arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

دبیرکل حزب الله:با ورود به موقع درسوریه مانع حضور داعش درلبنان شدیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل حزب الله در یک سخنرانی در مراسم بیست و نهمین سالروز سازمان پیشاهنگی « المهدی» و همزمان با میلاد منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی(عج) ، اظهار داشت: چرا صداهایی که هنگام وورد حزب الله به سوریه بلند شده بود، امروز شنیده نمی شود و داعش را برای ورود به عراق محکوم نمی کنند.

سید حسن نصرالله به سیطره داعش بر موصل و برخی مناطق دیگر عراق اشاره کرد و با قدردانی از مواضع مرجعیت دینی در نجف اشرف و دعوت آنان از مردم برای گرفتن سلاح و مقاومت در برابر تروریست ها ، تاکید کرد که منظور از این فراخوانی حمایت از یک طایفه خاص نبوده و هدف حمایت از همه مردم و کشور عراق است.

وی با طرح سئوالاتی در باره رفتار برخی کشورهای منطقه ای و عرب حوزه خلیج فارس در خصوص آنچه در عراق می گذرد، یک علامت سئوال در مقابل واقعیت موضع آمریکا قرار داد و با استناد به آیات و روایات گفت: شاید آنچه اتفاق می افتد خیر باشد و البته اطمینان داشته باشید که سحر به ساحر بازخواهد گشت.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: دیگر زمانی که به احدی اجازه داده شود به مقدسات دینی ما اهانت کند، پایان یافته است و اجازه نمی دهیم در عراق به مقدسات ما توهین کنند و هرآنچه نیاز باشد انجام خواهیم داد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: در سوریه بارها گفتیم به مقام حضرت زینب (س) اهانت نکنید و در عراق هم می گوییم زمانی که به احدی اجازه داده شود به مقدسات دینی ما در نجف ، کربلا و سامرا اهانت کنند و حریم این مقام های بزرگ را بشکنند، به پایان رسیده است.

وی بار دیگر بر ضرورت انتخاب رییس جمهوری لبنان در سریعترین زمان ممکن و پایان وضعیت خالی بودن کرسی ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت : خواستار یک رییس جمهوری هستیم که به مقاومت از پشت خنجر نزند.

دبیرکل حزب الله از بهبود وضعیت امنیت داخلی ابراز خرسندی کرد و افزود: البته این بدان معنا نیست که وضعیت به حالت عادی برگشته و صد درصد طبیعی شده و باید همواره هوشیار و در وضعیت هشدار باشیم.

براساس این گزارش سید حسن نصرالله عصر روز(یکشنبه) گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی در جمع اعضا و مسئولان حزب الله مسائل مختلف لبنان، منطقه و جهان بویژه تحولات عراق و سوریه را تشریح کرد.

سخنان دبیرکل حزب الله در برخی رسانه های لبنانی هم از جمله روزنامه های السفیر و اللواء بصورت پراکنده منتشر شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان