arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳

اظهارات سرمربی بوسنی پس از شکست مقابل آرژانتین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سرمربی بوسنی با وجود شکست برابر آرژانتین از عملکرد تیمش راضی است. او معتقد است بوسنی می‌تواند به عنوان تیم دوم جواز صعود به دور بعد را به دست آورد.

 تیم ملی فوتبال بوسنی در نخستین بازی خود در جام جهانی 2014 برزیل نمایش خوبی داشت و تنها با یک اختلاف گل برابر تیم قدرتمند و مدعی آرژانتین تن به شکست داد.

سافت سوشیچ، سرمربی تیم ملی بوسنی با وجود شکست برابر آرژانتین معتقد است که تیمش می‌تواند جواز صعود به دور بعد را به دست آورد. او در نشست خبری بعد از بازی گفت: به خوبی می دانستیم که برای یکی از قوی ترین تیم های جام جهانی برزیل بازی می کنیم. آرژانتین تیم بسیار قدرتمندی است و از شانس های اصلی قهرمانی به شمار می آید. من واقعا از عملکرد شاگردانم رضایت دارم. بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم، اما شانس با ما یار نبود و نتوانستیم امتیاز بگیریم. بازی ما برابر آرژانتین بازی نخست ما بود. چیزی برای از دست دادن برابر تیم قدرتمند آرژانتین نداشتیم. هر چند در نیمه نخست عقب افتادیم اما بر این باورم که پیروز این نیمه بودیم. متاسفانه گل نخست حریف روی اشتباه خود ما بود. اگر آن گل به خودی نبود احتمال داشت نتیجه دیگری رقم خورد.

بوسنی نخستین حضور خود را در جام جهانی تجربه می کند. سرمربی این تیم افزود: بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم. نشان دادیم که تیم خوبی هستیم و می توانیم به دور بعد صعود کنیم. می توانیم در دو دیدار آینده خود شکست برابر آرژانتین را جبران کنیم و جواز صعود به دور حذفی را به دست آوریم. من به تیمم امیدوار هستم.

سوشیچ درباره مسی گفت: مسی یکی از بهترین بازیکنانی است که تا الان دیده ام. متوقف کردن این بازیکن اصلا آسان نیست. می خواستم برای او یک بازیکن خاص قرار دهم که لحظه به لحظه همراه او حرکت کند اما غیرممکن است که 90 دقیقه او را متوقف کرد. به همین خاطر به بازیکنانم گفتم که باید همواره نزدیک‌ترین بازیکن به مسی بر او فشار آورد و او را تحت تعقیب قرار دهد. تا حدودی زیادی توانستیم او را متوقف کنیم اما در نهایت کار خود را کرد. مسی با مهارت بسیار بالایی از دست بازیکنان ما فرار کرد و یک گل بسیار زیبا به ثمر رساند. ما به خوبی می‌دانیم که مسی به راحتی می تواند در یک دیدار با گرفتن چند توپ گلزنی کند و کار حریف را تمام کند. او بازیکن بسیار بزرگی و به خوبی می داند که در زمین چه می خواهد با این حال باید بگویم که از عملکرد شاگردانم در این دیدار رضایت دارم. ما نمایش خوبی داشتیم و نتیجه گویای همه چیز است.

سرمربی بوسنی درباره حمایت تماشاگران برزیلی از تیمش گفت: بله، قبل از شروع بازی هم می دانستیم که برزیلی ها از ما حمایت خواهند کرد. امروز بازی نخست خود را در جام جهانی آن هم در ورزشگاه ماراکانا انجام دادیم انگار که ورزشگاه خانگی ما بود؛ چرا که با تشویق زیاد تماشاگران روبه‌رو شدیم. واقعا شب زیبایی بود. می‌خواهم از تماشاگران به خاطر حمایت‌شان در این دیدار تشکر کنم و به آنها بگویم که ما به خاطر شاد کردن آنها نهایت تلاش خود را به کار می گیریم.

سوشیچ در پایان سخنان خود گفت: روز قبل هم گفتم که ما واقع‌گرا هستیم و به دنبال قهرمانی در جام جهانی نیستیم، اما حداقل می خواهیم نمایش آبرومندانه ای داشته باشیم و سربلند برزیل را ترک کنیم. این چیزی بود که در دیدار نخست ما برابر آرژانتین رقم خورد. ما شکست خوردیم، اما سربلند و آبرومندانه زمین را ترک کردیم. بوسنی هم‌چنان این شانس را دارد که جواز صعود به دور بعد را به دست آورد. با چهار امتیاز از دو دیدار آینده خود می توانیم به عنوان تیم دوم به دور بعد راه یابیم.

بوسنی در دومین دیدار خود باید به مصاف تیم ملی فوتبال ایران برود این در حالی است که آرژانتین باید به مصاف نیجریه برود تا با پیروزی در این دیدار صعودش را دور بعد نهایی کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان