همین تشکل دانشجویی در دانشگاه تهران برای همین آقای تیری میسان همجنس‌باز، در تاریخ 21 آذر 91 در دانشگاه تهران برنامه سخنرانی برگزار کرد. وی در رسانه ملی در برنامه زنده «راز» هم شرکت کرد! به همین منوال، وقتی پروفسور جیانی واتیمو (Gianni Vattimo)، فیلسوف ایتالیایی ملحد و همجنس‌باز که به شرکت در راهپیمایی همجنس بازان مقید است، سخنران افتتاحیه همایش بین المللی روز جهانی فلسفه در ایران در سال 1389 بود، به دلایل معلوم! صد البته باید سکوت می‌شد.

10. ظاهرا در پیشفرض کیهان هر انسان غربی که به سرزمین های اشغالی می رود برای دهن کجی به مسلمانان است، در حالی که سفر به آن سرزمین از نظر مسیحیان معتقد، از آن جهت که فضایی است که حضرت عیسی در آن زندگی کرده، یک سفر معنوی محسوب می شود. بنابراین طبیعی است که یک متدین مسیحی به سرزمین های اشغالی رفته باشد. البته انصاف آنان متفاوت است. برخی معترض به رژیم صهیونیستی و برخی با آن همدل اند. حال فرض کنیم با بررسی پرونده یک فیلسوف غربی معلوم شود به اسرائیل دلبستگی شدید دارد. چنین شخصی معلوم است که سخت تحت تاثیر تبلیغات جهانی است و بنابراین مادامی که اهل بحث و گفتگوست دعوت از او برای یک همایش علمی و دیدار با متفکران ایرانی و دیدن واقعیت ها از نزدیک، در شرایط مساوی نسبت به مهمانان ضد صهیونیست اولویت دارد. بله، هر گاه برای مسئولان ذی‌صلاح مشخص شود که این فرد بحث علمی را پوششی برای فعالیتهای دیگر قرار داده است طبعا ویزا برای وی صادر نمی شود. همان مصلحتی که اقتضا می کند برخی شریکان و حامیان رژیم صهیونیستی که بعضا دستشان به خون مسلمانان آغشته است با مقامات ایران دیدار کنند و در مقابل دوربین خبرنگاران لبخند بزنند - که امری درست و در جهت منافع نظام اسلامی است - به طریق اولی اقتضا می کند متفکران جهانی که بعضا دلبستگی به این رژیم غاصب دارند برای آگاه شدن از حقایق و تبادل اندیشه با متفکران ایرانی با رعایت جوانب لازم، اجازه حضور در محافل علمی ایران را داشته باشند.

جناب آقای شریعتمداری! نه منکر برخی خدمات کیهان در برخورد با دشمنان انقلاب هستم و نه نافی زحماتی که برای این انقلاب و نظام متحمل شده اید. مانند شما خطر فرهنگی جدی و جدیدی برای انقلاب احساس می کنم و نیز می دانم نگران نفوذ اندیشه‌های غربی هستید. اما بدون مبالغه و با توجه کامل به پاسخگویی در محضر الهی، عمیقا اعتقاد دارم که در دو دهه اخیر در میان غیراندیشمندان، هیچکس مانند جنابعالی به سبب برخوردهای غیرمنصفانه و غیرعلمی و مملو از تمسخر و افترا و اتهام با دگراندیشان و نواندیشان، در گسترش افکار سکولاریستی و روشنفکرمآبانه غربی در میان جوانان ایرانی و حتی مسأله دار کردن آنان با نظام، مؤثر نبوده است؛ برخوردهایی که برخلاف رهنمودهای رهبر بزرگوار انقلاب همواره «دفع حداکثری» و پشت کردن به «مجادله احسن» سرلوحه آن بوده است.

با تجدید احترام،

محمد مطهری، معاون پژوهشی بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶۶
در انتظار بررسی: ۳۹۵
غیر قابل انتشار: ۲۹
Admin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
32
1268
به دل نگیر فرزند استاد؛
بقای سیاسی برخی در گرو خشونت طلبی و اتهام پراکنی و غوغاسالاری است!
این جماعت همان هایی هستند که رئسای جمهور 16 ساله ی ایران را جاسوس و فتنه گر نامیدند!!!
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
25
959
درود خدابرشهید مطهری وفرزندان راستینش
عرفان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
36
1145
يعني هيچكس از پس از اين سفسطه‌باز (شريعتمداري) برنمي‌آيد. چرا كسي افسار اين مردك را نمي‌كشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
20
877
عالییییییییییییییییییییییییی بود.یعنی اگر کسی بخواد یه شرح درست از کیهان و شریعتمداری بدونه این بیانیه کافیه.
بسیجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
17
793
باید حرف ایشونو با آب طلا نوشت که گفته :
عمیقا اعتقاد دارم که در دو دهه اخیر در میان غیراندیشمندان، هیچکس مانند جنابعالی به سبب برخوردهای غیرمنصفانه و غیرعلمی و مملو از تمسخر و افترا و اتهام با دگراندیشان و نواندیشان، در گسترش افکار سکولاریستی و روشنفکرمآبانه غربی در میان جوانان ایرانی و حتی مسأله دار کردن آنان با نظام، مؤثر نبوده است؛ برخوردهایی که برخلاف رهنمودهای رهبر بزرگوار انقلاب همواره «دفع حداکثری» و پشت کردن به «مجادله احسن» سرلوحه آن بوده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
15
556
عالی بود عالی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
23
538
تحقیقاً کیهان با چاپ این پاسخ ، سقوط خواهد کرد.
امير ميانجي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
18
525
خدايا به روان استاد شهيد مطهري درود فرست كه فرزندان خلفي از خود به يادگار گذاشت كه هيچوقت مردانگي و ديانت و انصاف و مروت را فداي جناح و حزب و فاميل نمي كنند . و مسلمين نا آگاهي چون شريعتمداري را به راست هدايت فرما و اصلاحشان كن . آمين
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
17
472
احسنت به حجت الاسلام محمدمطهری آفرین به علامه ای که توراتربیت کرد ومادری که شیرت داد حرف حساب ومنطقی جواب ندارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
13
469
پایین ترین مرتبه جهنم از آن تهمت زنندگان است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
14
305
لایک
محمدصادق
|
UNITED STATES
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
12
393
جناب مطهری حقا و انصافا که بسیار خوب و مستدل اقامه جواب کرده اید . من که باشخصه لذت بردم و استفاده نمودم . این رویه شما بهترین رویه برای پاسخگویی است و مایه مباهات من شد که استاد مطهری فرزندی چون شما دارد . موید و منصور باشید
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
10
313
درود بر فرزندان شجاع و منصف استاد شهید مطهری؛ به حق شما میراث داران آن عزیز سفر کرده اید و شجاعتتان را باید در جام های طلا بر مدعیان عرضه داشت، تا جرعه ای بنوشند، شاید دهان چاپلوسی گریشان مسدود شود. این صحبت ها برای عاشقان قدرت تلخ است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
12
337
احسنت آقای مطهری این آقای شریعتمداری همه را فتنه گر وعامل امریکا می دونه جز اطرافیان خودش
بهار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
15
300
اقای مطهری بسیییییییییییار سپاسگزارم که سرانجام شخص فرهیخته ای چون شما جواب این ترکتازیهای یک روزنامه را به بهترین شکل ممکن دادین. درود بر پدر بزرگوارتان
رضا
|
UNITED KINGDOM
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
12
281
و ای کاش که آقای حسین شریعتمداری این نامه را می خواند و لحظه یی به دور از تعصبات همیشگی اش به آن فکر می کرد...
صالح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
14
255
واقعا جلوه ی شهید مطهری تو سخنان فرزندشون نمود داره احسنت به این فرزند خلف استاد
بیک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
11
229
درود بر خانواده بزرگ شهید والامقام استاد مطهری و فرزندان شجاعش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
12
255
کسی که خود را به خواب زده است نمی شود بیدار کرد جناب آقای مطهری.
نگران نباشید مردم خیلی خوب میفهمند.
درود بر شرافتت.
ناشناس
|
FRANCE
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
12
277
دوسه جمله در جوابیه آقای مطهری هست که خیلی جای رمز نگاری وگفتنی داره.گفتنیهای مهم

1:جنابعالی که مدعی هستید از همه طرح های گذشته و حال و آینده صهیونیست ها آگاهی دارید بررسی بفرمایید آیا جلوگیری از مواجهه مستقیم متفکران خارجی با متفکران ایرانی از برنامه صهیونیست ها هست یا خیر؟
2:ناآگاهانه به شکل خدمتگزاری مؤثر به دشمنان درآمده اید که نمونه آن برخوردی است که با مهمان همایش شهید مطهری کردید.
3: عمیقا اعتقاد دارم که در دو دهه اخیر در میان غیراندیشمندان، هیچکس مانند جنابعالی به سبب برخوردهای غیرمنصفانه و غیرعلمی و مملو از تمسخر و افترا و اتهام با دگراندیشان و نواندیشان، در گسترش افکار سکولاریستی و روشنفکرمآبانه غربی در میان جوانان ایرانی و حتی مسأله دار کردن آنان با نظام، مؤثر نبوده است؛

درخانه اگر کس است یک حرف بس است چه برسه به ده خط
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
12
233
خدااااا پدرت رو بیامرزه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
19
200
اصلاح طلبان پیروزی خودشون را مدیون افرادی مانند شریعتمداری هستند . پس خوشحال باشید از حضور ایشان و کیهان البته مثل اقای احمدی نژاد دارند به مهره سوخته تبدیل می شوند. واما درود بر فرزندان بزرگوار شهید مطهری که در مقابل خوارج ساکت نمی نشینند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
10
191
بیان شهید مطهری را حس کردم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
10
188
واقعاًلذت بردم. خدا کنه بعضیها از خواب بیدار بشن
صدیقه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
7
166
بسیار سپاسگزارم.روح پدر بزرگوارتان قرین آرامش باد با تربیت چنین فرزندانی.
فرید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
8
190
درود بر مطهری ِ سوم
ایضا درور بر مطهری دوم ( علی مطهری )
و درود بر مطهری اول ( شهید مرتضی مطهری )
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
9
177
احسنت
قاطعانه و کوبنده
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
389
22
شانس آوردید که این آقا به ایران نیامد وگرنه مطمئن باشید قلم پاش رو خورد میکردیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
10
189
خدايا اين دو برادر، علي و محمد، چقدر كلام روحاني و دلنشيني و منصافه و مودبانه اي دارند. بنده حقير كه شيفه اين دو تن بوده و دستبوس هر دوشان هستم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
8
171
سلام
الحق و الانصاف که هر دو فرزند شهید مظهری راه پدرشان را ادامه میدهند و با آزادگی صحبت میکنند.

ای کاش صحبت های آقای مظهری که مابین سال 87 تا 91 در خصوص عملکرد دولت گفته میشد را جدی میگرفتیم و صد البته جدی میگرفتند.
دکتر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
8
168
من پاشم برم یه دو رکعت نماز برای روح مطهر شهید مطهری (استاد ) بخونم .روحت شاد استاد که نسلت هم مثل خودت حق گو و مردم دار بودند و هستند
مريم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
6
135
خداوند متفكر شهيد استاد مطهري راقرين رحمت واسعه خود كند وبه فرزندانش كه زبان به حق ميگشايند طول عمر باعزت درراه خدمت به اسلام عطا كند .ممنون از انتشار اين نامه.ايكاش جناب شريعتمداري كه در ذهن خوارج زمان اميرالمؤمنين علي(ع) رامجسم ميكنند اين نامه رابخوانند ودست ازلجاجتهاي خوارج گونه خود بردارند كه
گرتوقرآن بدين نمط خواني. ببري رونق مسلماني
متاسفم كه تريبون وامكانات در اختيار تفرقه افكنيها وسياه نماييهاي ايشان است
سیروس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
7
118
آفرین
بانو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
7
141
جنای مطهری، خداوند به شما و برادرتون خیر بده و پدرتون رو رحمت کنه. حرف حق زدید و جگر من یکی که حال اومد. اما همه ی مطلب به کنار، مطمئنم با این عبارت "در میان غیر اندیشمندان" چنان برادر حسین رو خشمگین کردید که باید همین یکی دو روزه منتظر آتش سنگین توپخانه ی کیهان باشید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
8
123
درود بر تو ای آزاده مرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
131
گمان نمیکنم با این سخنان و ادله آقای شریعتمداری ، شریعتمدار شود . گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله توست آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
4
122
واقعا شیر مادرت حلالت
پسران شهید مطهری واقعا نشون دادن که آدمای حق شناس و خداشناسی هستند.
جناب آقای مطهری وضعیت روزنامه کیهان و مدیر مسئولش برای همه مردم کاملا روشنه این قماش برای اینکه خودشونو مطرح کنند حاضرن به بدترین روشهامتوسل بشن برای این قماش هدف وسیله رو توجیه میکنه ولی مردم و بخصوص جوانان کاملا میدونن که کی چیکارس!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
7
101
درود وهزاران درود برفرزندان وخانواده محترم شهید مطهری که امر به معروف ونهی از منکر آنهاتعطیل بردار نیست.
ایوانی کلهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
7
96
درود خدا بر فرزندان دلاور و عزیز ملت یادگاران شهید والا مقام مرتضی مطهری
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
6
80
آفرينوهزاران آفرين
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
5
84
درودبر مطهری عزیزو متفکر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
5
84
درود بر فرزند صالح شهید مطهری
فراهانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
5
98
اقای مطهری، کل متن را خواندم. انصافا که منطق و استدالتان نشان از پدر بزرگوارتان دارد اما محض اطلاعتان بگویم که کسی که خفته است با تلگنری بیدار میشود ولی کیهان که خود را به خواب زده با لگد هم بیدار نمیشود!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
4
81
خدا رحمت کند پدر بزرگوارتان را و درود بر شما و برادر حضرتعالی
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
5
74
کافر همه رابه کیش خود بندارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
6
86
بسیار زیبا بود جناب مطهری, اقای شریعت مداری بی شریعت غیر از تهمت و افترا چیز دیگری بلد نیست, تمام شکنجا هایی که در دوران شاهنشاهی کشید و الان باعث این رفتارهای بیمارگونه شده است را به نظر من در اون دنیا بابت بیشمار تهمت و افترایی که به مردم زده هم خواهد کشید.
روزنامه کیهان == شیشه پاک کن و زیر کابینتی
محمد مهدی منتظر القائم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
62
80
چرا نمی خواهیم درک کنیم همجنسگرایی با همجنس بازی متفاوت است
ما تو ایرا کلی همجنسگرا داریم
عملی که در قران تقبیح شده همجنس بازیست نه همجنس گرایی
همجنس گرایان بصورت ذاتی و ژنتیکی اینگونه خلق شده اند
چرا انقدر تحجر امیز به همه موضوعات می نگریم
سلمان شکیبا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
7
88
احسنت به این فرزندان خلف مطهری که دین واقعی را فریاد می زنند. سلام خدا بر شما که اگر مجیزگو بودید الان در بالاترین پست های حکومت بودید، اما فریاد می زنید آنهم با منطق و برهان احسن که دوست و دشمن را شیفتۀ مطالب شما می کند.
تا زمانیکه امثال شما مروج دین باشید مردم با شما هستند اما اگر دین را شریعتمداری و رسایی بخواهد بگوید، خدا به داد دین خودش برسد!
شجاعی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
6
81
احسنت . واقعا" که فرزندان شهید مطهری همه شان دانشمند ، متفکر ، سخنور و آزاده اند .
ali reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
5
78
سلام
به اقای مطهری وسایت انتخاب تبریک میگم .خیلی وقت بود منتظر بودم یکی پیدابشه جواب مواضع افراطی وغیر واقعی کیهان رو بده .دلایل ایشان بسیار مستدل بود منو یاد استاد مطهری انداخت . از سایت انتخاب میخوام بیشتر مارو در جریان نقطه نظرات ایشون قرار بدن باتشکر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
4
77
"هیچکس مانند جنابعالی به سبب برخوردهای غیرمنصفانه و غیرعلمی و مملو از تمسخر و افترا و اتهام با دگراندیشان و نواندیشان، در گسترش افکار سکولاریستی و روشنفکرمآبانه غربی در میان جوانان ایرانی و حتی مسأله دار کردن آنان با نظام، مؤثر نبوده است" حلال باشد آن شیری که خوردی. خدا رحمت کند استاد مطهری را. حیف که در آن زمان نبودیم درکش کنیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
4
87
بالاخره يه شير پاك خورده اي پيدا شد كه با منطق و استدلال پاسخي به توهمات برادر حسين بدهد. مرحبا!!!!!
ناصر هشتروذی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
69
افرین اقای مطهری جوان حقش بیشتر از اینا ست ولی شریعتمذاری از رو ش کم نمیشه
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
71
درودخدابرپدربزرگوارتان.درودبرشرف شماوبرادرآزاده تان.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
67
درورد به این جواب دندان شکن
فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
81
نفست گرم که پسر شهید مطهری هستی!
پسر کو ندارد نشان از پدر ، تو بیگانه خوانش مخوانش پسر!
اما آقای مطهری عزیز!
با چنین کس چه سود گفتن وعظ!
نرود میخ آهنی در سنگ!
ایرانی و اسلامی
|
NETHERLANDS
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
5
89
وقتی در کشوری افرادی فرا قانون میشود . و خود را برتر از قانون میداند باید هم چنین حرفهایی بزند. آقای شریعتمداری خود را مانند سرکرده های داعش فرستاده شده از طرف خدا می داند که میخواهد قانون خدا را تنهایی اجرا کند. نمیدانم در عدالت علی آیا فراتر از دین داشتیم؟ چرا کیهان باید برتر از قانون باشد؟ چرا باید کیهان نمونه بی قانونی باشد که به هر آبرویی چنگ میاندازد ولی در کشور اسلامی عدل علی هم جلودارش نیست. واقعا چرا و هزاران چرا هایی دیگر که در کشور اسلامی و دنبال روی عدل علی اتفاق میافتد. آیا برای علی جوابی داریم؟؟؟؟؟؟؟
شهاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
67
درود بر فرزند خلف شهید مطهری
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
64
بسیار قابل تامل و جالب بود
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
56
احسنت
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
1
69
في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً وَ لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ بِما کانُوا يَکْذِبُونَ
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
65
ممنونم از استدلال قوی و جوابیه محترمانه آقای محمد مطهری .نثار روح شهید مطهری صلوات بفرستیم . اللهم صلی علی محمد و آل محمد.
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
71
یعنی جناب مطهری قشنگگ مالدش به دیوار
ولی جناب شریعت نداری از رو نخواهد رفت!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
62
الحق که صدای پای استاد مطهری می اید .
فرزند شهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
59
درودخدا بر فرزند خلف شهید مطهری. جواب دندان شکنی به ایشان دادید. ولی چه باید کرد از قدیم گفته اند میخ آهنی نرود در سنگ.
ایشان در اوهام سیر میکنند و دچار نوعی همه دشمن بینی شده اند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
59
ای ول ^ 100000000000000000000000000
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
57
رحمت خدا برتو وبرپدر بزرگوارت و برادر گرامیت حقا که شما بزرگواران ادامه دهنده راه استاد شهید هستید
حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
57
امیدوارم آقای شریعتمداری به عواقب دنیوی واخروی این تهمت ها توجه و توبه کند. با تشکر از آقای مطهری عزیز با بیانات مستدل و اندیشمندانه شان.
علی اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
51
احسنت !!! مطلب بسیار مستند و پرمحتوا بود . همچنین جواب بسیار به جا و منطقی . حقا که فرزند خلفی است مثل برادرش
ارسلان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
50
احسنت
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
30
...بازی... غلط است. ...گرایی درست است.
علی اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
44
احسنت !!!! مطلب بسیار پر محتوا و مستند بود . همچنین جواب به جا و منطقی . حقا که فرزند خلف آن پدر هستید مثل برادرتان
بابک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
48
درود خدا بر تو پدر بزرگوارت
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
53
استاد عزیزم به شما افتخار می کنم چقدر زیبا و مستدل جواب دادید!
بهلول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
5
55
حاج حسین آقا
!! حتمآ نباید که اسم انسان مناشه امیر باشد تا اور را صهیونیست دانسته و در راستای اهداف صهیونیستی گام بردارد!!
ناشناس
|
MALAYSIA
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
54
بسیار زیبا، محترم و صریح نوشته شده است. تفکر ناب استاد شهید به خوبی در کلام و ادب فرزندان ایشان متجلی است.
فرهنگی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
49
احسنت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
5
57
شريعتمدارى واقعا شورش رو دراورده، خودش هم نميدونه حرف حسابش چيه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
52
شیر مادرت حلالت فقط همین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
45
احسنت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
47
احساس میکنم که روح شهید مطهری ضور دارد چون چنین فرزندان حقگو و شجاعی دارد. مرحبا
فردین
|
UNITED STATES
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
54
حیف نام عزیز حسین که برای امثال شما ها انتخاب شده است .
محم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
50
از نظرات اندیشمندانه فرزند برومند و فرزانه ، شهید مطهری سپاسگزاریم و متاسفیم مدیر مسئول روزنامه کیهان در ایراد اتهام و رواج تهمت و ناسزا بی محابا قلم می زنند و انگار ترسی از عقوبت الهی ندارند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
50
شیری که خوردی حلالت،
همه جاسوسندو پرونده همه دست حسین شریعتمداری است. این جور تهمتها ،در روزنامه حسین آقا عادی شده است.
سید رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
52
خدا رحمت پدر شما را دیشب میزگرد ایشان را با نماینده محترم تبریز دیدم . خدا را شاهد میگیرم از منظر من در آن لحظات مناظره اسلام رحمانی محمدی علوی را در مقابل کینه نفرت تهمت دشنام سوظن میدیدم . خدای ما را اسلام رحمانی بیشتر آشنا کن
فلج مغزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
46
آیا با این احتجاجات گردی هم بر تارک آن روزنامه ی پولاد زره مینشیند یا باز هم کمانه میکند و دامن خود مطهری ها را میگیرد؟؟؟!!!
منصور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
188
14
اینا هم به اسم شهید مطهری ادای روشنفکری رو در میارن ؛شهید مطهری کجا تو و برادرت کجا,
عجب ضرب المثلی((گیرم پدر تو بود فاضل .....)
شک نکن شزیعتمداری تا از چیزی مطمئن نباشه اعلامش نمیکنه،حالا شما هی بگو پروفسور
(مثل همیشه بعید میدونم نظرم منتشر بشه)
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
4
116
شیر پاک خورده.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
اگر در بند در مانند درماننددددددددد
علی اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
5
96
این یکی از اون یکی خفن تره والله
تیر داد
|
UNITED STATES
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
97
متن نامه خیلی زیبا بود.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
110
با سلام
بنظرم این زیباترین و مستدلترین متنی است که تا کنون در محکومیت تفکر متحجر از نوع کیهانی آن نوشته شده.
درود بر روان پاک استاد شهید مطهری و سلام یر پسران آزاد اندیش و روشنگر ایشان که امید است با کمک تفکرات آنها و همفکرانشان اسلام ناب محمدی (ص) به جوانان تشنه ما شناسانده شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
334
21
الان دارم به حکمت خدا پی میبرم که چرا مطهری را شهید کردن،
تا چشمش به این بچه های ناخلف نیفته
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
امثال تو بودن ديگه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
اشتباهی مثبت دادم
امین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
نا خلف کسی است که بی ادبانه دیگران را نا خلف می گوید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
شما که فرزند فرقان نیستی ؟
رهگذر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
اشتباه مثبت دادم. در خلف بودنشان همین بس که کیهان جرات چاپ جوابیه را ندارد .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
اگر چشمت پاک بود فرزندان مطهری را حتما خلف می دیدید. از کوزه همان برون تراود که دراوست.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
4
99
ما که دم از اسلام و مسلمانی میزنیم چرا!!!
تشکر از پاسخ کوبنده شما آقای مطهری.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
166
22
سلام.
با اینکه یک اصولگرا هستم، با حرکت هایی این چنینی مخالفم و آن را افراط می دانم ولی بسیاری از حرکت های اصلاح طلبان را هم از جنس تفریط می دانم اگرچه پوشش اعتدال رو ی آن کشیده شده باشد.
پاسخ ها
فرهاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
شما هم فقط با جملات و کلمات بازی می کنی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
6
92
اقاي شريعتمداري ثابت كرده كه بنا به مقتضيات و نه واقعيت ها
و أنصاف در حال شكر پراكني است
علی اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
248
19
این شمائید که تا کسی را تند رو افراطی بیسواد بی شناسنانه لبوفروش راننده تاکسی عصر حجری سرهنگ ژنرال و غیره ننامید روزتون شب نمیشه .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
4
99
ما از کیهان چیزی جز این توقع نداریم ادمهای منجمد فکری که تنها فکری که کردن اینه که اسمون ترکیده اونها ازش افتادن پایین جز اوها کس خدا وپیامبر و امامان را نمیشناسه وبدتر از ان اینه که برخی هم در مقابل این ادمها چیزی نمیکند و ساکتند بسی جای تاسف که گسترش عقل و تفکر جایش را به گسترش تهمت و افترا برای به در کردن رقیب رسیده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
69
احسنتم....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
81
درود بر خانواده مطهری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
73
درود بر مطهری عزیز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
70
درود درود درود بر مطهری
تیر داد
|
UNITED STATES
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
67
متن نامه خیلی زیبا بود.
پرویز محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
70
احسنت. پاسخ محکم و دندان شکنی بود به این آقا!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
68
احسنت............البته نرود میخ آهنی درسنگ .....
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
54
فقط این بیت حافظ به نظر من آمد:
اين چه استغناست، يارب! وین چه نادر همت است
كاين همه زخم نهان هست و خيالِ آه نيست؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
34
از شما که از همجنس بازی به عنوان یک امر قبیح یاد کردید که روح این نوشته است، ممنونم!! احتمالا این نهایت خدمت فرهنگی است که انتخاب تاکنون به خوانندگان خود ارائه داده شاید هم نه.
متا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
45
الله اكبر الله اكبر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
55
مطهری دوم . فرزندان خلف اباذر امام
سنگرساز بی سنگر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
36
جریان این آقا نسبت به ملت شده جریان جنبش 99 درصدی از نوع ایرانی با تفاوت سیاسی به جای اقنصادی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
الان من اصلا نميدونم يعني چي كه مثبت بدم يا منفي يك كم واضح تر بگيد
اصفهاني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
46
ميخامت
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
54
آفرينوهزاران آفرين
یک هم وطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
88
،و فقط کیهان، کیان اسلام را در خطر می بیند؟

احسنت ، حقا که فرزند شهید مطهری هستی اخه ایشان به تنهایی سبب پیروزی انقلاب شده اند ، به تنهایی موجب پیروزی جنگ تحمیلی شده اند ، به تهایی حامی ولایت و رهبری هستند ، به تنهایی در برابر امریکا و اسرائیل مانده اند ، به تنهایی دارند خطرات دشمنان را گوشزد میکنند و غیر از ایشان هیچ کسی درک ، فهم و سواد ندارد یا حداقل اندازه ایشان ندارد و اگر خدا ایشان را در این عصر بوجود نمی آورد تکلیف ایران و اسلام عزیز چه میشد ، نیمدانم چرا مطبوعات سن بازنشستگی ندارد آخه آدما در یک سنی حوصله خودش را هم ندارد چه برسد به اینکه حوصله دیگران را داشته باشد لذا به نظر میرسد ایشان در این شرایط قرار گرفته اند و زمان بازنشستگی ایشان میباشد آخر برای ایشان حرص و جوش خوب نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
4
96
قطعاً با این همه استدلال علمی و منطقی باز هم این موجود چیزی نخواهد فهمید! آنگونه که در برنامه تلویزیونی با آن همه استدلال منطقی، الهی و علمی آقای دکتر پزشکیان چیزی نفهمید.
پاسخ ها
علیرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
دقیقا
یوسف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
نمی خواهد بفهمد
نینوایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
77
هزاران درود بر فرزندان برومند مطهریواقعا سه بار خوندم وحظ بردم.
محمد تهرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
72
مسئول روزنامه کیهان شهرت طلب است
این آقای پژوهش گر می تواند ادعای حیثیت کند آنوقت مطلب روشن تر خواهد شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
71
قربون شما و اخوي شما و پدر شهيد شما و جد بزرگوارتان قربون هرچي شير پاک حورده حق گو.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
79
من یک سئوال دارم از آقای شریعتمداری
واقعا هیچگاه پیش خودت فکر کردی این تهمتهایی که به افراد می زنی ممکن است درست نباشد و با آبروی انها بازی کنی؟ شخصا با من چند سال قبل این کار کردی و به دروغ کسب مقام علمی از سوی بنده را سیاسی و ... قلمداد کردی در حالیکه بنده اصلا هیچگاه با مواضع فلان حزب سیاسی داخل کشور همراه نبودم...... شخصا از شما راضی نیستم...!!
پاسخ ها
مهدی ازقم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
دریک مورد درسال 84 کیهان به همراه رسایی یک برخورد اینچنینی با یکی از مبارزین مشهور انقلاب ویاران امام خمینی ره درقم انجام داد بنده کاملا درجریان موضوع بودم.
آن مرحوم از ترس آبرو دم برنیاورد ومارا هم به صبر و سکوت دعوت کرد.
آن مرحوم سال گذشته از دنیا رفت و از این رفتار کیهان ناراضی بود.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
75
بسیار عالی روحت شاد شهید مطهری شیر مردانی به جامعه دادی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
قابل توجه اقای دادستان بلاخره همجنس بازان دعوتشده را بررسی کنند وکیهان را هم تنبیه کنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
67
واقعا نمیشه دیگه حرفی زد..
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
68
الحق و الانصاف که فرزند آن فیلسوف بزرگ و متفکر اسلامی هستی خدا کند که گوش آقای شریعتی شنوا باشد
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
58
پودر شد رفت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
76
کیهان سالهاست که آبروی مخالفان را حراج کرده و بازار تهمت را داغ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
68
احسنت بر فرزند مطهری...
شریعتمداری معلوم الحاله...
محمد
|
UNITED KINGDOM
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
69
چقدر میتن و سنجیده پشت پرده ها رو کردند ...
هیات علمی دانشگاه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
77
درود بر شرف و غیرت مطهری ها.
در مورد آقای شریعتمداری خودتان را به زحمت نیاندازیدچون: با سیه دل چه سود گفتن وعظ / نرود میخ آهنی بر سنگ
حسن هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
84
ابن اقای شریعتمداری چرا در انتخابات شرکت نمیکنه ببینه مردم که ازشون اسم میبره چقدر ایشونو قبول دارن؟
برای یکبار هم شده احساس تکلیف کن ببین چقدر طرفدار داری
حاج حسین منتظریم حاج حسین منتظریم
(کمپین دعوت از حاج حسین در انتخابات مجلس)از هر شهری که دوست داره
کامران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
70
نرود میخ آهنین در سنگ.
ناشناس
|
MALAYSIA
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
71
بسیار زیبا، محترم و صریح نوشته شده است. تفکر ناب استاد شهید به خوبی در کلام و ادب فرزندان ایشان متجلی است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
72
احسنت،ولی جناب مطهری,آقای شریعتمداری پرو تر از این حرفا هستن که از دهنشان عذرخواهی کردن بیرون آید.دهان ایشان جز اعتراض افراطی بیرون نمی آید.
واقعیت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
52
اما بدون مبالغه و با توجه کامل به پاسخگویی در محضر الهی، عمیقا اعتقاد دارم که در دو دهه اخیر در میان غیراندیشمندان، هیچکس مانند جنابعالی به سبب برخوردهای غیرمنصفانه و غیرعلمی و مملو از تمسخر و افترا و اتهام با دگراندیشان و نواندیشان، در گسترش افکار سکولاریستی و روشنفکرمآبانه غربی در میان جوانان ایرانی و حتی مسأله دار کردن آنان با نظام، مؤثر نبوده است؛ برخوردهایی که برخلاف رهنمودهای رهبر بزرگوار انقلاب همواره «دفع حداکثری» و پشت کردن به «مجادله احسن» سرلوحه آن بوده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
67
متاسفانه شریعتمداری و افرادی همانند او خود را درجایگاه توهمی حق و حقیقت می بینند و هر آن کس که همانند آنان نبیند وادراک نکندذنب لایغفر است
راد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
69
ادب و احترام در تمام این متن قابل مشاهده است. از فرزند استاد شهید جز این انتظاری نمی رود.

واقعاً چرا کسی به تهمت پراکنی های کیهان رسیدگی نمی کند؟

تا کی می خواهد هر که را نمی پسندد آلوده بنامد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
63
برخورد منطقی با افراطی گری ...
یک طلبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
66
دست مریزاد ! الحق که فرزند شهید مطهری هستی ؛ پاسخی مستدل و قاطع.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
68
«تنها احتمالی که در مورد منبع کیهان به ذهن می رسد شنود، دوربین مخفی یا چیزی از این قماش است. در این صورت نوار را بازبینی فرمایید. حتما تشابه چهره بوده است.»
روح پدر بزرگوارت با انبياء الهي محشور باشد به خاطر اين جمله...
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
62
امیدوارم تمامی رسانه هاومردم جناب شریعتمداری راملزم به پاسخگویی به این سخنان فرزند مطهری کنند که چه ها برسر شریعت می اورد این شریعتنداری
مرتضي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
63
فقط می تونم بگم عالی بود! دستتون بابت انتشار کامل متن درد نکنه!
مسافر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
58
اقای مطهری ممنون
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
52
روحت شاد مطهری با این پسرات، دمت گرم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
60
شهید مطهری فکر نکنم به اندازه باقیات صالحاتی که از فرزندانش نصیبش شده از زندگی پربرکتش نصیبش شده باشه. خوش به حالش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
3
64
آقای شریعتمداری معتقد است که :
میزان عقل من است........ والسلام
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
40
عالی بود - تصویر نیم رخ شبیه آقای معین است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
1
40
محمد اقا از انيشمندان بزرگ روز گار ماست
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
1
51
مشکل افرادی مثل آقای شریعتمداری این است که آنها صرفا بر هر مسئله ای جوابی دارند البته نه جواب درست، و اگر بحث جدی شود این شاخه آن شاخه میکنند، نمونه اش مناظره دیشب با آقای پزشکیان، به نظر من این افراد آدمهای شدیدا کم عمقی هستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
1
45
من یک سئوال دارم از آقای شریعتمداری
واقعا هیچگاه پیش خودت فکر کردی این تهمتهایی که به افراد می زنی ممکن است درست نباشد و با آبروی انها بازی کنی؟ شخصا با من چند سال قبل این کار کردی و به دروغ کسب مقام علمی از سوی بنده را سیاسی و ... قلمداد کردی در حالیکه بنده اصلا هیچگاه با مواضع فلان حزب سیاسی داخل کشور همراه نبودم...... شخصا از شما راضی نیستم...!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
1
66
اگر مردم ایران مانند بعضی قبایل عرب سوریه و عراق بودند شما فکی می کنید این حسین آقا کمتر از داعش بود؟
معلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
1
48
بسیار مستدل و متین!
منتظر پاسخ حاج حسین هستیم!
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
1
61
بنظرم این زیباترین و مستدلترین متنی است که تا کنون در محکومیت تفکر متحجر از نوع کیهانی آن نوشته شده.
درود بر پدر ومادری که شما را پرورش داد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
1
62
كسي راكه خواب است ميتوان بيداركرد اماكسي كه خودرابخواب زده خير اقتي شريعتمداري به نيكي اين امور راميداند اماامان ازمنافع
امام صادق ميفرمايداكثرمردم عقايدشون تابع منافعشون است
محمد حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
1
60
خدا شهید مطهری رو رحمت کنه و تو و داداشت و برا ما مردم نگه داره.
انصاف صفتی هست که این روزها کمیاب تر از هر چیزه و در تو و علی مطهری شاخصه صفاتتون هست.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
129
9
لطفا جواب آقاي شريعتمداري را هم منتشر کنيد.
چرا اين اظهار نظرها را آقاي روحاني در ديدار با موسسه کيهان نمي گفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احسان
|
UNITED STATES
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
2
54
بزرگترین افتخار این آقا که در برنامه تلویزیونی زنده فرمودند خوردن قند ته استکان شخص دیگری بوده لطفا به آرشیو تلویزیون مراجعه فرمایید
پیراسته فر
|
UNITED STATES
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
4
85
سلام ودرود خدابرشهید ومطهری وخانواده محترم ومعززشان
خیلی منطقی ومستدل بود
احسنت برمحمدآقا وعلی آقا که چون پدربزرگوار اندیشمندانه به رویدادها می پردازند.
نظرات بینندگان